Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > oplichter Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


Strigiformes
Website Member
Posts :149

Website Member
2007-12-12 - 22:25:48 send message to Strigiformes

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik kreeg vanavond deze mail.

Hello!
I am Armin Bindics from Hungary. I would like to ask for your help.
I sent an advertising on to the parrot 4 sale. A man wrote to me from Ireland. His name is Lawrence (Larry) Chin Shiyla. I am distrustful and I started investigating. I found this:

http://www.vogelarena.com/forum/forum_read.php?id=6416&recordnum=0


I don't speak Dutsch, but what I understood it not good.
I would like to ask you for it, send it to me shortly, what was written about him on the forum.
Thanks, best regards:

Armin Bindics

b.armin@freemail.hu


Is er iemand met iets meer vrije tijd dan ik die het allemaal even wil vertalen.


Ubernoob
Website Member
Posts :405

Website Member
2007-12-12 - 23:40:57 send message to Ubernoob

Ik zal morgen effe een kort mailtje sturen waarin ik het hem uitleg.


Laurenzo
Website Member
Posts :61

Website Member
2008-01-25 - 01:51:28 send message to Laurenzo

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Zou onderstaande dezelfde kunnen zijn?


Ik ben een Afrikaanse grijze papegaai kweker uit de Verenigde Koninkrijk.I ben momenteel gevestigd in Kameroen, waar ik werk als een vogel reseacher.I hebben gehouden hand getemd afrikaanse grijstinten voor over 20 jaar. Ik heb Afrikaanse grijze papegaaien voor u om wat ik denk "een liefdevolle thuis" for. zijn de Timneh en de Kongo grijze grijstinten alle hand-gevoed hebben hun vermogen is exellent zeer intelligente en charmant ook (DNA geverifieerd). Exporteer ik gespeend Baby's en volwassenen papegaaien.I opereren in overeenstemming met de internationale normen en CITES vergunning als i uitvoer naar Canada, Europa en andere delen van de wereld, behalve de USA. Krijgen terug naar me als u geďnteresseerd bent zeer goed Prijzen.Email: ryansmithhello@hotmail.com


johanm
Website Member
Posts :179

Website Member
2008-01-25 - 04:59:00 send message to johanm

Dat soort mensen adverteert ook op de Belgische sites, als de prijs te mooi is om waar te zijn, dan is het ook niet waar.

(Wat niet wegneemt dat er in Engeland en Duitsland nog steeds vogels te koop zijn aan een zeer faire prijs, devies is dan wel zelf gaan halen en zien wat je koopt)


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2008-01-25 - 05:28:03 send message to bert1974

deze man adverteert veel op mp.
wat mij buiten het slechte schrijven van deze man is dat hij meerdere advertenties heeft geplaats en iedere keer weer met een andere woonplaats.
door heel nederland heen.
lijkt mij oplichterij.

groeten bert


loripeet
Website Member
Posts :100

Website Member
2008-01-25 - 09:38:41 send message to loripeet

ik heb net via een Duitser ook een mail gezien van Lowe Buck en dit keer woont hij niet in Ierland maar in Nederland.

quote
From: "Lowe Buck"<san_heha57@yahoo.com>


Thanks for the mail and i am happy to know is still for sale.
I must tell you am really interested and I hope is very healthy. I want the best.
Let me tell you a bit summary about myself. I am married with 3 children ages 24,21 and 19 {1 boy and 2 girls}.We live here in Netherland.
I would like to assure you that is comming to a wonderful,caring,sweet,loving family just like yours.
I will personally send you pictures with our family from time to time. I have a pet agent/someone that will handle every other things necessary when he arrives your location. The price is okay by me.
I will like to pay the full amount plus an extra €100 euros for you to take care good care and €50 euros to keep other buyers off a nd if possible you delete the advert till is picked up by the pet-agent.
About payment,i spoke with my banker and will send you a bankers draft cheque of the sum of €3,580 EUROS which can be cashed easily at your Bank,So i believe i have trust in you and i believe i can trust you,right ? So,can I trust you to instruct my banker send you the payment and when you receive the cheque,you take it to your bank so that it can be converted to cash for you,to enable you be able to deduct your own money once it cleared/cashed at your Bank, take your own total money including the extra money and give the balance to the pet-agent, so the pet can be picked up?
If yes, kindly reply with the details as needed below :
NAME AS TO APPEAR ON CHEQUE
HOME ADDRESS :

CITY :

POST -CODE :

YOUR PHONE NUMBER{ home and mobile}
Understand that will be treated like a members of our family and shall also be given the best LOVE,CARING and 100% TENDER LOVE CARE also. and i will be sending you video clips of it to your Home address after is with my family for some times but i will make sure i send you pictures always for update with my family.

Regards...



Wanneer dit soort mensen iedere keer andere verblijfplaatsen en dit keer ook een ander land opgeven begint het wel erg op te vallen.

Groet,
Peter


HBC
Website Member
Posts :9

Website Member
2008-01-25 - 17:20:35 send message to HBC

Hoe kun je nu zo aardsdom zijn om te denken dat je bvb een Hyacinthara kan kopen voor 2000euro????
Dikwijls adverteren ze vanuit Kameroen met eieren...als je dan nog geen argwaan krijgt dan verdien je bij de neus genomen te worden.
Als ze geen deftig telefoon en adres kunnen geven...laat dan maar vallen.
Ik snap gewoon niet dat sommigen zich daar laten aan vagen, hun doel is dat iemand zo dom is om 500 euro op te sturen voor een ara of zo hopende de koop van zijn leven te doen.


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2008-01-25 - 17:52:33 send message to chrislaevers

Dat doet me denken aan die advertenties van maanden geleden... ging niet alleen over vogels maar ook over aapjes. Zelfde spellingsfouten, Kameroen, nadruk op 'love and caring... a member of your family' (ook voor de aapjes). Soortgelijkie advertenties stonden er toen ook in Frankrijk in zeer gebrekkig Frans.
Volgens mij mag je dat in dezelfde categorie steken als Nigeriaanse 'zakenmensen' en Afrikaanse 'toekomstvoorspellers'.
Wie dat met zo iemand te maken heeft kan toch wel enige gerichte vragen stellen over voeding etcetera of een kopie vragen van de papieren. Voor de lol weliswaar want daar zal hij waarschijnlijk wel afhaken. Het prooi is netjes afgebakend : sentimentele mensen (LOVE and CARING ... GOOD FAMILY...). Een Afrikaans marktje dat inspeelt op eenzame mensen zoals het gros van religieuze 'kerken' inspeelt op de onzekerheid en de armoede in Afrika. 't Zijn 'eenmanszaakjes' en het maakt gewoon deel uit van de overlevingsstrategieën waar Afrika zeer rijk aan is en moet zijn.
Nooit geld opsturen! Nooit gegevens over jezelf geven! Als de communicatie van in het begin mank loopt, schrijf het af!
Bij mij moet alles vlot en vlekkeloos verlopen.



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 246 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede