Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > Los vliegen... hoe pak ik dat het beste aan? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


marcelj
Website Member
Posts :71

Website Member
2007-09-04 - 21:16:51

Geef voordat je ze loslaat enkele uren geen voer.
Als je wilt dat ze weer in de kooi gaan, leg je er voer in plus iets wat ze heel lekker vinden, sla ofzo. Steeds vangen lijkt me teveel stress op te leveren. Parkieten zijn makkelijk tam te maken maar het kost wel enige tijd en geduld.
Succes ermee.


Swaas
Website Member
Posts :465

Website Member
2007-09-05 - 01:42:21

Ik had vroeger een deel vogels dat los vloog in de kamer, de meeste niet tam(toch niet in het begin) valkparkieten, grasparkieten en kanarie's,leuk was dat, een vogel of 20 denk ik.
Natuurlijk heb ik ze in het begin niet allemaal samen los gelaten, maar de grasjes waren de eerste die "vrij" kwamen.
s'Avonds ('t was in de winter) gordijnen dicht, lichten aan en.....kooi openwink ;)
Ik zat gewoon een boek te lezen(zogezegd) ondertussenhield ik alles in het oog.
Na ongeveer 2 uur stond mijn man aan de lichtknop, ik keek waar er eentje zat, licht uit en hop, had ik hem vast, licht aan, vogel in de kooi, en zo tot iedereen erin zat.
Dit heeft een paar dagen geduurd, en geloof me maar, ze vonden snel de weg naar huis, terwijl ze rondvlogen gaf ik vers water, vers eten en een trosgierst.
Ik hoefde maar 1 licht uit te doen en ze wisten al dat het tijd was om terug te keren naar de kooi, ik hoefde alleen het deurtje dicht te doen.
Daarna heb ik hetzelfde gedaan met de valken en de kanarie's.
Zodra ik het grote licht uitdeed en alleen de zijlichtjes nog aanstonden, begon iedereen zijn terugtocht naar de vaste slaapplaats.
Op de duur hoefde ik het niet meer te doen, ze vlogen rond, speelden op de lange speeltafel en de klimbomen tot ze er genoeg van hadden en gingen uit zichzelf slapen.
Het ging zelfs zover dat ik soms s'morgens opstond en de kanarie's uitvlogenlaugh :D was ik vergeten hun kooi dicht te doen, maar geen probleem, een bakje vers zaad, en wat snoepzaad of appel in de kooi en ze gingen naar binnen.
Ik wil maar zeggen, doe gewoon je gordijnen dicht, steek het licht aan en zet hun kooi open, ga ergens rustig zitten observeren en maak zo weinig mogelijk bewegingen in het begin, vang ze rustig in het donker en geef ze vers eten en drinken en iets lekkers, je zal zien op een wip en een zet kennen ze de dagelijkse routine, en voor je het weet.......zitten ze s'morgens op je ontbeidtafel.....kooi vergeten dicht te doenlaugh :Dlaugh :Dlaugh :D
Veel succes EN vooral plezier met je grasjes wink ;)


piele
Website Member
Posts :8

Website Member
2007-10-30 - 18:54:09

hoi mijn koningsparkiet vloog de eerste keer ook overal tegen aan, maar naar de twede keer ging het al goed en nu vliegt hij zijn rondjes via de kamer naar de keuken en terug erg leuk om ze zich zo te zien vermaken, hij is wel handtam dat is toch wat makkelijker, dan hoef je ze niet te vangen.
succes


piele
Website Member
Posts :8

Website Member
2007-10-30 - 19:07:04

hoi mijn koningsparkiet vloog de eerste keer ook overal tegen aan, maar naar de twede keer ging het al goed en nu vliegt hij zijn rondjes via de kamer naar de keuken en terug erg leuk om ze zich zo te zien vermaken, hij is wel handtam dat is toch wat makkelijker, dan hoef je ze niet te vangen.
succes


lZebravinkjel
Website Member
Posts :513

Website Member
2007-11-20 - 19:57:43

Wij hebben een vrij groot huis. Ik had een keer een koppel zebravinken met 6 jongen in een kooi binnen en de ouders vlogen altijd los... (en gingen zelf de kooi terug in). En tja, toen kwam natuurlijk de tijd dat de jongen mee gingen vliegen. Dat was mooi laugh :D



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 229 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede