Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Meerdere koppels astrilde's Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2007-08-12 - 22:45:54 send message to goulds

Waarom gelatine ? kun je me dit nader uitleggen lijkt me het uitproberen wel eens waard.vandaar gaarne nog wat meer info.


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-08-12 - 23:14:31 send message to tonnl

Ik had vorig jaar twee nestjes elfenastrildes op stok, ik voerde levende meelwormen, buffalowormen en fruitvliegjes. Van plukken was geen sprake.
Ik denk niet dat het verschil in levend of diepvries zit persoonlijk. Het kan ook haast niet, de "inhoud" verandert toch niet?

Een teveel aan dierlijke eiwitten kan ik nog inkomen eventueel, maar of die levend of dood genuttigd worden...


leila
Website Member
Posts :74

Website Member
2007-08-13 - 23:43:24 send message to leila

gelatine is eigenlijk dierlijke eiwitten in een andere vorm je kunt het voor alle grote of kleine vruchten en insecteneters gebruiken alleen als het heel warm weer word kan het weer vloeibaar worden en moet je wat anders voeren ik kreeg deze methode van een kweker van europese vogels en heb dit het volgende jaar bij mijn spreeuwen toegepast met zeer goed resultaat de gedachte erachter was om vervangend voer ipv levend voer voor je vogels te gebruiken.
goedkoper dan levend voor en met een beter resultaat aan de reactie,s te lezen krijg ik de kwekers maar niet overtuigd.
nog een voorbeeld ik kweek diamantduiven nou zal je zeggen dat gaat helemaal vanzelf net zebra,s ik gebruik nutribird in de kweektijd voor mijn diamantduiven met als resultaat 6 paar 35 jongen prima formaat en vreemde kleurmutanten.
dit gaf ik ook aan mijn glansspreeuwen ze lieten gelijk het universeelvoer staan en gingen er met de dag beter uitzien ze aten af en toe nog wel ei en universeelvoer groeten wim


vlindervogel
Website Member
Posts :178

Website Member
2007-08-14 - 11:40:36 send message to vlindervogel

Levend voer bestaat niet alleen uit buffalowormen en meelwormen. Je kan ook fruitvliegen, muggenlarven en krekels (grotere soorten vogels) voeren.
Dat het bij Wim blijkbaar beter werkt met diepvries, kan ook andere oorzaken hebben. Een betere kweek hoeft niet alleen aan het voeren van levend of dood voer te liggen.
Ik bedoel maar te zeggen dat het voeren van diepvries een ander bijgevolg kan hebben waardoor de vogels het beter doen.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2007-08-14 - 11:46:15 send message to Niltava

quote
krekels (grotere soorten vogels) voeren.

Je kunt ze ook kleiner bestellen. Ik had ze besteld als proef. 2 mm, net mieren zo groot. Helaas niet meer nodig.

Heeft iemand de kleinere wel eens geprobeerd tijdens de kweek?


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-08-14 - 13:59:55 send message to tonnl

Ik heb ze twee keer gevoerd, nou ja gevoerd, losgelaten. De goudbuikjes gingen er als gekken achteraan en vooral de bergastrildes waren meester in het vangen.
Helaas ontsnappen en overleven er ook veel, ik vind krekelgetjirp niet erg, mijn vrouw werd er bekant gestoord van (is niet meer goed gekomen overigens). happy :)


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2007-08-14 - 14:40:39 send message to Niltava

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Maar die 2 mm die tjirpen toch niet? Ton

Heb het even opgezocht gelatine bevat 18 aminozuren, misschien zit daar het verschil. Diepvries of niet doet er dan niet toe.
Hier is trouwens diepvries duurder dan levend.


vlindervogel
Website Member
Posts :178

Website Member
2007-08-14 - 20:02:07 send message to vlindervogel

Hmm Ton, dan ga ik ook eens kijken of mijn bergastrilden zin hebben in een krekeltje.
Hier gaat het niet kleiner dan maat 4, maar kleiner kan ik vast bestellen.
Bij mij heeft het loslaten van een doosje krekels ook een paar maanden voor een hoop krekel getsjilp gezorgd. Bij mij is het mijn moeder die er een hekel aan heeft.

Groeten Carmen


Richard V
Website Member
Posts :392

Website Member
2007-08-15 - 11:56:08 send message to Richard V

ik heb eens de tip gehoord om deregelijke insecten voor ze te voeren even in de koelskast te zetten; worden ze flink wat trager van zodat de vogels vrijwel alle aangeboden insecten te pakken krijgen.


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-08-15 - 23:36:10 send message to tonnl

quote
Maar die 2 mm die tjirpen toch niet? Ton

Ze groeien.... razz :p

De tip van de koelkast kende ik ook, maar dat moet je wel heel goed in de gaten houden anders zijn ze allemaal dood. Echt maar heel kort, 5 minuten of zo.

Dierenzaken waar ze reptielen hebben, verkopen bijna altijd ook krekels.
Online krekels bestellen kan ook: http://www.kreca.com/

Ik heb daar onlangs meelwormen en buffalo's besteld en de kwaliteit daarvan is echt uitstekend te noemen.
Groeten, Ton.


Rvandijk
Website Member
Posts :13

Website Member
2007-08-17 - 16:05:19 send message to Rvandijk

Hallo,

Gister zaten er 3 jonge bichenows in het nest. net uit het ei. Ik dacht ga mooi nog even langs de dierenwinkel om buffalo's te halen.
een bakje met de wormen opgehangen. (niet te veel)

vanmorgen was er nog geen een wormpje opgegeten. dus bakje mar meer in het zicht gehangen. al snel werd er van gegeten.
nu keek ik weer in het bestje, tot mijn verbazin nog maar 2 jongen, vreemd. in hun kropjes zag ik alleen maar wat zaadjes zitten.

mijn vraag is, voeren de bichenows die wormen nou wel echt aan de jongen, of eten ze ze lekker zelf op?


Tevens zoek ik nog bichenow astrilde's


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2007-08-17 - 16:16:25 send message to Niltava

Voor bichenows zijn geen buffalo's nodig. Als ze het willen hebben mooi.
Een goed eivoer en zaadmengsel etc is voldoende



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 240 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede