Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > ioniserende spaarlampen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2007-07-24 - 10:17:41 send message to johanblok

@tonnl: als je er nou per ongeluk een paar kapot stoot of zo wink ;)

Natuurlijk een heel goede reactie en een heel mooi aanbod voor degenen met binnenverblijven.


mezorro
Website Member
Posts :40

Website Member
2007-07-24 - 11:34:20 send message to mezorro

Ik heb ook even op de website gekeken, klinkt allemaal super natuurlijk, zal ook best een kern van waarheid inzitten, maar ik mis nog wel een paar punten :

er wordt niet duidelijk uiteengezet hoe de lamp ioniseert en hoe zit het met de levensduur van de ioniserende werking ( ook 10.000 branduren ?)
over onderhoud/reinigen wordt ook niks gezegd. ik heb een onderhoudsarme ionisator, maar toch moet je nog wel 1 x per week het rvs gedeelte schoonmaken, hoe zit dit met de lampen?
ik ga echt niet 1 x per week met een ladder de lampen afnemen.

Menno


lightfresh
Website Member
Posts :2

Website Member
2007-07-26 - 15:21:25 send message to lightfresh

Ik moet eerlijk zeggen dat ik onvoldoende verstand heb van de wensen van een vogelhouder. Hoeveel daglicht, hoeveel stofvrije ruimte etc.
Voor wat betreft de lumen kan ik vermelden dat onze 32 watt Full Spectrum op 1800 Lm zit, terwijl onze 105 Watt Full Spectrum al 6000 Lumen bereikt!

De ionisatie geschiedt door een glasvezelionisator, met een capaciteit van 3,3 miljoen moleculem per cm3 per seconde, dus ruim hoger dan de bestaande ionisatoren.
Schoonmaken van de ionisator hoeft niet aangezien er geen ventilatiesysteem aan vast zit, de geëlimineerde deeltjes verliezen hun "zwevenede" werking en vallen als composiet neer. Regelmatig stofzuigen/aanvegen is dus voldoende.

Mark Lette
Lightfresh

P.s. Op de site nog een interessant artikel over daglicht bij pluimvee, wellicht niet vergelijkbaar met uw vogels, maar toch wel aanknopingspunten, lijkt me.

http://www.lightfresh.nl/Rapport%20Daglicht%20bij%20leghennen.pdf



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 225 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede