Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > onthoofde kanarie Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : onthoofde kanarie
stijnsuy
Website Member
Posts :114

Website Member
2007-08-16 - 13:15:24 send message to stijnsuy

ik heb vanochtend een halfopgegeten kanarie gevonden in mijn voilere, weet er iemand welk dier dit zou kunnen doen en wat kan ik ertegen doen???
ik denk persoonlijk dat het een kat was want er lopen er nogal veel rond...

alvast bedankt!!!


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2007-08-16 - 13:22:31 send message to Daniel

zitten er gaten in je kooi of tunnels in de bodem?


stijnsuy
Website Member
Posts :114

Website Member
2007-08-16 - 13:34:33 send message to stijnsuy

nee heb even gekeken en niets te vinden maar denk dat hij door de voilere is opgegeten want anders was hij waarschijnlijk helemaal weghappy :)


IGGINO
Website Member
Posts :206

Website Member
2007-08-16 - 13:46:27 send message to IGGINO

Het zou inderdaad een kat kunnen geweest zijn.
Zo heb ik er vroeger ook regelmatig tegenkomen als ik bezoek kreeg van de buurman zijn katten.
De voliere van dubbel gaas voorzien zou een oplossing kunnen zijn.


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2007-08-16 - 14:05:09 send message to Rogert

Muizen kunnen ze ook opeten, maar dan moet de vogel al dood in je voliere gelegen hebben.


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2007-08-16 - 15:14:16 send message to paintim

Toch wel griezelig Stijn,wat je nu hebt meegemaakt.
Ik heb dit in 45 jaar nog niet ervaren.
Altijd gebruik gemaakt van betontegels,dubbelgaas en schrikdraad. Maar ja,
als er b.v. een rat of zo door het hout knaagt,zou het toch zo kunnen gebeuren.
Vriendelijke groeten van
ANTONI


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2007-08-16 - 18:18:56 send message to tropic

een rat is onmogelijk, deze neemt haar prooi nl. mee in haar hol en laat niets achter. Kat of muis kan.


Zjurre
Website Member
Posts :239

Website Member
2007-08-16 - 18:22:35 send message to Zjurre

Waarschijnlijk een kat, zo zijn bij mij al meerdere sijzen onthoofd, die tegen de gaas sliepen.


stijnsuy
Website Member
Posts :114

Website Member
2007-08-16 - 20:17:32 send message to stijnsuy

ik denk ook een kat wantik heb al verscheidene keren een kat op het dak van de voilere zien lopen maar in de AVEVE bij ons kun je een soort aparaten kopen die een heeel hoge tonen uitzenden waardoor hij niet meer terug komt maar zou dit ook zoen effect hebben op mijn vogel?

groetjes Stijn


mikewauters
Website Member
Posts :254

Website Member
2007-08-17 - 10:30:36 send message to mikewauters

zou eerder op de schrikdraad vertrouwen dan dat machinetje met hoge tonen. vogels zijn er misschien ook gevoelig voor.

mike


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2007-12-30 - 14:27:33 send message to P.Rooth

Wat heel weinig kost is gewoon visdraad wat een 15 cm boven de voliere gespannen wordt kriskras natuurlijk wil je weten welke kat of ander ongedierte vishaken


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2007-12-30 - 19:42:04 send message to Karel

quote
vishaken

shocked 8O

Grapje, neem ik aan!?


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2007-12-30 - 20:17:27 send message to P.Rooth

absoluut geen grap heb het een keer gezien bij een liefhebber die het gigantasch zat was dat de buren hun katten lieten lopen en hij telkens weer dode vogels aantrof gelijk de onthoofde kanarie .
Eerst de buren aangesproken maar het was hun kat niet en meer van dat soort geklets en ieder keer weer werden de katten 's avonds de deur uit geschopt en maar weer gemakkelijke prooien pakken waarop hij de buren eerst gewaarschuwd had dat hij maatregelen neemt tegen de kattenoverlast en als het hun katten niet waren hadden ze niets te vrezen .
Waarop de vislijnen uitgezet werden en het was direct over en uit de katten werden niet meer 'uitgelaten ' en er gingen geen vogeltjes meer dood .
Dit is inmiddels verjaard maar hij deed het open en bloot en had de buren laten zien wat over zijn voliere gespannen was zodat ze gewaarschuwd waren .
Met schrikdraad heb je ook een zeer goed effect maar dat had de man niet en dat geeft ook nog wel eens vervelende reacties van dieronvriendelijk en moet dat nu .


stijnsuy
Website Member
Posts :114

Website Member
2008-01-01 - 13:31:47 send message to stijnsuy

goede tip!!!

een tijdje geleden is er weer een zebravink onthoofd. ik denk dat ik de kat ga proberen vangen en naar een aziel doen.

groetjes Stijn


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2008-01-01 - 13:49:07 send message to tonnl

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Dubbel gaas voorkomt dat soort problemen. Het ligt niet aan de katten maar aan jezelf dus. Ook een rat, wezel, hermelijn of roofvogel kan een vogel vermoorden door enkel gaas.

Vishaken gebruiken is jezelf verlagen tot het niveau van....


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2008-01-01 - 15:57:41 send message to meyer

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
Wat heel weinig kost is gewoon visdraad wat een 15 cm boven de voliere gespannen wordt kriskras natuurlijk wil je weten welke kat of ander ongedierte vishaken



P.Rooth,
Je praat het dan wel goed maar nadat je het eerst als advies hebt gegeven.

Ik weet dat het een ramp is om katten op de kooi te hebben,maar hou er rekening mee dat dit het instinct is van een kat. De werkelijke dader zit thuis en dat is het baasje van de kat.
Je kunt katten goed van je kooi afhouden met schrikdraad terwijl ze hier niets aan over houden.
Ook dubbel gaas is niet altijd een goede oplossing.Vogels worden snacht dikwijls verrast door de kat en vliegen vanuit hun slaap op, doordat ze snachts de gaas slecht tot niet kunnen zien breekt soms de vogels zijn nek, de kat heeft de vogel dan nog niet aangeraakt.

Groeten Meyerwink ;)



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 203 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede