Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > kweken kanaries in voleire Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2009-07-31 - 18:14:36 send message to chrislaevers

Bij mij is de situatie nog steeds zoals in mijn post hier in 08.
Ik heb dit jaar nu een nieuwe kanariepop en deze is nogal nonchalant vergeleken met de oude pop die overleden is.
Ze laat heel vaak haar eieren bloot liggen en haar jongen.
De zebravinken hebben geen enkele interesse voor de kanarienesten.
Het zijn wel twee veteranenkoppels die al non stop bezig zijn sinds zeker 2007. De routine is zo dat ze al weten waar ze gaan nestelen wanneer hun jongen nog maar een kleine week zijn uitgevlogen. Voedering van de jongen en broeden op nieuwe eieren gaat samen.
Ik heb 11 nestkasten hangen voor 1-1 diamantduif, 1-1 kanarie en 2-2 zebravinken.

Waarom zoveel... als ik te lang wacht om de jonge zebravinken weg te vangen, beginnen die 'huisje' te spelen : sleuren met nestmateriaal, nestkastjes onderzoeken... Hoe ouder deze jongen worden, hoe meer de spanning begint toe te nemen.
Ook jonge kanaries kunnen erg opdringerig zijn.
Alleen de binsenjongen laat ik in de volière zitten.
Hopelijk heb je hier iets aan.

Christine


EdensB
Website Member
Posts :220

Website Member
2009-07-31 - 19:39:41 send message to EdensB


Een 2e koppel zebras zou kunnen helpen omdat ze zich dan op elkaar gaan concentreren.
Had zelf in een kamervoliere 2 koppels zebravinken, een koppel kanaries een koppel japanse meeuwen en een koppel grasparkieten en nooit problemen gehad met jongen.
De zebravinken vochten wel eens maar nooit ernstig, ze nestelden vaak bijna op het zelfde moment en de jongen vlogen heen en weer tussen beide koppels ouders.
Zebravinken zijn gewoon felle opdonders en het kan helpen als ze elkaar bezig kunnen houden, verder zoals al eerder gezegt veel nestmateriaal en nestjes zodat ze iets te doen hebben (wel uitkijken als ze eenmaal eieren/jongen hebben omdat die hyper vogeltjes nogal eens de neiging hebben om door te bouwen als ze al hebben gelegd of er al jongen zijn...nest word dan gewoon over de piepende jongen heen gebouwd....tja echte workaholics soms shocked 8O)



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 148 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede