Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > record aantal vogels in beslag genomen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4 5
volgende >>>


Auteur Onderwerp : record aantal vogels in beslag genomen
Richard V
Website Member
Posts :392

Website Member
2007-08-08 - 16:25:49 send message to Richard V



goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2007-08-08 - 17:46:02 send message to goulds

langzaam komt de aap uit de mouw,en blijkt dat het allemaal een politiek spelletje is zoals al gedacht werd.

Ontopic: wat gebeurt er met de in beslag genomen vogels??dierentuinen,hoogste bieder,in de tuin bij jan met de blauwe pet,terug in vrije natuur?shocked 8Oshocked 8O

Alle vogelhouders/liefhebbers weer een kwaad daglicht gesteld.sad :(

Stropers komen er met procesje verbaal vanaf tov gedelfde inkomsten.angry


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-08-08 - 18:31:00 send message to mijnkaketoes.nl

Hoezo politiek spel???


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2007-08-08 - 18:46:31 send message to johanblok

Veel vogelhouders hebben kennelijk ook wel wat boter op hun hoofd: als er geen vraag is, ook geen illegaal aanbod. Ofwel, als iedere vogelhouder secuur is in de controle op wat hij aankoopt dan zouden er ook heel wat minder stropers actief zijn. Hetzelfde geldt voor markten: als marktmeesters nu eens echt streng zijn in controle op wat aanwezig is op de markten... (dus niet zoals nu op zijn best gebeurd de desbetreffende handelaar opdracht geven om de vogels van de plank te halen, maar de handelaar van de markt verwijderen en de autoriteiten inlichten zoals men ook bij andere criminele handelingen zoals diefstal zou doen)

Alleen dan kan men waarmaken dat de
vogelliefhebberij geen blaam treft. Dat lukt niet door af te geven op de vogelbescherming of gemakzuchtig van kwaadsprekerij of politieke spelletjes te spreken.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2007-08-08 - 19:10:12 send message to Niltava

Bij mijn weten zijn op de grotere markten altijd mensen van de aid aanwezig. De kweker zal niet zo gauw dergelijke vogels kopen. Omdat bij veel mensen buiten de hobby, mensen die zo maar wat vogeltjes houden, de regels niet bekend zijn zijn denk ik het slachtoffer van deze mensen.
Het nadeel van deze berichtgeving(wat is de actuele reden van dit bericht??--> politiek) is dat de legale houder/kweker er niets tegen kan doen. Alleen weer gaan uitleggen dat hij legaal vogels houdt. Al schijnt bij de AID er een kentering te komen(BEC boekje) in een normalere verstandhouding.


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-08-08 - 19:38:45 send message to mijnkaketoes.nl

We kunnen het er heel lang over hebben. Maar ik vind het goed dat ze die stropers aanpakken. In het begin wellicht voor de naam van onze hobby slecht (ze zeggen zelfs als kweker tegenwoordig niet voor niets, eerst komt de maffia en dan de vogelhandel) , maar op den duur alleen maar goed.
Kortom nog meer aanpakken die criminelen.

Henk


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2007-08-08 - 20:50:10 send message to Niltava

Helemaal me eens Henk, maar wat was de aanleiding(volgens mij staat er niets bij van een recente inbeslagname)? Waarschijnlijk is de vogelsbescherming slim om (via via)op dit moment weer iets naar buiten te brengen om zo hun vuurtje weer aan te wakkeren. Misschien niet bij kromsnavelliefhebbers bekend, maar de diverse vogelclubs/bonden hebben de vloer aangeveegd met het rappport.

Ik word gewoon een beetje moe als legale liefhebber het gevoel te hebben me te moeten verdedigen omdat anderen een politiek spelletje spelen.


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-08-08 - 21:08:32 send message to mijnkaketoes.nl

Hoi Nivalta.

Dat begrijp ik. Ook ik wordt er wel eens moe van dat we ons altijd moeten verdedigen. Niet alleen naar de buitenwereld maar ook onder elkaar. Zet op dit forum maar eens dat je voor testen of natuurbroed bent, pfffff happy :)

Henk


pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2007-08-08 - 22:15:52 send message to pietparkiet 10

maar wat heeft dit met onze hobby te maken zijn allemaal buiten vogels die in beslag genomen zijn weide vogels ik hoef die beesten niet en met mij een helboel ik denk dat er maar een paar die ....... houden


Strigiformes
Website Member
Posts :149

Website Member
2007-08-08 - 23:29:00 send message to Strigiformes

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Staat alleen niet bij hoeveel ze er weer hebben moeten teruggeven omdat ze die ten onrechte in beslag hebben genomen.

Goedkope havikken, trouwenswink ;)


Strigiformes
Website Member
Posts :149

Website Member
2007-08-08 - 23:29:32 send message to Strigiformes



barmsijscabaret
Website Member
Posts :20

Website Member
2007-08-09 - 10:06:33 send message to barmsijscabaret

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

In vergelijking met onderstaande link is dit maar een druppeltje op een hete plaat ... waarmee ik het natuurlijk niet wil goed praten.

http://www.vogelbescherming.be/index.php?option=content&task=view&id=383&Itemid=61


tsmitje
Website Member
Posts :63

Website Member
2007-08-09 - 21:16:40 send message to tsmitje

beste pietparkiet maar wat heeft dit met onze hobby te maken zijn allemaal buiten vogels die in beslag genomen zijn weide vogels ik hoef die beesten niet en met mij een helboel ik denk dat er maar een paar die ....... houden met zo n reaktie maak je gelijk alle vogelliefhebbers die weide vogels houden verdacht dat vind ik gevaarlijk er zijn ook daar tussen goede en slechte liefhebbers ik heb die soorten ook niet maar vond toch dat ik dit even moest melden en het voor de goede liefhebbers op moest nemen.verder ben ik het met iedereen eens dat je vogels die in de natuur los vliegen of bij een ander in de voilere altijd met rust moet laten dus niet vangen of stelen is bijna net als in de echte wereld.


pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2007-08-09 - 23:18:54 send message to pietparkiet 10

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

goed voor prima


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-08-10 - 00:01:08 send message to tonnl

quote
hallo tsmitje zie je ze vliegen of zo
Een beetje fatsoen zou je niet misstaan pietparkiet!


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2007-08-10 - 00:46:29 send message to goulds

putters,goudvink,groenling en andere vinkachtige zijn mooie algemeen gehouden vogels en wat sijzen betreft zijn de schijters maar grote volieres hoeven ze niet perse te hebben,dus wat respect naar de liefhebbers mag best.wink ;)



Pagina : 1 2 3 4 5
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 164 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede