Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Montezumakwartel Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Montezumakwartel
stijnow
Website Member
Posts :85

Website Member
2007-08-25 - 17:58:16 send message to stijnow

Hallo,

Kan iemand me meer informatie geven over deze kwartel soort? Heeft er misschien hier iemand ook ervaring mee want ik ben erover aan het nadenken er een koppel of triotje van aan te schaffen (als ik ze kan vinden aangezien ze zeldzaam zijn).

Deze kwartelsoort word ook wel Massenakwartel


stijnow
Website Member
Posts :85

Website Member
2007-08-25 - 17:59:08 send message to stijnow

Sorry maar er moet achter de laatste zin is niet compleet dit moet hij zijn:

Deze kwartelsoort word ook wel Massenakwartel genoemd.


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2007-08-25 - 18:48:52 send message to meyer

Dit bericht is 3 keer gewijzigd

Ik kwam deze site tegen.

quote
Kweekt u ook deze kwartels en heeft u behoefte aan bloedverversing?
Neem dan eens contact op met W. Elshof in Raalte.


Zie link.

quote
http://home.hccnet.nl/h.rens/speciaalclub/tropen/Duiven%20en%20kwartels/MONTEZUMA%20KWARTEL.html


Groeten Meyerwink ;)


stijnow
Website Member
Posts :85

Website Member
2007-08-25 - 19:06:59 send message to stijnow

Bedankt voor het zoeken maar die site had ik al gezien. Ik vond er wel informatie maar niet echt over hoe de kwartels zijn en doen. Vliegen ze bijvoorbeeld veel of alleen maar als ze gaan slapen op stok, zijn het verstoorders in de voliere, broeden ze goed, aggressief tegenover mijn parkieten, enz. enz.

Maar in ieder geval bedankt voor het zoeken


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2007-08-25 - 19:51:23 send message to Karel

De link die Meyer geeft verwijst naar een site waar twee telefoonnummers op staan.....dus: gewoon even bellen lijkt me en dan kun je al je vragen stellen. Of beter nog: een afspraak proberen te maken en eens langs gaan in Raalte.happy :)


theelepeltje
Website Member
Posts :621

Website Member
2007-08-26 - 12:09:53 send message to theelepeltje

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

De Montezuma kwartel (Cyrtonyx montezumae) is zeer zeldzaam. In heel de Benelux zijn zo'n 10 koppels aanwezig denk ik. Er wordt zeer slecht mee gekweekt. Deze vogel is ook niet winterhard. Deze kwartelsoort is meer geschikt voor de ervaren liefhebber. Deze kwartels moeten zeker apart gehouden worden. Als ze al beschikbaar zijn reken dan maar op een flinke prijs.
Welke kwartelsoorten heb je nog meer?
Wim Elshof bezit deze kwartels inderdaad, als je er meer over wilt weten kan je het best met hem contact opnemen.


birdfreak
Website Member
Posts :112

Website Member
2007-08-26 - 16:37:49 send message to birdfreak

tien koppels is nogal weinig, ikzelf weet er toch een 5-tal kopppels zitten en ken geen van de mensen die hierboven vermeld zijn. Wat de rest betreft: inderdaad geen gemakkelijke vogel.


theelepeltje
Website Member
Posts :621

Website Member
2007-08-26 - 17:44:36 send message to theelepeltje

Hierboven wordt maar één naam genoemd. Ik ben aangesloten bij de Aviornis Werkgroep 'Wilde Duiven & Kleine Hoenderachtigen'. Hierbij zitten een groot aantal liefhebbers aangesloten die met bijzondere duiven en hoenderachtigen kweken. Aangezien de Montezuma kwartel een weinig voorkomende én moeilijke soort is, en onderling contact tussen kwekers voor o.a. bloedverversing zeer belangrijk is, lijkt het me dat de meeste houders van de Montezuma kwartel wel bij deze werkgroep zijn aangesloten. Het kan natuurlijk altijd dat er liefhebbers zijn die niet op de tellijst staan, maar ik vermoed niet dat het er ontzettend veel zijn. Volgens de tellijst zijn er 4 liefhebbers van Montezuma kwartels. Als je wilt kan ik privé wel de namen doorsturen, wellicht dat je er personen van kent.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 225 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede