Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Vogels ringen - alweer Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Vogels ringen - alweer
Alfares
Website Member
Posts :37

Website Member
2007-07-02 - 21:21:40 send message to Alfares

Hallo,

Ik heb hier op vorige vragen altijd al een interessant antwoord gekregen, dus stel ik er nog maar eentje.
Ik ben sinds kort lid van een vogelvereniging. Ik kan dus ook eindelijk vaste ringen bestellen. Nu vroeg ik me af of ik de jongen van ongeringde ouders ook zo'n ring om mag doen? En geldt dit dan als voldoende identificatie voor die gekweekte vogels?

Alvast op voorhand bedankt voor uw antwoord wink ;)


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2007-07-02 - 21:36:05 send message to Daniel

Ja happy :)


Neophemagek
Website Member
Posts :204

Website Member
2007-07-02 - 21:36:37 send message to Neophemagek

Natuurlijk mag je deze jongen ringen.
op deringen staat jou nr en het jaartal.
Dit staat los van de ouders.
happy :)gr.frans en veel kweek plezier


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2007-07-02 - 22:32:45 send message to Karel

Ja, tenzij de ouders illegaal gehouden europese cultuurvogels zijn.


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2007-07-02 - 23:27:08 send message to chrislaevers

Ik ben ook pas lid van een vereniging begin dit jaar en ik heb voor de allereerste keer groenvinkenjongen geringd. Daarna nog een groenvink, twee kanaries en twee valken en opnieuw groenvinken.
De allereerste keer is wel moeilijk. Ik dacht dat ik het oudste jong moest ringen dag vijf na het uitkomen maar dat klopt dus niet. Het is beter te kijken of de oogjes open zijn en de schachtpennen door de vleugels breken. Ik neem nu ook altijd twee ringen mee om de twee oudste jongen te ringen. Vooraf noteer ik de volgnrs van de ringen die ik mee in de volière neem. Soms sterft een jong of verliezen de jongen de ring in de nest (vooral tijdens de eerste keren van het ringen... bij mij toch).
Tandenstoker niet vergeten bij te hebben en de ringen aan de binnenkant met een oorkuisertje inwrijven met vaseline of met een milde afwaszeep.
Die tandenstoker is heel handig als je de achterteen door de ring wilt halen. Karel heeft er mooie tekeningen van gemaakt op dit forum die mij enorm geholpen helpen.
Ik heb me dus vergist de allereerste keer met de groenvinken. Ik heb het tweede oudste jong geringd en die heeft zijn ring de volgende dag verloren. Bij het oudste jong kreeg en durfde ik die ring niet meer om bij gebrek aan ervaring.
Bij de binsenastrildes is het helemaal fout gegaan: twee jongen geringd en de volgende dag waren alle vier jongen dood. Nu behoud ik afstand van de binsennesten.
Ik ben een beginner zoals jij en vertel je dit opdat je iets aan zou hebben.
Het belangrijkste wat ik geleerd heb is de tandenstoker en meteen de twee oudste jongen ringen. In het begin is het nog wat wikken en wegen. Welke soort vogels wil je eigenlijk ringen?
Veel succes gewenst!
Christine.


MrandMrsSwift
Website Member
Posts :388

Website Member
2007-07-03 - 13:41:59 send message to MrandMrsSwift

We klungelen allemaal in het begin Christine happy :)

Zo worden we elke keer erna beter happy :)

Het zijn ook vaak zulke kleine slappe pootjes :P


Alfares
Website Member
Posts :37

Website Member
2007-07-03 - 19:02:37 send message to Alfares

bedankt voor de supersnelle reacties alweer happy :)

het gaat voorlopig om zebravinken, valkparkieten, chinese dwergkwartels en rijstvogels. de rest van mijn voliere is jammergenoeg nog niet aan de kweek begonnen. maar zoals ik lees zal ik er inderdaad best wat mee opletten...




Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 166 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede