Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > onthoofde kanarie Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


lZebravinkjel
Website Member
Posts :513

Website Member
2008-01-01 - 17:16:33 send message to lZebravinkjel

Is het zeker dat het een kat is? Bij mij onthoofden muizen verschillende vogels.

angry');


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2008-01-01 - 18:57:31 send message to P.Rooth

Heer/mevr Meyer
Ik heb slechts dat aangegeven wat ik een 30 jaar geleden gezien had bij een liefhebber van vogels deze man was open naar zijn buren die katten hadden en bereikte dat wat hij wilde bereiken GEEN KATTEN OVERLAST MEER
Wat ik geopperd had is gelukkig aangekomen , de discussie van wie verantwoordelijk voor de overlast veroorzakende katten is genoemd door Meyer .
Het is te gek voor woorden dat vogelliefhebbers van alles moeten aanschaffen ( dubbel gaas , schrikapparaten enz ) terwijl de oplossing simpel is KATTEN/POEZENLIEFHEBBERS houdt uw lieve diertjes THUIS waar ze horen dan is weer een probleem minder in de wereld .
Ikzelf woon landelijk en zie overal in het land verwilderde katten een overblijfsel van katten
"liefhebbers"en die probeer ik ook uit de buurt van mijn volieres te houden met een goed werkende schrikdraad apparaat en geen visdraad wat ook geen effect zou hebben op wilde dieren zoals hermelijn,wezel en bunzing het is maar dat u allen het weet dat ik geen kattenhater ben maar ook geen liefhebber van katten want wie zelf een kat heeft , heeft veel minder problemen met andere katten want die houdt zijn/haar territorium vrij van andere poezen/katten ook dat kan een ieder proberen als hij er zin in heeft


Stieneke
Website Member
Posts :174

Website Member
2008-01-01 - 19:32:07 send message to Stieneke

Ik heb visdraad over de voliere, aan de boven kant van de schuttingen maar de katten trekken zich er niks van aan. Kruipen er gewoon onderdoor en tussendoor. Mijn dak staat een paar cm schuin boven mijn voliere en ook daar tussen heb ik visdraad gespannen maar de katten kruipen gewoon tussen het dak en voliere in. We gaan dat stukje nu ook maar afsluiten met gaas.


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2008-01-01 - 20:00:57 send message to P.Rooth

Helpt dus niet altijd maar van wie zijn die katten ?
Of helpt aanspreken niet ?
U kunt de "liefhebbers" waarschuwen dat indien er schade ontstaat door hun lieve diertjes ze verantwoordelijk voor de schade gehouden worden
( grote kans dat u uitgelachen wordt )
U moet kennelijk ook kosten maken voor iemand anders zijn dieren !
Heeft u ook een schrikdraadapparaat kosten tegenwoordig minder dan 30 jaar geleden mogelijk een tweedehands ?


Falconer
Website Member
Posts :1

Website Member
2008-01-21 - 18:52:50 send message to Falconer

Het kan ook een sperwer geweest zijn. Het zijn hele brutale vogels en plukken zo een vogel uit uw tuin. Duivenmelkers hebben er vooral last van. Duiven zijn een geliefde prooi van Sperwers


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2008-01-21 - 19:45:22 send message to johanblok

Het zal wel aan mij liggen, maar afgezien van nietbestaande minikatten, zie ik niet in hoe een kat door gaas met een maaswijdte waar kanarie's achterblijven, een kanarie kan onthoofden. Veel vogels (in ieder geval papegaaien, maar ook knaagdieren) die eraan gewend zijn, schrikken niet van katten.

De aard van vogels is dat ze zich wel eens laten horen, de aard van huis tuin en keuken katten dat ze wel eens los rondlopen. Wie wil dat een ander het eerste verdraagt, zal zelf het tweede moeten verdragen. In beide gevallen kan de benodigde verdraagzaamheid door redelijke maatregelen verkleind worden. Vishaken lijken me daar duidelijk niet onder vallen, dat valt in dezelfde categorie als vuurpijlen schieten op volieres of vogels laten opschrikken door voorwerpen te gooien. Schrikdraad is vermoedelijk zowel afdoende als aanvaardbaar.


112marc112
Website Member
Posts :378

Website Member
2008-03-27 - 11:19:45 send message to 112marc112

koop een kattenval heb
ik ook ik heb er muizen
katten ratten en
hermelijntjes mee
gevangen wink ;)



marc




Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 174 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede