Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > paradijswida Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : paradijswida
marco20
Website Member
Posts :259

Website Member
2007-08-14 - 20:16:04 send message to marco20

hallo mensen .
ik kan een koppel paradijswidas kopen wat ik ook wel ga doen . kunnen deze vogels in een broedkooi in een tuinhuisje worden gehouden of beter in een voliere .


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2007-08-14 - 20:28:49 send message to Niltava

Broedkooi?? waar moeten ze heen met hun staart.
In de voliere dus.
Je weet dat ze hun eieren bij ander vogels onderleggen en je ze dus nietmakkelijk kan kweken??


vlindervogel
Website Member
Posts :178

Website Member
2007-08-14 - 20:31:21 send message to vlindervogel

Het beste in een volière. Of de boredkooi moet zo groot zijn dat je het al haast een volière kan noemen. De man beschadigt anders zijn staart erg snel.
Ze komen ook het beste tot hun recht in een volière.
Ik heb zelf dominicaner wida's gehad, dit waren wel erg dominante vogels. Zitten er ook andere vogels in de volière?

Hoop dat je voor een volière kiest voor deze vogels.

Groeten Carmen


vlindervogel
Website Member
Posts :178

Website Member
2007-08-14 - 20:32:15 send message to vlindervogel

Niltava, je was me net voorlaugh :D


marco20
Website Member
Posts :259

Website Member
2007-08-14 - 21:57:47 send message to marco20

in de voliere zitten wel vogels zoals melba astrilde , zebravinken en gouldsamadines . het is wel erg zonde als ze hun staart beschadigen . doe ze toch maar in de voliere dan .


theelepeltje
Website Member
Posts :621

Website Member
2007-08-14 - 22:14:11 send message to theelepeltje

Ga je proberen er mee te kweken? Deze vogels worden steeds zeldzamer dus is het wel van belang dat er met de huidige bestanden zorgvuldig wordt omgegaan.
Ga je de Melba-astrildes gebruiken als pleegouders?


hansbuffel
Website Member
Posts :116

Website Member
2007-08-14 - 22:28:32 send message to hansbuffel

Hallo,

Ik heb een koppel Paradijswidas gehad in een gemengde buitenvolière. Ze zijn helemaal niet agressief. De Dominicaner Wida is dit wel. Zoals reeds vermeld is een ruime volière een must.
Kweken zal niet gemakkelijk zijn maar ik heb eens gelezen dat er al broedresultaten in gevangenschap geweest zijn, ik denk dat dit met de Melba Astrilde als pleegouder was. Dus als je deze vogels samen in de volière houd dan maak je kans op nakweek. Een klein kansje weliswaar maar dat maakt de uitdaging nog groter!

Succes!
Hans


marco20
Website Member
Posts :259

Website Member
2007-08-14 - 22:34:56 send message to marco20

ik wil ze er in doen voor de sierwaarde van deze vogel maar als ze eenmaal tot kweken komen zal dit wel mooi zijn . de melba astrilde komen bij de paradijswida in de voliere te zitten dus wie weet lukt het . hoe oud kunnen paradijswidas eigenlijk worden . ga ze zaterdag halen dus zal spoedig fotos op mijn voliere komen .


Swaas
Website Member
Posts :465

Website Member
2007-08-24 - 01:00:57 send message to Swaas

Ik heb ook een koppel zitten.
De man heeft niet genoeg aan 1 pop, in de vrije natuur houd hij er makkelijk een harem van 4-5 poppen op na.
Dit jaar waren de vogels aan hem gewwon, het viel mee met zijn lange staart.
Mijn volière is 8 meter lang en dan "golft" zijn lange staart prachtig als hij vliegt, alleen de jonge vogels schrikken zich te pletter, al worden ze het snel gewoon.
In de broedperiodde is het een "lastig" heerschap, hij is driftig en "bevliegt" elk vrouwtje dat maar in zijn buurt komt, ook de mannetjes kregen een "trappelbeurt" als ze niet maakten dat ze wegkwamen.
De pop heb ik enkele keren bij de spitsstaart amandines in het nest zien gaan, maar de zebra's maakten telkens de nesten kapot.
Volgend jaar geen zebra vinken meer in mijn gemengde tropische volière, of hoogstens 1 koppel.


Dit bericht is door moderator ParkietenPeter aangepast

theelepeltje
Website Member
Posts :621

Website Member
2007-09-04 - 22:04:09 send message to theelepeltje

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Er wordt in dit topic veelvuldig aangeraden ze in een ruime voliere te plaatsen. Wat jij voliere noemt is in feite gewoon een kooi. Dit lijkt me echt veel te klein voor wida's, in een kooi van 1 meter lang moet je sowieso niet veel vogels zetten, dit is helemaal volgepropt. Ze zullen ook niet gaan kweken in deze kooi lijkt me.

Wegens kritiek aangepast, voor foto's kijk hier:

http://www.vogelarena.com/voliere/voliere_1000000570.html


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-09-04 - 22:09:39 send message to mijnkaketoes.nl

Theelepel

Ik vind het niet netjes dat je ongevraagd foto's van zijn voliere/hok hier neerzet.

Groet

Henk


theelepeltje
Website Member
Posts :621

Website Member
2007-09-04 - 22:34:24 send message to theelepeltje

De foto's staan gewoon online bij zijn voliere.


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2007-09-05 - 00:10:38 send message to goulds

Je reactie op zijn online voliere mocht ook wel subtieler,vergeet niet hij is 20 jaar woont hoogst waarschijnlijk nog bij pa en ma mag geen echte voliere plaatsen,maar is trots op zijn kooi buiten.

Hij heeft idd teveel vogels in die kooi,wida komt niet tot zijn recht,maar ze worden wel met liefde en passie verzorgd naar de beschikbare middelen die hij heeft.

En zijn foto zo ongevraagd te plaatsen vind ik ook niet correct,had dan gewoon een verwijzing gemaakt,ipv die jongen nu zo in zijn hemd te zetten.sad :(


theelepeltje
Website Member
Posts :621

Website Member
2007-09-05 - 00:12:11 send message to theelepeltje

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Oke dan pas ik het aan, maar de foto's staan gewoon online op deze website, maargoed.
Ik wil hem niet afkraken, maar het lijkt me gewoon dat de wida's in zo'n kooi niet goed tot hun recht komen.
En het feit dat deze jongen eventueel nog bij zijn ouders woont wilt toch niet zeggen dat je te veel vogels op een te kleine oppervlakte moet plaatsen? Ik vind dat je moet kijken naar de mogelijkheden die je hebt en naar het welzijn van de dieren. Ik probeer alleen maar tips te geven.


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2007-09-05 - 00:25:46 send message to goulds

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

@theelepeltje ik begrijp heel goed wat je bedoeld maar het kan ook wat subtieler gebracht worden.
En iedere vogelliefhebber heeft de neiging (let op neiging tot) impulsief kopen als hij/zij een mooie vogel ziet.
Dat zal bij deze jongeman zeker het geval zijn geweest,en nu met importstop doet het xtra zeer een wida zo klein te behuizen,god weet wat met al die andere wida's gebeurt is.

Dus Marc,voor het welzijn van je vogels zul je ze anders moeten huisvesten,denk eens aan een huiskamervoliere die zijn er in diverse maten en tweedehands best betaalbaar qua ruimte scheelt het ook niet veel(inpassing in de tuin),je vogels en jezelf kunnen dan nog beter genieten.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 122 bezoekers op de site, waarvan 8 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede