Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > welk muizen vergif is het lekkerste(voor de muizen) Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : welk muizen vergif is het lekkerste(voor de muizen)
zourky
Website Member
Posts :215

Website Member
2007-07-06 - 13:53:47 send message to zourky

Daar straks ging ik kijken hoe het was met het nestje van de japanse nachtegaal,de drie eitjes
waren stuk alle drie van boven een stuk open
geknaagd.Men ziet goed dat het is van muizen,de nachtegalen zitten er alleen,heel het jaar staat er een doos met muizen&ratten korrels zo van die roze graantjes.Ik heb het nestje wel verplaatst
tegen een plastiek plaat dan kunnende muizen er
al niet meer bij.Is er soms een muizen&ratten
vergif dat ze lekker vinden,ik zou zelf kunnen
proeven maar toch liever niet.
groetjes zourky


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-07-06 - 14:19:24 send message to mijnkaketoes.nl

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik heb deze onlangs aangeschaft , heb je ook geen gif nodig:

http://www.pestcontrolshop.nl/index.php?paginaid=28

Pro-ketch
Prijs: € 15,97
Omschrijving: Een metalen vangkooi met wipmechanisme waar muizen makkelijk in maar niet meer uit kunnen. Uitgerust met een transparante deksel zodat makkelijk de val gecontroleerd kan worden. Ideaal voor in kooien, waarbij de muizen weggevangen moeten worden en de overige dieren geen risico mogen lopen. Werkt met een simpel lokaas als bijv. pindakaas


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2007-07-06 - 16:48:44 send message to Rogert

Ik heb zo'n zelfde val en deze werken goed.

Om een hogere vangst te hebben kun je het beste je voerbakken s'avonds weghalen en een beetje van het voer in deze vallen doen. Heb je bedervelijk voer kun je ook gewoon wat vogelzaad gebruiken.

Als je vogels veel knoeien met voer plaats de voerbak dan in een veel grotere schaal zodat je al het gemorste voer altijd opvangt.

Het enige nadeel is dat je de muizen levend vangt. Je kan ze dan ergens uitzetten of ze zelf afmaken. Tenzij je ze gebruikt als voer.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2007-07-06 - 16:55:18 send message to Karel

quote
Tenzij je ze gebruikt als voer.



Gebruik zelfgevangen wilde muizen NOOIT als voer voor je vogels. Ze kunnen een tbc-achtige ziekte bij zich hebben die ook voor vogels heel gevaarlijk kan zijn. Ook het eten van uitwerpselen van deze muizen of het drinken van water waarin muizen urine hebben achtergelaten is voor je vogels al gevaarlijk.

Voedermuizen daarentegen worden schoon gekweekt uit gezonde muizen. Zorg er bij het kweken van muizen voor, dat er geen contact met wilde muizen mogelijk is.


zourky
Website Member
Posts :215

Website Member
2007-07-06 - 18:15:10 send message to zourky

Overal heb ik plastiek dozen staan in de voliere
en er buiten,dozen met twee openingen een links
en een rechts waar een rat in kan dus ook een muis,in die doos is een kleiner doos ook met de zelfde gaten,met daarin van die roze tarwe voor ratten en muizen bij de nachtegelen staat er ook
een doos,en daarom vroeg ik of er niets lekkerder
is zodat ze de eieren laten liggen, in de week had ik gehoord dat de nachtegalen van hun oren maakten maar wie denkt aan een muis.Ratten daar kan ik ook van spreken,
verleden jaar in februarie op één maand had ik er dertien gevangen,met zelf gemaakte vallen,
honden korrels als lok middel,ze zit er wel levend in ,vroeger reed ik er mee naar het bos om ze daar vrij te laten,dat doe ik nu niet meer
de kooi twee minuten bij de vissen.Ons naaste buren wonen op vijftig meter en hebben kippen en
ganzen,ook een traiteur die al overschotten van
feesten in de tuin werpt in een put en dat lokt ook ratten.Ik moet op mijn hoede zijn
groetjes zourky


robbin
Website Member
Posts :19

Website Member
2007-07-06 - 18:18:01 send message to robbin

hallo zourkie ik gebruik FATAL PASTAverkrijgbaar in belgie werkt fantasties e-mail edialux@edialux.be..



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 125 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede