Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Miereneitjes. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Miereneitjes.
maikeltje
Website Member
Posts :313

Website Member
2007-08-24 - 22:11:46 send message to maikeltje

Wie kan er nog aan miereneitjes komen of weet ze ergens te koop laat mij dit a.u.b weten.
Ik zou u hartelijk danke als u mij daar aan kan helpen.


rajar
Website Member
Posts :709

Website Member
2007-08-24 - 22:28:15 send message to rajar

Hallo

Ik heb nesten zat in de tuin kom maar spitten.

M.v.g. Rob


Zjurre
Website Member
Posts :239

Website Member
2007-08-25 - 08:27:44 send message to Zjurre

Orlux verkoopt ze in gedroogde vorm. FF op internet zoeken waar je ze kunt halen. Volgens mij heeft die vogelhandel (Geldof) in Waalwijk ze ook in diepvries vorm!


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2007-08-25 - 10:24:00 send message to meyer

Ik denk niet dat vogelhandel (Geldof) in Waalwijk hier wel blij mee zal zijn met deze reklame.
De meeste miereneieren komen van de bosmieren en deze zijn beschermd en mogen daarom ook niet verzameld en verkocht worden.

Groeten Meyerwink ;)


maikeltje
Website Member
Posts :313

Website Member
2007-08-25 - 21:48:13 send message to maikeltje

GELFHOF HEEFT ZE NIET WEET IK 100 PROCENT ZEKER


maikeltje
Website Member
Posts :313

Website Member
2007-08-25 - 21:49:01 send message to maikeltje

rajar heb je bosmieren in je tuin ?


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2007-08-26 - 12:05:15 send message to Rogert

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Er zijn ook recepten waarmee je alternatieve miereneitjes kunt maken. Ik geloof dat je daar uitgelekte yochurt voor moet gebruiken. Ook erg voedzaam en je kunt er zelf vitamine aan toevoegen. Maar hoe het recept in elkaar zit weet ik niet. Misschien staat dat ook ergens op internet.

http://www.voliereforum.nl/phpBB/viewtopic.php?t=41

Zelf miereneitjes maken?
Ja, het is mogelijk zelf een alternatief voor miereneitjes te maken. Met een even hoog eiwitgehalte. Gelezen in “Die Voliere” nr. 7/2001
Breng Yoghurt aan de kook, tot dat het schuim verdwijnt. Dan het geheel door een keukendoek gieten. Onder koud stromend water het geheel nog eens naspoelen en goed uitdrukken. Er moet een relatief droge massa overblijven. Deze massa kan je nu fijn verkruimelen en met echte miereneitjes en/of pinky’s mengen. Ook kun je het geheel door een z.g. aardappelpers drukken. Hierdoor ontstaan allemaal “miereneitjes”, die zich prima laten invriezen. Dit kunt U straks prima gedoseerd aan uw vogels voeren.
Voor het invriezen mengen we wel het geheel met wat Korvinim (of Carmix) en wat Nectarpoeder.


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2007-08-26 - 12:58:29 send message to tropic

Ik heb dit recept herhaaldelijk geprobeert. Lukt prima, behalve, van de massa eitjes maken lukt niet.Blijft één kleverige massa, die ik niet kan verkruimelen. Wie weet hier raad mee.wink ;)


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2007-08-26 - 13:39:52 send message to Rogert

Ik heb er geen ervaring mee, maar heb je al wel eens een theedoek geprobeerd en daar de massa in te leggen en deze heeeeel strak aandraaien met een stok. Zodat je echt alle vloeistof er uit perst. Eigenlijk net als met kaas maken.


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2007-08-26 - 21:37:01 send message to tropic

Neen, wel een theedoek met de hand proberen wringen. Op een gegeven moment komt er veel van de gekookte vloeistof door de theedoek,en dit leek me puur verlies, of is dit niet zo.?


rajar
Website Member
Posts :709

Website Member
2007-08-26 - 21:50:56 send message to rajar

hallo

Het zijn geen bosmieren.
Ze zitten in de tuin in de grond en onder tegels.
Ik denk dat het zwarte mieren zijn.

M.v.g. Rob


vogelkooi
Website Member
Posts :57

Website Member
2007-08-27 - 16:15:31 send message to vogelkooi

Toen ik op een site las om van yochurt miereneitjes te maken, dacht ik , hee de uitvinding van de eeuw, maar vogels kunnen toch geen melkproducten opnemen omdat ze een enzym missen? hoe kunnen ze dan wel yochurt opnemen? dat is toch ook een melkprodukt?
wie weet het?
Mike


inimini
Website Member
Posts :77

Website Member
2007-08-27 - 19:06:27 send message to inimini

bedoel je dat vogels de lactose uit melk niet op kunnen nemen?
als je yoghurt hebt dan is door het verzuringsproces dmv bacterien de lactose omgezet in melkzuur,waarschijnlijk zit daar het verschil in maar ik weet het niet zeker.


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2007-08-27 - 20:03:34 send message to chrislaevers

Er is indd een verschil tussen gefermenteerde melkprodukten en verse melk. Moesten wij alle gefermenteerde melkprodukten die we eten (kaas, yogourt, boter)in de vorm van verse melk drinken, dan zouden we ziek worden. Alleen enkele nomadische veestammen in Afrika hebben daar een bestand tegen ontwikkeld : verse melk als hoofdvoedsel, gemengd met vers bloed van het rund.
Ik geef soms mozzarella aan de volièrevogels.
Christine.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2007-08-27 - 20:25:15 send message to Niltava

Menig boer drinkt gewoon zijn eigen melk hoor.


vogelkooi
Website Member
Posts :57

Website Member
2007-08-28 - 20:39:08 send message to vogelkooi

Ok , dus als de lactose is omgezet in melkzuur, zoals in yochurt kunnen ze dat wel opnemen?
En zou er dus evenveel proteinen in zitten als in echte miereneieren, dat zal ik eens proberen te maken dan, moet het nog speciale yochurt wezen of maakt dat niet uit.Je heb nogal wat yochurts met goede dingen erin zoals bifidus, actimel en nog wat meer.



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 239 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede