Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Cites Bewijs. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Cites Bewijs.
henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2007-07-25 - 23:15:24 send message to henkdelaat

Hoe komt het toch dat er beschermde vogels te koop staan waar geen cites bewijs bij zit.


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-07-25 - 23:16:16 send message to tonnl

Er zijn nu eenmaal mensen die overal maling aan hebben...
Hoe komt het toch dat er zoveel mensen te hard rijden? happy :)


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2007-07-25 - 23:17:57 send message to henkdelaat

Ik denk dat het meer onwetendheid is.
Maar een verbaal hiervoor kost je wel € 675,- +je vogel(s) wordt in beslag genomen.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2007-07-25 - 23:50:36 send message to Karel

Misschien omdat je niet voor alle beschermde vogels een citesontheffing nodig hebt, maar dat er voor vele soorten alleen een ringplicht -soms aangevuld met een herkomstverklaring- geldt.


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2007-07-26 - 09:19:04 send message to Daniel

bijvoorbeeld de roodvoorhoofdkakariki happy :). Ik denk dat citesaanvragen voor deze soort (lijst 1) Laser gek zouden maken happy :)


theelepeltje
Website Member
Posts :621

Website Member
2007-07-26 - 10:42:56 send message to theelepeltje

Je bedoelt de Geelvoorhoofdkakariki toch wink ;)


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-07-26 - 11:12:34 send message to mijnkaketoes.nl

Mijn ervaring is dat veel mensen maar niet de moeite nemen omdat ze door het cites buro worden behandeld als een soort criminelen. Ik heb hier persoonlijk ervaring mee met 2 mensen die voor 2 wat oudere kleine geelkuiven de cites voor mij moesten aanvragen. Ze hebben het uit angst maar niet gedaan, ze komen met allerlei dreigementen als in beslagneming en boetes. Als ze nou eens fatsoenlijk zouden mee werken ging het allemaal een stuk eenvoudiger

Henk


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2007-07-26 - 12:20:30 send message to henkdelaat

Ik spreek hier alleen over beschermde papegaaien die op de A lijst staan.
Zoals:
Kleine geelkuif kaketoe.
Middel geelkuif kaketoe.
Oranjekuif kaketoe.
Goffini kaketoe.
Groenwang amazone.


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2007-07-26 - 12:54:02 send message to Daniel

ff off topic

Cyanoramphus forbesi
Cyanoramphus novaezelandiae


staan op Cites 1 (forbesi was vroeger Cyanoramphus auriceps forbesi en dus ondersoort van de geelvoorhoofd)


Pionara.nl
Website Member
Posts :309

Website Member
2007-08-03 - 00:38:30 send message to Pionara.nl

quote
Hoe komt het toch dat er beschermde vogels te koop staan waar geen cites bewijs bij zit.

Onwetendheid.
Als jij een aantal jaren geleden een vogel koopt waar geen cites voor nodig is/was en er inmiddels wat veranderd is qua positie op de citesnotering hoe moet je dat weten dan.
De berichtgeveving wbt de citeswijzigingen is toch al niet optimaal. voorbeeld. Wie is door Laser op de hoogte gesteld dat er in 2006 een wijziging is ingevoerd dat het geslacht van de oudervogel op de cites moest staan anders kreeg je geen cites voor je jonge vogel. Zelfs de bonden waren niet op de hoogte.



gboom
Website Member
Posts :67

Website Member
2007-08-03 - 08:16:44 send message to gboom

Dit bericht is 3 keer gewijzigd

quote
dat er in 2006 een wijziging is ingevoerd dat het geslacht van de oudervogel op de cites moest staan anders kreeg je geen cites voor je jonge vogel


Geldt dat nu nog steeds? Ik vraag dit omdat ik momenteel super blij ben met een (eerste) jong bij mijn koppel wijnborst amazone's. Het jong is pas 12 dagen oud, maar voorlopig gaat alles volgens wens. Ik heb officiele cites-ringen (via spoedbestelling snel geregeld), dus ik zit safe?
Echter: op de cites-papieren van de oudervogels (gewone NL-nakweek) staat niet het geslacht v/d vogel.
Kan ik nu wel of niet straks (als het jong op stok mocht komen) het cites-papier voor dit jong aanvragen?
Enne.... weet iemand waarom je speciale cites-ringen moet gebruiken als je ook nog eens de papieren moet aanvragen?

groet, Gerben


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2007-08-03 - 08:21:40 send message to ParkietenPeter

Doorgaans hebben nieuwe wetten geen betrekking op oude situaties. Is bijna onmogelijk.
Maar om hier zekerheid in te krijgen zul je het beste Cites/Laser bellen. (078 - 6395340) Zij voeren uit en dienen toezicht te houden op de naleving via de AID.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2007-08-03 - 09:36:03 send message to Karel

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

@Gerben
Als het geslacht van de ouders bekend is, zul je voor hen nieuwe citespapieren moeten aanvragen (kopieen van de oude papieren meessturen met de aanvragen).
Zodra je de nieuwe papieren binnen hebt, kun je de citespapieren voor de jongen aanvragen, waarbij je weer kopieen van de (nieuwe) citespapieren van de ouders moet meesturen.

Omslachtig? Natuurlijk!

quote
Enne.... weet iemand waarom je speciale cites-ringen moet gebruiken als je ook nog eens de papieren moet aanvragen?



Er kunnen alleen papieren worden verstrekt als er goedgekeurde ringen zijn gebruikt. Dus de ringen zijn niet "in plaats van", maar als bewijs van "geboren in gevangenschap" en dat bewijs heb je nodig om papieren te kunnen krijgen.


Pionara.nl
Website Member
Posts :309

Website Member
2007-08-03 - 09:50:10 send message to Pionara.nl

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
Doorgaans hebben nieuwe wetten geen betrekking op oude situaties. Is bijna onmogelijk
.
Juist wel , Peter.
Omdat het geslacht van je vogel nu bekend is( anders kun je niet kweken) is de info op je cites niet in overeenstemming met de werkelijkheid. Oftewel geslacht onbekend klopt dan niet meer. Dus moet je nieuwe papieren aanvragen omdat ze de oude dan ongeldig hebben verklaard. Geldklopperij.
Het gaat om deze verordening
http://cms.aid.nl/AID/CMS/Europese%20wet/Verord.865.2006_ter_w._338.pdf.
Hier staan nog wat wijzigingen.
http://www.aid.nl/1040129725604.
Vanwege de grootte van de bestanden heb ik nog niet alles gelezen.

Om deze omslachtige toestanden voor nieuwe eigenaren te voorkomen gaat vanaf nu bij mij niets meer ongesext de deur uit.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2007-08-03 - 15:28:29 send message to ParkietenPeter

Dat maakt inderdaad veel duidelijk.
Wel veel lezen ja.
Dank je. wink ;)


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2007-08-03 - 18:26:35 send message to wiechmann

ben ik blij dat ik in belgie woon.



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 240 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede