Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Broeden Chinese Kwartels Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Broeden Chinese Kwartels
Chantalliej
Website Member
Posts :27

Website Member
2007-08-31 - 15:10:20 send message to Chantalliej

Hallo allemaal,
Ik heb een paartje chinese kwartels in mijn volière zitten en op het moment liggen er al 11 eitjes bij elkaar. Wanneer gaat het vrouwtje broeden? En wat is een normaal aantal eitjes voor kwartels? Alvast bedankt voor de reacties!
Groetjes Chantal


stijnow
Website Member
Posts :85

Website Member
2007-08-31 - 16:09:37 send message to stijnow

Bij de ene duurt dat langer dan de ander, ik heb ook 2 koppels chinese dwerg kwartels zitten een koppel wildkleur en zilver. De wildkleur heeft een paar maanden geleden minimaal 50 eieren gehad en niet gaan broeden. Dit zullen dan wel meerdere nesten zijn geweest zal ik maar zeggen. Maar ik haal ze om de 20 weg, en als ze gaan broeden laat ik er altijd maar 10 liggen want ik kan er wel 20 onder leggen maar dan liggen niet alle eieren eronder en koelen er dus steeds om beurten af en komt er uiteindelijk nog niets uit, je kunt dus gewoon beter als ze gaan broeden ook 10 eieren eronder laten liggen. En ook belangrijk elke dag de eieren 1x draaien want anders heb je kans dat de dooier doorzakt en komt er nog niets uit. Maar je kunt niet zeggen wanneer ze gaan broeden.

Ik denk dat je het zo wel weet en anders laat maar wat weten, ook voor vragen in de toekomst eventueel over de chinese dwergkwartels.

groeten,

stijn


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2007-08-31 - 17:06:12 send message to rupicola

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

maak ook even gebruik van de functie 'zoek in Forum', er staan hier en daar wel wat zinnige zaken over CDK's geschreven.





martinbos
Website Member
Posts :22

Website Member
2007-09-02 - 21:25:27 send message to martinbos

hallo, ik fok nu al 2 jaar met de chinese dwergkwartel. De chinese dwergkwartel gaat meestal broeden tussen de 8 en 13 eitjes, maar kunnen de soms ook maar 5 zijn of zelfs 17 eitjes. Je moet de hen gewoon haar gang laten gaan. Maar ja moet wel opletten met het uitkomen van de eieren, want sommige haantjes willen wel is agressief reageren tegen ovr de jongen!

Groet Martin
(als je nog meer vragen hebt hoor ik het wel)


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2007-09-02 - 21:48:00 send message to chrislaevers

Mijn kwartelhen is nu weer aan het broeden sinds twee dagen. Dit is haar derde broedsel dit jaar.
De eerste keer had ik 11 kuikens waarvan er 7 het hebben overleefd. Bij het tweede broedsel lagen er teveel eieren in de nest en heb ik er vijf weggenomen. Daar is slechts één kuiken uit het ei gekomen. Nu zit ze op een tiental eieren. Ik laat ze gewoon doen. Tussen alle broedsels in heeft ze eieren los gelegd en in nest. De losse raap ik weg en de eieren die samen liggen laat ik een tijdje liggen. Wat me opvalt is dat telkens de hen broedt ze ook echt een nestje maakt en niet zomaar een holte in de grond waar ze dan eieren in legt.
Tegen dat de kuikens zouden kunnen uitkomen moet ik wel heel wat afrastering aanbrengen tot 20 cm hoog daar die kleintjes zich door het gaas kunnen wurmen. Ook uitkijken voor al te diepe drinkbakken op de bodem. Deze keer moet ik ook het overblijvende jong van de vorige nest (een haan) voor het uitkomen van de kuikens wegvangen voor alle zekerheid. Bij mij is de haan voorbeeldig als vader voor de kuikens. Vreemd dat het zo kan verschillen. Vraag me af wat de oorzaak kan zijn dat de vaderhaan de kuikens niet accepteert.
In elk geval veel succes gewenst.
Christine.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 286 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede