Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > japanse meeuwen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : japanse meeuwen
belg
Website Member
Posts :172

Website Member
2007-07-05 - 08:50:34 send message to belg

welke japanse meeuwen zijn het beste om gould te voeren?
de donkere >>zwart bruin of de bleker gekleurde japanse meeuwen zoals bige of grijze


lonchura
Website Member
Posts :10

Website Member
2007-07-05 - 11:19:57 send message to lonchura

gould,s moeten zelf brorden en de jongen groot brengen. maar als het helemaal moet gebruik dan bonten meeuwen groeten lonchura


pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2007-07-05 - 11:38:51 send message to pietparkiet 10

Dit bericht is 1 keer gewijzigd



tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-07-05 - 12:13:56 send message to tonnl

De kleur maakt echt niet uit. Het best is om meeuwtjes te gebruiken die nog niet eerder een nestje gehad hebben. Daarna is het slim om dat koppel alleen voor gouldjongen te gebruiken.

Als ze al ervaring hebben met eigen jongen of jongen van een andere soort dan goulds herkennen ze het spergedrag en stippenpatroon soms niet.

Ondanks de weer o zo waardevolle bijdrage van pietparkiet, waarom laat je de goulds niet zelf de jongen grootbrengen? Dit is altijd beter, je kweekt er sterkere vogels mee en je verkleint het risico op ziektes.

Groeten, Ton.


pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2007-07-05 - 12:38:19 send message to pietparkiet 10

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

user wiped their message


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2007-07-05 - 13:08:59 send message to Niltava

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

De kleurvarianten die worden gekweekt voor tentoonstellingen zijn wat minder goede broeders. vandaar dat bonten vaak beter.

Maar zoals gezegd, goulds zijn prima voerders, zo niet dan moet je je afvragen of je een passend koppel of gezond koppel hebt.
quote
of jij zo n goede bijdrage levert je moet een ander zijn menig is waardere ook al is hij anders als die van jou

Wat weer aardig...
Nadeel is wel dat de jongen toch vroeg of laat in de "handel" terecht komen. Daar kan een collegakweker toch weer problemen mee krijgen.
Dus dat iedereen een mening mag hebben (vaak ergerlijk misbruikt) gaat alleen opals een ander er geen last van heeft.
Eigenlijk zou je pleegouders alleen in geval van nood moeten gebruiken.


pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2007-07-05 - 13:34:42 send message to pietparkiet 10

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

user wiped their message


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2007-07-05 - 13:45:15 send message to ParkietenPeter

Pietparkiet10,

Ieder heeft hier inderdaad evenveel recht om zijn mening te ventileren.
Het is wel zo dat hoe jij aangesproken wilt worden, je ook zelf moet doen!

Bijna bij elke bijdrage die jij als reactie op een ander geeft, ben je zelf niet aardig en lok je anderen uit.

Verander je manier van schrijven, en je zal zelf ook voor vol aangezien worden.

http://www.vogelarena.com/forum/reglement.php

Parkietenpeter.

ps. ik schrijf dit plat en botweg omdat je zelf eerder aangegeven hebt dat we geen moeilijke woorden moeten gebruiken.


pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2007-07-05 - 15:35:43 send message to pietparkiet 10

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

user wiped their message


marco20
Website Member
Posts :259

Website Member
2007-07-05 - 18:17:08 send message to marco20

hallo ,
ik kweek ook allerlei goulds amadines . allemaal natuurbroed zonder meeuwen . als je de eieren onder meeuwen legt heb je later als je met de jongen gaat broeden ook weer meeuwen nodig . natuurbroed is het mooiste is onze hobby zonder pleegouders . en als het dan niet lukt houdt ze dan voor de sier in een voliere en koop een paar natuurbroed gouldamadines erbij waar je mee kan gaan broeden . groeten marco .


belg
Website Member
Posts :172

Website Member
2007-07-06 - 01:25:24 send message to belg

ik wil ook alleen maar natuurbroed kweken en ben zelfs zo begonnen met te kweken heb enkele jongen die groot gebracht zijn door de ouders maar dit is nu zo gemakkelijk niet want ik heb al twee nesten gehad met 6 tot 8 jongen en na een paar dagen de ouders stoppen ineens van te voeden of ze smijten de jongen uit het nest
heb er al versschillende jongen derdoor dood gehad . echt niet makkelijk of heb geen geluk ermeesad :(


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-07-06 - 03:51:37 send message to tonnl

Misschien kunnen "we" hier samen achter de oorzaak komen van dat gedrag.
Wat voer je de goulds voordat ze broeden, wat als ze zitten te broeden en wat als er jongen zijn? Het kān invloed hebben.


belg
Website Member
Posts :172

Website Member
2007-07-06 - 05:22:05 send message to belg

ik geef zaad,eivoer,groenvoer, appelazijn,vitaminen eischellen
spirulina zeewier
op een bad zijn ze niet zot ze nemen weinig een bad of zelf niet al is dat ik elke dag een bad zetmet zuiver water maar ze gaan der niet in
als groenvoer geef ik ze brocoli sla


markjansen
Website Member
Posts :170

Website Member
2007-07-06 - 12:48:15 send message to markjansen

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Is het niet dat als ze de jongen niet voeren, de ouders zelf onder de ''meeuwen '' kunnen van daan komen.
En ik dacht dat de meeuwen ook iets over konden brengen op de goulds.
Weet je van de ouders zeg maar of het natuurbroed is ?



Hoe je vogels kweekt,liefhebt en van geniet doet iedereen op ze eigen manier. Respecteer dat ook en volgens mij is dit forum op onze ervaringen en verhalen te delen. Niet om iedereen uit te kafferen en de grond in trappen.


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-07-07 - 01:02:31 send message to tonnl

Ik heb zelf geen goulds, maar hebben de jongen geen dierlijk voedsel nodig? Buffalowormen of zo?


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2007-07-07 - 08:46:13 send message to Niltava

Ik heb al een jaar of 20 goulds. Niet voor tentoonstellingen want dat is niet mijn ding. Maar heb eigenlijk nooit geen problemen met ze gehad. Toen kwamen ze veelal onder de meeuwen weg. Men oet vaak voorkomen dat als vogels onder pleegouders wegkomen ze zelf geen jongen kunnen grootbrengen. Dat is een misvatting. Het grootste gedeelte van het opbrengen van de jongen is een instinctieve(erfelijke?) weg.
Dat het toch niet verstandig(grootschalig) jongen door bijv. meeuwtjes te laten grootbrengen, is omdat op deze manier ook jongen van slechte ouders grootbrengen en dat deze dus problemen(blijven) geven.
Normaal bij naturbroed worden deze slechte ouders(jongen) uitgeselecteerd(ze brengen immers geen jongen groot -> de slechte eigenschap zou er zo uitgaan.

Kweken je goulds niet omdat bijv. ze niet bij elkaar passen dan, moetje daar dus wat aan doen(ouder omwisselen), maar dat wil niet zeggen dat jongen uit zo'n koppel via pleegouders slechte ouders worden.

Maar goed een koppel dat zijn jongen zelf grootbrengt is op vele manieren meer waard en goulds zijn (heb nog nooit anders gezien) zeer goede ouders, als het koppel klikt.

@Ton. sommige van mijn goulds namen wel buffalo's de meesten niet (in de natuur schijnen ze we termieten te eten).
Nodig is het niet. Hier krijgen ze gewoon tropisch zaad en een goed eivoer(aves). De regel is 4-5 jongen, maar soms ook 6-7.
Nestkast halfopen (ter grootte van een kanarienestkastje) of een liggend (parkieten-) blokje met een gat erin aan de zijkant(voor) en gewoon kokos als nestmateriaal,bij mij wordt er nooit bekledingsmateriaal gebruikt.



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 123 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede