Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Bandvinken Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Bandvinken
lZebravinkjel
Website Member
Posts :513

Website Member
2007-07-11 - 20:15:43 send message to lZebravinkjel

Zijn hier nog meer kwekers van deze soort die mij wat tips kunnen geven?
Ik kweek dit jaar voor het eerst met Bandvinken, het is nog een jong koppel (roze pootjes).
Van het eerste nestje (in de broedkooi) hadden ze de eitjes opgegeten. Bij het tweede nestje (ook in de broedkooi) verlieten ze het jong ineens.
Nu hebben ze een derde nest met 2 (vooralsnog) gezonde jongen van 2 en een halve week oud, in de buitenvoliere. Ze krijgen nu elke dag buffalo wormen waar ze gelijk op aanvliegen. Zou dit misschien de magie zijn? Ik heb nog nooit iets gelezen dat buffalo's cruciaal zijn voor de jongen. Iemand hier ervaring mee?
Je hoort niet zo vaak iets over deze soort hier op het forum.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2007-07-11 - 22:30:07 send message to Niltava

Ze moeten de eerste dagen zeker levend voer !



lZebravinkjel
Website Member
Posts :513

Website Member
2007-08-04 - 12:46:49 send message to lZebravinkjel

Ik ben gisteren thuis gekomen van vakantie. Mijn ouders waren al eerder thuis en vertelden mij dat de twee jongen allebij mannetjes waren. Natuurlijk leuk, maar popjes zijn bij verre moeilijker te krijgen en zwakker, dus het zou geweldig zijn geweest om er een popje bij te hebben.

Dus toen ik gisteren in de voliere keek verwachtte ik twee jonge mannetjes op stok te hebben. Alleen.... Het waren niet 2, maar 3 jongen! Al die tijd dacht ik dat er maar 2 jongen in het nest lagen maar het waren er 3! Een popje en twee mannetjes.

Geweldig toch?


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-08-04 - 12:48:37 send message to tonnl

Da's nog eens een leuke verrassing inderdaad! Door t.z.t. één man te ruilen kun je alweer onverwant kweken, super.


lZebravinkjel
Website Member
Posts :513

Website Member
2007-08-04 - 12:50:48 send message to lZebravinkjel

En dat is ook precies mijn bedoeling. De oudervogels zijn trouwens alweer bezig met broeden, wat een super koppel!

Hoe zit het met inteelt? Als ik het popje houd is zij verwant met mijn ouderlijk mannetje. Ik zet er wel een nieuwe (onverwante) man bij, maar wat als het popje per ongeluk met haar vader paart?
Ik heb wel eens gelezen dat het niet zoveel kwaad kan om moeder met zoon terug te kruisen. In hoeverre is dit hierop van toepassing?


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-08-04 - 17:52:53 send message to tonnl

Een enkele keer kan geen kwaad, dat komt heel vaak voor. Bij (eventuele) volgende nestjes kun je dan alle jongen proberen te ruilen.

Bandvinken kunnen heel goed in kolonie leven, het zou wel zeer apart zijn, een zelfgekweekte groep!


leila
Website Member
Posts :74

Website Member
2007-08-10 - 16:04:10 send message to leila

heb ze zelf in kolonie gekweekt 15 jaar geleden met 5 koppels in een vlucht zonder andere vogels en zonder levend voer is helemaal niet nodig ik hoor iedereen je hebt levend voert nodig voor dit anders krijg je ze niet groot is echt onzin ik gebruik alleen diepvries voer en dan alleen bij het uitkomen van de jonge vogels en dan langzaam afbouwen ik vind je moet vooruit met je vogels ook wat voer betreft dus zoek vervangend voer bijv. schelvis lever uit blik je mengt het door je eivoer niet bang zijn dat je hok er naar gaat stinken valt erg mee en ook niet gelijk opgeven van ze eten het niet volhouden hoe oud zijn uw vogels met jong keer jong word het vaak niks groeten wim



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 178 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede