Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Wie weet hoe dit moet. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2007-08-06 - 10:59:39 send message to henkdelaat

BABYVOEDING ZELF MAKEN???
Wie heeft hier ervaring mee??
Heb al van iemand een samen stelling gekregen om zelf pap te maken.
1 deel tarwe vlokken,
1 deel havervlokken,
1 deel 7 granen mix,
2 delen gepelde zonnepitten,
1 deel cédé eivoer.
Dit alles goed fijnmalen,en goed roeren en Gistocal(kalk) toevoegen.
Pap aanmaken met kokend water en af laten koelen tot de juiste temperatuur.


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2007-08-06 - 13:03:12 send message to molineti

Henk,

Zo te lezen woon Jij bij mij in de buurt(een 20 KM)

Je mag wel een keer langs komen,dan zal ik proberen Je wat op weg te helpen.

Ik heb wel totaal geen verstand van kunstbroed,wel wat van handopfok en maak de voeding zelf.

Bij intresse laat het maar even weten

Groeten Rene


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2007-08-06 - 14:05:53 send message to henkdelaat

Oké Rene
Wil wel eens komen kijken hoe jij dat doet.
Kijk maar op de ledenlijst daar staat mijn mail adres op dan hoor ik het wel.
gr henk


adriaanbaan
Website Member
Posts :154

Website Member
2007-08-06 - 21:16:56 send message to adriaanbaan

Tip:

kijk even bij de advertenties Vogel Benodigdheden

Ton Albers bied aan Ziekenkooi/warmtekast/opfokkooi/couvuese

mijns inziens voor een redelijke prijs

groetjes Adriaan



henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2007-08-06 - 23:33:48 send message to henkdelaat

Dat klopt maar die vind ik wat klein die zijn 50x50x40.
Moet min 60x60x50 zijn of iets groter.


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-08-07 - 11:28:46 send message to mijnkaketoes.nl



henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2007-08-07 - 15:55:31 send message to henkdelaat

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik vind die afmetingen te klein en de prijs tamelijk hoog.
Ik ben wel bereid om een redelijke prijs te betalen,maar geen € 400,- voor een kastje van 50x50x40.
Kijk even of ik losse onderdelen aan kan komen zoals warmte element en thermostaat dan kan ik hem maken zoals ik het wil hebben.
Ik heb in het verleden zelf een broedmachine en ziekenkooi gemaakt maar die heb ik eens verkocht omdat ik dacht dat ik ze niet nodig had,maar je ziet wel het kan altijd van pas komen.


adriaanbaan
Website Member
Posts :154

Website Member
2007-08-07 - 22:38:02 send message to adriaanbaan

Bij het recept voor voeding staat het supplement gistocal genoemd
Laat de hoeveelheid die je moet gebruiken in de voeding goed uitrekenen door een deskundige op dit gebied, want je kan het met gemak onder of erger nog overdoserenshocked 8O met al gevolgen van dien. Je bent niet alleen maar kalk aan het toevoegen, maar ook een concentratie van vitamine en andere mineralen die ook al aan het eivoer zijn toegevoegd.

Groetjes Adriaan


Strigiformes
Website Member
Posts :149

Website Member
2007-08-07 - 23:21:11 send message to Strigiformes

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

http://roofvogels-uilen.startbewijs.nl

kijk even bij broedmachines



mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-08-08 - 10:06:36 send message to mijnkaketoes.nl

Hallo

Je hebt het steeds over de te kleine afmetingen?
Ik weet dat deze standaard zijn en bij de meesten meer dan voldoen. Wat voor "grote" vogels wil je er in doen????

Ik denk dat je met het zelf doen wellicht een 150 euro kan besparen maar zou je daar nu op bezuinigen? Meestal evenaren we het orginele product niet.

Groet en succes met de speurtocht.

Henk

Henk


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2007-08-08 - 15:18:31 send message to henkdelaat

Mijn informatie is inmiddels dat als vogels te dicht bij de warmtebron zitten zij sneller uitdrogen dan wanneer de afstand groter is.
De meeste handopfokkers die ik nu ken hebben deze couveuse zelf gemaakt en dit bevalt hun beter dan de gekochte die ze eerder hebben gebruikt.


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2007-08-09 - 11:26:55 send message to henkdelaat

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ben even aan het zoeken geweest,en lees op vogelproblemen.nl dat er voor een Pennant-Rosella al een ziekenkooi hoogte moet zijn van 50 cm hoog.

Ook lees ik:

Ingeval gebruik wordt gemaakt van een lamp is het wel belangrijk dat de vogel genoeg ruimte heeft om van de warmtebron weg te kruipen zodat hij niet oververhit raakt.

Dus voor een papegaai zijn dan de regulieren aanbiedingen aan de kleine kant.

Dus u begrijpt dat de afmetingen van de ziekenkooi of warmtekast wel degelijk belangrijk zijn voor welke vogel(grote) zij gebruikt worden.


Gert Jan
Website Member
Posts :191

Website Member
2007-08-09 - 13:12:28 send message to Gert Jan

Ik ben het met je eens zolang je idd met een lamp werkt dat de kast hoger moet zijn. Ook is me opgevallen dat een lamp bijna nooit met gaas wordt afgeschermd van een evt opfladderende vogel. Dit in tegenstelling tot een spiraal welek wel bijna altijd is afgeschermd.
Als je met een spiraal werkt is deze meestal aan 1 zijde van de kast gemonteerd zodat de vogel altijd opzij weg kan en zelf zijn plaats kan zoeken!
In het geval van kuikens is het gevaar nog minder groot aangezien deze de ingestelde warmte juist nodig hebben en uitdroging wordt voorkomen door de luchtvochtigheid in de gaten te houden!
Hoe ouder, en dus groter de kuikens worden, hoe lager de temperatuur wordt. Het gevaar voor oververhitting zal bij deze toepassing dus nihil zijn.
Ik plaats de kuikens (die nog niet zelf kunnen beslissen waar ze gaan zitten) nooit rechtstreeks onder de hittebron maar altijd iets ernaast.


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2007-08-09 - 20:41:01 send message to henkdelaat

ADRIAAN

Wat betreft Gistocal toevoegen moet je zowiezo altijd doen,en teveel of te weinig is nooit goed.

De meeste vogels maken zelf geen kalk aan en zeker grijzeroodstaarten zijn wat dit betreft
de ergste onder de papegaaien.
Dat blijkt wel als je weet hoeveel jonge grijze geboren worden met een pootafwijking,een gebroken pootje,hetzij door het ringen of omdat de ouders er eens opstaan bij een schrikreactie,en die met de 4 á 6 weken nog niet op hun pootjes kunnen staan en hun tenen ook niet om je vinger klemmen dat is allemaal een gebrek aan kalk.
Ik heb toen ik begon met papegaaien in 1980 ook voedingsleer gedaan en daar steek je heel wat van op(raad ik iedere kweker aan)of probeer bij uw vereniging iemand enkele avonden te laten komen die over voeding kan vertellen en waar je op moet letten.


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2007-08-10 - 00:43:16 send message to molineti

Ik geloof niet dat er 1 goede ,,ziekenkooi,,voor papagaaien te koop is.

Grumbach heeft er 1 waarvan de maten goed zijn,en de temperatuur en luchtvochtigheid goed geregeld kunnen worden,alleen de prijs zal voor de meesten(iniedergeval voor mij) een probleem zijn.

Maar de belangrijkste redenen waarom ik geen ziekenkooi voor papagaaien zal gebruiken is;

Om een zieke papagaai te verplaatsen naar een ziekenkooi zorgt voor een hele hoop stress,wat niet bevordelijk is voor een zieke vogel.

Ook gaan papagaaien niet snel eten/drinken in een nieuwe vreemde omgeving(wat wel heel erg belangrijk is bij een zieke vogel.

Dus tijdig problemen waarnemen en in hun eigen kooi behandelen(vertrouwde omgeving en partner)is zeer belangrijk.
eventueel binnenverblijf dicht houden en bij verwarmen.

Voor opfok van jonge papagaaien is een ,,gemiddelde,,opfok kast wat afmetingen betreft meer dan voldoende.

Als het kuiken groter is hoeft ,,het,, niet meer in de opfokkooi.

Ik ben uitermate tevreden over de Van keulen ziekenkooien voor dit doel(digitale)

Enigste ,,nadeel,, is dat Je de luchtvochtigheid in deze kooien niet kunt regelen(maar is tot nu toe nog nooit een probleem geweesthappy :))

Groeten Rene



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 175 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede