Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Miereneitjes. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2007-08-28 - 20:52:26 send message to chrislaevers

Ik zou gaan voor het meest eenvoudigste, ambachtelijke recept zonder toevoeging van wat dan ook. Alle toevoegingen zijn er om het produkt te verkopen... of ze werkelijk een verrijking zijn heb ik sterk mijn twijfels over.
Ik kan het natuurlijk mis hebben.
Christine.


maikeltje
Website Member
Posts :313

Website Member
2007-08-28 - 21:16:36 send message to maikeltje

waarom wel gedroogde en geen gewone?


leila
Website Member
Posts :74

Website Member
2007-09-02 - 22:52:42 send message to leila

ik heb nog een tip voor u heb ik al eerder geschreven op dit forum.
je brengt ongeveer een halve of hele liter melk aan de kook als het bijna kookt doe je er een scheutje azijn bij zodat de melk gaat schiften eventueel meer azijn toevoegen niet laten doorkoken dan doe je wat je overhoud in een zeef en laat je het vocht weglopen je houd een kwarkachtig product over je voegt er honing of eventueel vitamine aan toe en na afkoelen kun je het in de koelkast of vriezer bewaren ze eten het prima en er is menig europese vogel mee groot gekomen groeten wim


vogelkooi
Website Member
Posts :57

Website Member
2007-09-03 - 23:17:32 send message to vogelkooi

Bedankt Wim , voor de tip, dat zal ik eens gaan proberen te maken, volle melk zeker?
Mike


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2007-09-04 - 10:59:47 send message to Rogert

De toevoegingen in Yochurt als bacteriestammen die goed voor de darmflora zijn voor mensen zijn voor vogels niet bevordelijk. Vogels krijgen geen betere darmflora als er bacteriestammen toegevoegd worden die gewonnen worden uit zoogdierendarmen. De pro-biotica die aangeboden worden op de markt moeten echt gewonnen worden uit vogeldarmen willen ze effect hebben op de darmflora van onze eigen vogels.

Deze namaak-miereneieren lijken mij meer bedoeld als eiwit bron met toegevoegde vitaminen als dat ze ook werkelijk invloed hebben op een gezonde darmflora.

Wat ik mij wel af vraag is of het koken van de yochurt goed is, omdat je bij een temperatuur van 45 graden alle eiwitten kapot kookt.

En wat is het verschil tussen biogarde en yochurt. Zouden we voor dit recept ook biogarde kunnen gebruiken?


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-09-04 - 13:26:41 send message to tonnl

quote
Wat ik mij wel af vraag is of het koken van de yochurt goed is, omdat je bij een temperatuur van 45 graden alle eiwitten kapot kookt.

Daar wil ik wat over vragen:
moeten eiwitten per sé als geheel opgenomen worden of kan een vogel juist na verhitten ook de afzonderlijke aminozuren opnemen naar behoefte?


vogelkooi
Website Member
Posts :57

Website Member
2007-09-04 - 18:57:03 send message to vogelkooi

Maar veel kwekers, ik ook wel eens, geven een gekookt ei aan de vogels, is dat eiwit dan ook niet goed meer omdat het boven de 45 graden is gekookt?
Wat de yochurt betreft, ik heb dat ook gedacht, dat als je het kookt alles doodgekookt is.
Weet je zeker dat de probiotics uit de darmen van vogels moeten komen(bestaat dat al)Ik heb goede resultaten gehoord van gewone probiotics en zelf ook een keer geprobeerd ,nadat een paar vogels ziek waren geworden van slecht water, heb ik ze het 4 dagen gegeven en het ging over. De betrefende bacterie was meen ik,Saccharomyces boulardi, mischien in Nederlands gewoon bulgaarse yochurt happy :) Ik weet het niet.
Mike


maikeltje
Website Member
Posts :313

Website Member
2007-09-04 - 20:13:38 send message to maikeltje

Geen echte mieren eieren ergens te koop dan zal ik zelf het bos in moeten.


hj de graaf
Website Member
Posts :382

Website Member
2007-09-04 - 20:56:31 send message to hj de graaf

rode bosmieren zijn beschermd en bedreigt in nederland ze doen er jaren over om een mierenkolonie op te bouwen. Als je een mierennest kapot maakt om eitjes te winnen ben je in mijn ogen zeer verkeerd bezig je maakt meer kapot dan je denkt. dus laat ze a.u.b met rust

daar komt bij dat ze beschermd zijn en je ze dus niet mag verstoren ook het in je bezit hebben van mieren eiren van de rode bosmier is verboden als de aid bij je langskomt en ze vinden die mieren eiren ben je flink de klos.

waarom wil je zo graag die eitjes hebben? er zijn toch genoeg alternatieven zoals gedroogde miereneieren, aangegeven recepten, meelwormen, pinkies, wasmot larven, darrenbroed, krekels, sprinkhanen enzovoort??

mvg HJ de Graaf



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 205 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede