Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Prijzen/prijsopdrijving Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Prijzen/prijsopdrijving
Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2007-07-31 - 11:02:58 send message to Niltava

Leuk! Collegakwekers onder elkaar.
Ben op zoek naar een rode kroonvinkman
Kreeg 1 aangeboden, €175 maar moest snel zijn want er was meer vraag(vreemd dat hij dus op een vraagadvertentie reageerde!!).
Op mijn mail van waar ik ze dan op moest halen, kreeg ik als antwoord dat hij nu €200 was. Nou gauw verkopen dan maar. Dat de prijzen omhoog gaan logisch, dit is echter puur misbruik.


pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2007-07-31 - 11:48:38 send message to pietparkiet 10

word nog erger met tropen ze zijn er niet of heel erg weinig


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2007-07-31 - 12:05:13 send message to Karel

Het is op het moment oppassen geblazen!

Er worden nu nogal wat bejaarde tropen uit de gezelschapsvolieres vanwege de huidige hoge prijzen opgeruimd, die daar al vele jaren hebben gezeten en vaak niet meer geschikt zijn voor de kweek vanwege ouderdom.

Ook de vele dure wevers en wida's die worden aangeboden zijn vaak al heel erg oud en dan is zelfs een "redelijke" prijs nog veel te hoog.

Ieder beslist natuurlijk voor zichzelf, maar laat je niet gek maken, omdat bepaalde vogels straks zogenaamd "helemaal niet meer te krijgen" zullen zijn.


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2007-07-31 - 12:12:33 send message to Hawkeye_NL

Niltava, ik neem aan dat je de vogel uiteindelijk niet gekocht hebt!

Het is echt te belachelijk voor woorden wat men soms probeert om aan extra geld te komen.


pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2007-07-31 - 12:25:57 send message to pietparkiet 10

ja de mensen vragen en de mensen geven er zijn er altijkd die het er wel voor geven dat zal echt niet veranderen


cocobar
Website Member
Posts :591

Website Member
2007-07-31 - 12:48:40 send message to cocobar

Ik merk dat het ook gauw anders kan, door onderlinge afspraken, ruilen, etc

Ga naar de echte liefhebber en geef de geldwolven gewoon geen afzetmarkt.


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-07-31 - 13:00:20 send message to mijnkaketoes.nl

Ga naar de echte liefhebber en geef de geldwolven gewoon geen afzetmarkt Quote.

Of dit nog opgaat? Ik ken heeeeeeeeel wat liefhebbers die nu ook gewoon meegaan met de prijzen. Voorbeeld ik had een adresje waar je een jong koppel rose voor 1400 euro kon kopen. Nu verkoopt die ze ook voor 1700 aan zijn vrienden /liefhebbers kring omdat hij er anders ook makkelijk 1700-1800 voor kan krijgen.
Niet dat ik hem ongelijk geef overigens.

Henk


pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2007-07-31 - 13:11:41 send message to pietparkiet 10

dat bedoel ik nu en het word nog zotter


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2007-07-31 - 14:30:31 send message to denegon

mijnkaketoes.nl ik vind 1700 euro voor een gezond gesexd en onverwant koppel rose's nog niet duur ik heb al veel hogere prijzen gezien.
Net adresje hoor
groetjes egon


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-07-31 - 15:01:34 send message to mijnkaketoes.nl

Denegon dat is het ook, maar dit is even een voorbeeld hoe het werkt. En dan blijft hij nog netjes aan de prijs maar de rest lift gewoon mee op de hype

Henk


pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2007-07-31 - 16:19:05 send message to pietparkiet 10

niks geen hype gewoon realietijd er zijn er gewoon niet genoeg dan gaat de prijs omhoog de gras en valk en ago zijn er zat en die kweken goed daar zijn de prijzen niet hoog hoor


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2007-07-31 - 16:41:51 send message to Niltava

Nee, hawkeye dat ging me te ver. Jammer want mijn pop wil wel broeden(zit nu op onbevruchte eieren).

Overigens zijn er ook mensen waar het anders kan. Zo heb ik nu een koppel indigo's waar de man is uitgeleend. Eerder heeft de eigenaar van de man het geprobeerd met mijn pop.

Een hype? gedeeltelijk wel er zijn veel mensen die nu gaan afhaken. De markt wordt kleiner. Of er komt een route voor import,legale(je mag toch nog steeds 5 vogels meenemen??) en illegale.


pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2007-07-31 - 17:57:05 send message to pietparkiet 10

maar als je hem gekocht had dan krijg je wel bevruchte eieren en dan heb je ook misschien 5 jongen x 100 euro is 500 euro min je 175 heb je toch al 325 euro over kan je toch een stel kopen of wat anders of zie ik het nu verkeerd


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2007-07-31 - 18:37:39 send message to denegon

Bij de papegaaien heb je nog een probleem en dat is dat de jongen die gekweekt worden voornamelijk met 6 weken naar de handopfok gaan (makkelijk geld en geen risico meer) en er heel weinig natuurbroed is. Dus uiteindelijk zijn er nog maar een paar over.

bij de wat moeilijkere soorten waar pietparkiet het over heeft is het zelfde euvel steeds minder omdat er niet veel mee gekweekt word. en de import dicht.

hopen dat er genoeg kwekers over blijven die ze kweken en als ze kweken voor de natuurbroed gaan.
en de prijs ja die loopt dan nog meer op


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2007-07-31 - 19:24:35 send message to Niltava

quote
maar als je hem gekocht had dan krijg je wel bevruchte eieren en dan heb je ook misschien 5 jongen x 100 euro is 500 euro min je 175 heb je toch al 325 euro over kan je toch een stel kopen of wat anders of zie ik het nu verkeerd
En jij denkt je zo maar even 5 jongen kweekt?
Als het zo werkte was ik al lang rijk geweesthappy :)


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2007-07-31 - 19:33:12 send message to Karel

quote
En jij denkt je zo maar even 5 jongen kweekt?



Het had me niet verbaasd als jij dat voor elkaar had gekregen (de man die een nestje van 9 (NEGEN!) boomklevertjes groot kreeg!)happy :)

Maar ik snap heel goed dat je het niet gedaan hebt. Op een gegeven moment voel je je gewoon opgelicht.

Het zal nog wel een paar jaartjes gaan duren voordat de markt een beetje stabiel wordt.
Tot die tijd moeten de kleinere beursen en de mensen die zich niet gek laten maken het doen met de goedkopere, makkelijker te kweken soorten die pietparkiet noemt. Kan een mens ook van genieten, toch?happy :)



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 264 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede