Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > mierenpoppen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : mierenpoppen
vlindervogel
Website Member
Posts :178

Website Member
2007-07-07 - 16:40:44 send message to vlindervogel

Voor mijn afrikaantjes met jongen verstrek ik diepvries miereneieren. De bergastrilden hebben er succesvol vier jongen mee grootgebracht, maar de donkerrode amaranten eten ze niet. Het probleem is dat deze ook al geen buffalo wormen opnemen.
Heeft iemand tips over hoe ik de opname van dit levend voer kan bevorderen? De amaranten voeren hun jongen nu enkel met witte muggenlarven en fruitvliegen... (en eivoer, dat doen ze beter gelukkig)
Ik zie ze liever wat voedselrijker levend voer opnemen, maar heb geen idee waarom de dr amaranten sowieso ze niet lusten.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen!

Gr Carmen


roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2007-07-07 - 17:09:53 send message to roodmus

Heb je al eens Pinkey,s geprobeert?


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2007-07-07 - 17:25:47 send message to Niltava

Je kunt de fruitvliegen ed ook bepoederen met een insectenpoeder waardoor ze in kwaliteit omhoog gaan.
Je kan spinnen(hooiwagens) geven(schijnen meer vit. A te bevatten). Kleine sprinkhaantjes. Weideplankton, kleine vangst uit een vliegenval.


ewals
Website Member
Posts :214

Website Member
2007-07-07 - 18:05:30 send message to ewals

Als je de vogels in de buitenvoliere hebt moet je de mierenpoppen eens op de grond leggen, bij mij namen ze deze ook niet uit een bakje maar wel toen ik ze op de grond strooide, probeer het met een klein beetje.


vlindervogel
Website Member
Posts :178

Website Member
2007-07-07 - 23:40:07 send message to vlindervogel

Dankjewel voor de reacties!
Ze zitten in een binnenvolière, maar ik zal toch eens proberen wat miereneitjes op de grond te leggen. Ik zie de amarantjes altijd tussen de beukensnippers op zoek naar vliegjes ed.
Krekels voeren ze ook niet (van die kleine)
Heb ik bij hun vorige nest ook geprobeerd, met als gevolg dat er nu een stuk of honderd krekels in mijn volière zitten, die de ganse dag zitten te tsjilpen.laugh :D
Ik ga het morgen eens proberen de eitjes op de grond te leggen. Alleen nog een manier verzinnen om te kunnen zien of ze ze dan wel etenwink ;)

Gr Carmen


vlindervogel
Website Member
Posts :178

Website Member
2007-07-07 - 23:44:59 send message to vlindervogel

Ow en pinky's heb ik nooit geprobeerd. Ben van mening dat deze de broeddrift wel erg aanwakkeren?


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2007-07-08 - 00:23:28 send message to meyer

Als ze wel wel eivoer opnemen kun je proberen de miereneitjes te pletten en door het eivoer te mengen,hierdoor zullen ze langzaam aan de smaak gewend raken omdat de sappen van de eitjes in het eivoer trekken.Doe er zo af en toe een paar hele doorheen.

succes.

Groeten Meyerwink ;)


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-07-08 - 01:37:59 send message to tonnl

Dan nog een vraagje; hoe kom je aan miereneitjes?


hoogervorst
Website Member
Posts :411

Website Member
2007-07-08 - 09:28:28 send message to hoogervorst

Ik weet wel een adresje in ZH en ik heb zelf ook nog 1 bak staan


vogelkooi
Website Member
Posts :57

Website Member
2007-07-08 - 09:45:57 send message to vogelkooi

Hallo , heb je het over eitjes of over poppen, sommige vogels pakken alleen voedsel(insecten) dat beweegt, Je kunt een mierenhoop zoeken of gewoon een nest in de tuin en daar graaf je even een schep uit en met de mieren en de poppen, gooi je het in de voliere en dan strooi je vlug de poppen van jezelf erover, de mieren gaan snel hun eigen poppen in veiligheid brengen dus ze bewegen en de vogels komen er meteen opaf en eten ze op en als ze er een maal eentje geproefd hebben eten ze alle poppen op , ook die van jou. Mike


ewals
Website Member
Posts :214

Website Member
2007-07-08 - 10:00:34 send message to ewals

ze zeggen meestal miereneitjes, maar eigenlijk moet je zeggen mierenpoppen, het is dus hetzelfde.


vlindervogel
Website Member
Posts :178

Website Member
2007-07-08 - 11:00:16 send message to vlindervogel

Ok, dus als ik probeer wat eitjes uit de tuin mét mieren, dan zou het misschien moeten lukken.
Ik vind regelmatig mierennesten in de tuin, maar dat zijn dan vaak erg weinig eitjes.
Vandaag weer mooi weer dus ik ga maar aan de slag met voedsel zoekenwink ;)

Gr Carmen


J. Santegoeds
Website Member
Posts :214

Website Member
2007-07-08 - 13:20:26 send message to J. Santegoeds

Hallo,

Vogelkooi;
quote
Je kunt een mierenhoop zoeken
en als je dan daarvan de miereneitjes gaat "roven" pleeg je dus een strafbaar feit.....
Niet doen dus.

Groeten, J. Santegoeds


vlindervogel
Website Member
Posts :178

Website Member
2007-07-08 - 14:50:50 send message to vlindervogel

Nee, mee eens, niet in mierenhopen gaan zoeken. T kost die beestjes een eeuwigheid hun nest weer opnieuw op te bouwen...
Maar goed, vandaag heb ik miereneitjes met mieren uit de tuin gehaald en in de volière gedaan, maar de vogels kijken er niet eens naar.
Gevolg: ook nog eens een mierenkolonie in m'n volièrewink ;)
Misschien moet ik de vogels na de kweekperiode maar eens dwingen dit voer op te nemen?


roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2007-07-08 - 17:07:01 send message to roodmus

Volgens mijn bescheiden mening is alleen de Rode mier beschermtwink ;)

De zwarte kun je gewoon zoeken.laugh :D


vogelkooi
Website Member
Posts :57

Website Member
2007-07-08 - 17:38:59 send message to vogelkooi

En waar komen die bevroren en gedroogde poppen dan vandaan , er zijn honderden soorten mieren, sommige zijn beschermd, dus als er deze zomer mieren in de suikerpot zitten weer netjes terug zetten in de tuinhappy :)
Jammer dat het niet gelukt is zo, maar warschijnlijk hebben ze wel voldoende proteinen zo anders waren ze al dood.Mike



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 99 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede