Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Waar zitten ze nu ??? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2007-07-31 - 09:17:33 send message to Niltava

Ben ook WEER lid geworden en dan is de database meer een vraag dan een aanbod. Ben er destijds uitgegaan omdat het me teveel vriendjespolitiek leek.
Heb de indruk dat het nu iets, met de nadruk op iets, beter is.
Ben ook lid van BEC en SEC en heb het idee dat daar meer bereikt is/wordt.
Inderdaad doet men nog moeilijk over pleegouderschap. Nu heeft men een stap gedaan. Je mag van hetzelfde geslacht gebruiken (bijv. blauwfazant voor granaatastrild).... echter die kweken ook moeilijk/niet betrouwbare broeders/zijn schaars. Dus wat schiet je er mee op. Dan worden er nadelen van pleegouderschap genoemd met argumenten(niet erg sterk)zonder dat men naar een echte oplossing zoekt.


vlindervogel
Website Member
Posts :178

Website Member
2007-08-01 - 23:01:24 send message to vlindervogel

Dat de afrikaantjes in gesloten kringetjes worden uitgewisseld, is helemaal waar. Als buitenstaander is daar moeilijk tussen te komen. Ikzelf heb het ook een beetje: ik ruil of verkoop liever geen vogels aan mensen die ik niet wat beter ken. Ik wil weten dat de vogels goed terecht komen, en dat er met hen serieus gekweekt zal worden.
Misschien zijn veel vogelhouders, vooral van zeldzamere soorten, iets te star en openen ze te weinig nieuwe contacten. Terwijl dat juist heel goed kan zijn.

Ik heb dit zelf ervaren. Ik was op zoek naar een reichenow bergastrilde op zoek, advertentie geplaatst, zonder veel hoop, maar toch een reactie uiteindelijk. Nu heb ik vier prachtjongen op stok en verwacht ik binnen twee dagen weer vier jongen.

Ik zou zeggen, gewoon volhouden, dan komt het vanzelf. Iedereen heeft op een gegeven moment toch nieuw bloed nodig...

Groeten, Carmen


Guust
Website Member
Posts :74

Website Member
2007-08-01 - 23:10:00 send message to Guust

quote
als je de goede omstandigheden schept is bijna iedere soort te kweken ik heb zelf deze soorten gekweekt...
mozambiuqksijs
...
groeten wim


Hallo Wim,
ikzelf hoop dit jaar meer succes te boeken met m'n Mozambiquejes.
Elke tip of kweekverslagen zijn altijd welkom!
Zowel hier als in PM.
Als er wat geleerd kan worden... wink :)
mvg,



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 188 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede