Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Site nieuws > advies over een kraai Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-07-25 - 23:22:48 send message to tonnl

Ik snapte dan de vraag niet denk ik. "Vrijlaten in een buitenhok..." Het is toch of het een of het ander? Of vrijlaten, of in een hok?

Of bedoel je zoiets als een duiventil?
Dan zou ieder hok dat onbereikaarbaar is voor katten geschikt zijn. Een hokje op een paal is denk ik handig dan. Als je de vogel blijft voeren in zo'n hok is de kans groot dat hij blijft tot hij een partner wil zoeken.

Ton.


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-07-25 - 23:29:58 send message to mijnkaketoes.nl

Ik heb mijn tamme kraai vroege een open hok gegeven waar hij regelmatig kwam eten ging wel eens op stap, maar kwam altijd weer bij ons terug.
Ik heb hem 5 jaar gehad en toen kwam hij op een zeker dsg niet meer terug

Henk


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2007-07-25 - 23:47:52 send message to Karel

quote
Grappig dat ik inderdaad nog geen antwoord heb gekregen op mijn vragen

shocked 8O
Ik dacht toch dat ik een van je vragen had beantwoord???

quote
Mijn angst blijft dat de kraai Kees geen angst kent voor honden en katten en dat hij hiervan het slachtoffer wordt.


quote
Je zorg dat hij niet meer bang is voor mensen, honden enz. is wel een beetje terecht. Hoewel hij zich niet zomaar laat pakken, daarvoor zijn ze eenkennig en achterdochtig genoeg.
Niettemin komen vrijgelaten kraaien e.d. vrijwel altijd weer bij iemand anders terecht, domweg omdat hij niet bang is voor mensen en als hij honger heeft gewoon bij iemand naar binnen vliegt.





Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2007-07-26 - 00:26:12 send message to Hawkeye_NL

Meyer, als ik vragen mag, wat is dan het juiste antwoord?
Ik heb namelijk nooit een kraai grootgebracht en verwees daarom naar Karel.
Karel geeft het antwoord dat de vogel het best weggebracht kan worden.
Hoe moet Kees Kraai nu verder volgens u?


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2007-07-26 - 16:49:38 send message to natasja

simpel toch ..

je moet niet het beste antwoord geven maar het beste antwoord wat in het straatje ligt van iemand geven razz :p

Maar toch vind ik het ook wel eens vervelend dat er vaak alleen antwoorden worden gegeven in dezelfde trand van naar een vogelopvang etc en er verder een beetje de handen vanaf getrokken worden ..

Ook al ben je het met de situatie niet eens zou je iemand in die situatie toch wat verder kunnen helpen op zich ..


mootje
Website Member
Posts :322

Website Member
2007-07-26 - 19:34:18 send message to mootje

Nu, ik vind dat er in dit topic toch wel alle vragen beantwoord zijn.
En idd. er word vaak verwezen naar opvangcentra, en terrecht.
Want is het beest in kwestie ermee geholpen dat ie nu denkt dat ie tot het ras homo sapiens behoort, en dat katten leuk zijn om mee te spelen?
Dat de topicstartster het goed bedoeld heeft staat hiermee buiten kijf.
Vaak begint het met die kraaien, wat leuk (is het ook), later eindigen ze 9 van de 10 op straat, en moeten ze het ineens zelf maar zien te redden.
veel mensen bedoelen het goed, begrijp me niet verkeerd.
Maar als ze komen vragen om advies, hetzij om voeding/huisvesting etc., krijgen ze meestal wel degelijk advies hier.
En ja, daar hoort nu eenmaal een verwijzing opvangcentra bij!
Deze vogels zijn illigaal, evenals merels en al wat er nog meer rond de deur vliegt.
Wil je zo'n dier echt helpen, zoek dan een goed vogelopvangcentrum (er zitten ook slechte bij hoor), en breng het daar heen.


vlindervogel
Website Member
Posts :178

Website Member
2007-08-14 - 17:46:04 send message to vlindervogel

Wil me toch even mengen in dit topic.
Natuurlijk is de eerste reactie 'deze vogel is illegaal, hij moet naar een opvangcentrum', dat is ook zo. Maar zoals anderen hier ook al hebben aangegeven is het nu wel duidelijk voor Yvon. Ik begrijp waarom zij dit (misschien) niet doet; je raakt toch gehecht aan zo'n dier. Het zou wat anders zijn wanneer men jonge kraaitjes/kauwtjes uit het nest haalt om tam te maken.
Het wordt toch goed bedoeld? Ik twijfel er niet aan dat de volgende keer wanneer een dergelijke vogel gevonden wordt deze wel naar het opvangcentrum wordt gebracht.
Daarnaast ben ik het helemaal met Meyer eens. Laten we liever wat doen aan al die handopfok van papegaaien.

Misschien kan iemand met ervaring met kraaien wat tips geven wat betreft voeding?

Groeten Carmen


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2007-08-21 - 21:51:47 send message to chrislaevers

Als je kraai zich veilig voelt in dat hok en er uit kan wanneer hij/zij het wilt, vind ik dat zeer oké. Mijn broer heeft in hartje Antwerpen een koertje ingesloten door hoge muren. Elke dag geeft hij levend voer aan de wilde vogels (meesjes, merels, roodstaartjes). Sommige van deze karaktertjes (hij kent ze dus individueel), komen bij hem binnen in de living en brengen soms een jong mee (merels).
Dit zijn dus wilde vogels die gewoon weten waar ze hun kostje veilig en wel kunnen halen. Meer is dat niet. Als de kraai dat zelfde gevoel nog even kan hebben tot hij/zij volwassen wordt en op het gemakje af de buitenwereld kan verkennen, dan zie ik de vogel nog wegvliegen.
Wat de huisdieren betreft, ben ik van mening dat dieren in het algemeen heel goed kunnen differentiëren tussen het ene dier en het andere dier van éénzelfde (en eventueel gevaarlijke) soort. Ze gaan dan niet zozeer af op de soort maar wel op het gedrag en de lichaamstaal van het andere dier. Verwarring is altijd mogelijk: dat de vogel bv in bijtruimte zou blijven van een hond die ogenschijnlijk zich gedraagt zoals één van de katten of hond 'ten huize'. Langs de andere kant moet ik denken aan filmpjes die ik zie waarbij vogels en andere dieren dicht in de buurt komen van slapende roofdieren en er een graantje komen pikken. Ze weten dat het dier gevaarlijk kan zijn maar weten ook dat er een zekere veiligheidsmarge is wanneer het bv slaapt.
Ik denk dat dieren dat beter in de mot hebben dan wij. Katten op straat zien bv het verschil tussen een hond die aan de lijn loopt en een hond die los loopt.
Het enige probleem dat ik zie is dat hij groeifases doormaakt zonder contact met soortgenoten. Alhoewel... het kan even goed zijn dat als het dier in contact komt met wilde soortgenoten het als man of pop zeer in trek zal zijn omwille van de specifieke kennis die de vogel heeft opgedaan of alleen maar het allure dat die ten toon spreidt. Zoiets kan ik niet uitsluiten.
Je kan eventueel de afhankelijkheid die hij toont tgo jou afzwakken (niet roepen, niet aaien en niet meenemen op wandelingen) zodat die een signaal krijgt dat hij op eigen krachten verder moet. Als de vogel verkiest om bij jou te blijven, dan is dat de keuze van de vogel. De afhankelijkheid zal (zoals bij elk dier) practisch uitsluitend afhangen van de zekerheid van een volle maag elke dag... meer niet.
Mijn vriend heeft vroeger kraaien vergelijkbaar aan uw situatie gehad. Volgens hem had tenminste één kraai interactie met andere kraaien en zijn alle mannen uiteindelijk weggebleven. Bij de poppen zou het anders liggen.
Christine.


maikeltje
Website Member
Posts :313

Website Member
2007-08-22 - 11:12:13 send message to maikeltje

laat die kraaie geowoon lekker bij hem hij heeft vrijheid hij kan zelf bepalen wat hij wil ik heb ook welens een kraaie groot gebracht maar die zat altijd buiten kwam iedere dag eten was echt een tam beest en begevenement zag ik hem om de paar dagen en toen ineens was hij weg.



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 166 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede