Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Broedkooien Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Broedkooien
Innerlife
Website Member
Posts :103

Website Member
2007-08-30 - 13:50:41 send message to Innerlife

Via de functie zoeken heb ik op vogelarena al wat nuttige info kunnen opstrijken, maar ik kan nog steeds de keuze niet maken.
Het is moeilijk om op foto te weten te komen welke kooien het best bij je passen, en daarom zou ik graag ervaringen horen van andere kwekers hier op het forum.

Ik zou een kweektoren willen zetten van 12stuks (3 per rij, 4 hoog) Eventueel 2x 3per rij/2hoog.
Het is voor tropen, met de nestgelegenheden liefst buiten de fronten om zo makkelijk nestcontroles toe te passen. De prijs liefst zo laag mogelijk maar kwaliteit kost geld dus opzich is het budget geen probleem.

Ik heb veel goeds horen spreken over GEHU, G&O, Van keulen, Heesakkers, ... maar dat zijn dan ook de enige die ik ken. Zijn er nog goede alternatieven?

Welke zijn de voor- en nadelen van de voorgenoemde broedkooien?

Dan nog enkele bijkomende vraagjes: ik zie dat er iets nieuws bestaat als een drinkflesje met een kogel. Wordt dit door de vogels wel goed aanvaard? Vormt dit geen risico? Op zich lijkt het hygiënischer maar als het niet 100% veilig is dan gebruik ik liever de traditionele fonteintjes.
Verder heeft G&0 ook voersilo's, dit lijkt me geweldig, maar een kennis van mij raadt dit af omdat er bij hem eens vogels zijn gestorven omdat ze er niet in slaagden om de hulzen weg te krijgen en nieuw zaad te laten toestromen.

Hopelijk kan iemand me aardig op weg helpen.. Alvast vriendelijk bedankt!


hoogervorst
Website Member
Posts :411

Website Member
2007-08-30 - 14:37:13 send message to hoogervorst

Hallo,

Mijn vader heeft goede ervaringen met "Kobus Kooien"uit Rijnsburg. Hij heeft daar afwijkende gaaspanelen gekocht met groengeplast gaas. Schappelijk geprijsd en snel geleverd.
Op een show in Hillegom heb ik ook zijn kooien gezien en deze zien er goed uit en je bepaald zelf wat je wilt hebben, dus geen standaard al kan dat wel natuurlijk.
Voor voorbeelden moet je ff googlen of op marktplaats kijken

Succes en laat even weten waar je keuze op gevallen is met de voors en tegens voor jou keuze.
Ook heb ik bij verschillende kwekers de kogeldrinkflesjes gezien en bij hen werkt het goed.
Een voersilo ben ik niet zo een voorstander van, want je wilt toch iedere dag bij je vogels zijn om ze te verzorgen, niet waar?
Dan kan je ook beter de gezondheid in de gaten houden en eten je vogels alle zaden op en niet alleen de lekkere. Een voersilo zou een uitkomst kunnen zijn bij een weekendje weg, maar anders zou je het eigenlijk niet moeten willen om op deze manier te voeren.

Succes Ronald


Werner.
Website Member
Posts :1

Website Member
2007-08-30 - 14:43:18 send message to Werner.

Hallo heesakkers een gele goede...
We hebben er zelf kooien van.
Makkelijk schoon te makken je hebt er ook kunstof nesten van voor tropen of kanarié's ik gebruik ze ook voor mijn zebravinken wel hangen ze in de kooi maar he is makkelijk om effe snel te kunne kijken want er zit een klein hand vatje aan,,,
Ook zijn er veel verschillende kooien van heesakkers.
Succes er meehappy :)


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-08-30 - 17:48:35 send message to tonnl

Ik zou de kooien van Geonshopping.nl ook eens in het echt gaan bekijken. Bijzonder goede kwaliteit en redelijk van prijs.
Geon zit ook in Rijnsburg, misschien een bezoekje combineren?
(Wel even vooraf bellen of hij jou model heeft staan.)


Innerlife
Website Member
Posts :103

Website Member
2007-08-30 - 17:49:59 send message to Innerlife

Tonnl, op de website van Geon zie ik enkel traliekooien? Hebben ze daar ook gewone? Want traliekooien vind ik maar niks.

mvg


river
Website Member
Posts :1

Website Member
2007-08-30 - 19:19:30 send message to river

ik heb Bakker kooien uit Neede bevallen mij ook goed,alle maten te krijgen en zijn naadloos.


grijze 2
Website Member
Posts :7

Website Member
2007-08-30 - 19:51:26 send message to grijze 2

van KESSEL voliere-bouw !

goedkoop en mooi ,ik heb jongsleden hier kooien besteld en ben er uitermate tevreden over!
ik heb ook kooien van lantro gehad maar deze kooien waren vrij prijzig nu heb ik kooien van ron van kessel en ben honderden euro's goedkoper uit en de kooien zien er echt perfect uit!

zeker de moeite waard om even bij hem te informeren !

06-23799240


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-08-31 - 01:42:40 send message to tonnl

Geon maakt zlef broedkooien op bestelling. Ik zal hem eens vragen wat foto's op z'n site te zetten, want het ziet er echt netjes uit.


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2007-08-31 - 11:22:11 send message to paintim

Je moet beslist een brochure met prijzen aanvragen bij Heesakkers. De diversiteit aan kooien is prima en van uitstekende kwaliteit.
Succes!
Vriendelijke groeten van
ANTONI


Innerlife
Website Member
Posts :103

Website Member
2007-08-31 - 18:54:20 send message to Innerlife

Heb een brochure aangevraagd. De keuze blijft moeilijk te maken. Nog mensen met ervaringen?


mezorro
Website Member
Posts :40

Website Member
2007-08-31 - 21:49:07 send message to mezorro

als je handig bent zou je zelfbouw kunnen overwegen.
materiaal kun je op meerdere plaatsen wel kopen


Innerlife
Website Member
Posts :103

Website Member
2007-09-01 - 11:14:28 send message to Innerlife

Heb ik vroeger steeds gedaan maar na een tijdje moet je dan gaan herstellen of kitten, reinigen verloopt hier ook niet zo vlot. Daarom liever een investering op lange termijn.


ramdo
Website Member
Posts :25

Website Member
2007-09-01 - 13:06:25 send message to ramdo

Hiervoor had ik houten broedkooien van Geon. Die bevielen goed. Nu ben ik ivm duurzaamheid overgestapt op van Keulen broedkooien en daar ben ik zelf erg tevreden over. In overleg is veel mogelijk en tegen extra betaling worden de kooien netjes thuisgeleverd.
VrGr


Innerlife
Website Member
Posts :103

Website Member
2007-09-02 - 16:24:14 send message to Innerlife

Bij een bepaalde fabrikant zag ik ook kunststof nestkastjes/nestbakjes. Dit lijkt mij erg handig en hygiënisch.
Alleen vraag ik me af of er ook nadelen zijn? Ik meen gehoord te hebben dat kunststof kastjes afgeraden worden omdat ze geen vocht opnemen tegenover hout.
Kortom: zijn kunststof nestkastjes aan te raden of niet?


Innerlife
Website Member
Posts :103

Website Member
2007-09-03 - 11:40:48 send message to Innerlife

Niemand ervaring met kunststof nestkastjes?


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2007-09-03 - 12:05:43 send message to Daniel

ik heb 2 kunstof kooien van 1.10 van Heesakkers en toch niet zo tevreden. De kooien zijn niet stevig en lastig schoon te maken (veel kieren)



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 208 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede