Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > pennanten nestkast Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : pennanten nestkast
keizer
Website Member
Posts :37

Website Member
2004-03-11 - 12:15:39 send message to keizer

Hallo allemaal,

Wie kan mij vertellen wat de ideale (zelfbouw) nestkast is voor een koppel blauwe pennanten. In een "gewoon" blok vertrappen ze hun eigen eieren namelijk.

BVD


KeesdeJongh
Website Member
Posts :264

Website Member
2004-03-11 - 15:37:27 send message to KeesdeJongh

Hallo medevogelliefhebber,

Ik heb dit probleem enkele jaren geleden ook aan de hand gehad,vaak wordt dit door de man gedaan.
En ik ben bang dat dit dan ook een stuctureel probleem is ( als hij de kans krijgt blijft hij dit doen).
Als de man van je koppel veel groter van formaat is dan zijn pop zou je het invlieggat van het nestblok wat krapper kunnen maken,het eenvoudigste wat je kan doen is een plaatje met een kleiner invlieggat voor het oude invlieggat schroeven.
Normale maten voor een nestkast voor penant-rosella's zijn,50 tot 60cm hoog, bodem 22 tot 24cm, invlieggat ongeveer 7cm (mogelijk dat u dit iets krapper moet maken),onder het invlieggat een aanvliegstok van ongeveer 15cm lang,een ruim inspectieluikje is ook erg handig.
Aan de binnenkant van het blok maak ik altijd een strook stevig gaas zodat de vogels er gemakkelijk in en uit kunnen.

Veel sukses.

Kees de Jongh



zwier01
Website Member
Posts :48

Website Member
2004-03-11 - 17:57:00 send message to zwier01

sinds vorig jaar hebben we voor de pennanten de nestkasten als het ware op de zijkant gelegd., het invlieggat is hierdoor naast de nestruimte gekomen, de ruimte naar de nestplek loopt schuin af, hierop hebben we gaas bevestigd. Sindsdien hebben we geen vertrapte eieren oid meer.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 232 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede