Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > valkparkietjes hebben eieren maar jongen er nog bij ? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : valkparkietjes hebben eieren maar jongen er nog bij ?
dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2007-07-04 - 13:20:43 send message to dun grijzeroodstaart

hoi ,

mijn koppeltje valkparkietjes zitten weer op eitjes , maar de jongen van het vorige nest zitten nog bij de ouders ze zitten in een wat ruimere voliere , maar zou dit problemen geven of gaat dit wel ?
is overigens wel een mooi gezicht zo alle valkjes bij mekaar kunnen overigens mooi vliegen .

mvg

tim


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2007-07-04 - 13:41:08 send message to ParkietenPeter

Zeker een mooi gezicht, iedere keer weer. wink ;)

Je moet het even aanzien hoe de man met de 'oude' jongen omgaat.

Het kan fout gaan, maar zeer zeker ook goed.


tsmitje
Website Member
Posts :63

Website Member
2007-07-04 - 13:48:10 send message to tsmitje

is bij mij ook dikwijls voorgekomen, en heeft nooit voor problemen gezorgd.
dus ik zou me er niet te druk over maken, als ze een beetje de ruimte hebben gaat dit meestal goed.
verder wens ik je veel geluk en pleziet met dit tweede legsel en hoop op een mooi resultaat.


































dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2007-07-04 - 14:44:20 send message to dun grijzeroodstaart

hoi bedankt voor de reactie,s
ik laat ze dan wel erbij , gaat nog wel goed zo te merken .
popje zit nu op 6 eikes te broeden en vorig nest , waarvan de jongen nu ook uit vliegen waren er 4 .
is echt een heel mooi gezicht om te zien zo .
als ik tijd heb en het wat droger word dan zal ik eens een foto maken en plaatsen uiteraard .

mvg

tim


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2007-07-04 - 15:42:25 send message to chrislaevers

Ik heb mijn eerste nest (drie jongen) ook in de volière gelaten maar ga het deze keer toch enigszins anders aanpakken.
Hier een klein overzichtje van mijn nota's:
26/5 : de jongen van de eerste nest worden nog gevoederd (waarschijnlijk de allerlaatste dag)
27/5: het eerste jong van de tweede ronde komt uit.
11/6: het derde en kleinste jong van de tweede ronde heeft onderhuidse bloeduitstortingen.
13/6: dit jong is dood. Ik vang die dag de drie valkenjongen van de eerste nest weg.

Ik heb de jongen van de eerste ronde meer dan één keer nieuwsgierig in de nestblok zien kijken. Ik vermoed dat de pop of de man dit jong heeft willen wegjagen en dat er daardoor getrippel is geweest in de nestblok waar het kleinste jong te fel heeft onder geleden. Harde bewijzen heb ik natuurlijk niet. Ik heb de eerste jongen weggevangen op een leeftijd van ongeveer 66 dagen leeftijd. Ik had het beter een tiental dagen eerder gedaan.
Nu herhaalt de situatie zich:
27/6: het oudste jong van de tweede ronde vliegt uit maar er zijn alweer twee eieren in de nest.
28/6 : het tweede jong vliegt uit.
30/6: er zijn 4 eieren in de nest (derde ronde)

Momenteel kan ik niets doen daar de jongen van de tweede ronde nog steeds gevoederd worden. Ik ga ze deze keer wel eerder wegvangen om het vorige proberen te voorkomen. Liever had ik ze ook in de volière gehouden maar nu kan dit niet.
In augustus komt er een bijbouw bij (zelfde ruimte ongeveer van de bestaande volière) en dan zal ik mijn valkenjongen rustig kunnen laten volwassen worden in een volière waar uitsluitend de jonge vogels komen. Wenste dat het al zover was.
Christine.


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2007-07-05 - 21:28:36 send message to dun grijzeroodstaart

hoi christine,

ik merk dat er af en toe wel een jong bij 1 van de ouders in het blok zit , het popje of het mannetje broed wel gewoon door volgens mij .
ik wacht het even af en hou het goed in de gaten of het goed gaat anders vang ik de jongen wel uit als er jongen zijn geboren ,

mvg

tim



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 171 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede