Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > ik ben nieuw en heb een heel dringende vraag Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2007-09-05 - 15:14:43 send message to chrislaevers

Een dierenarts voor hond, kat, cavia en konijn vind je zo om de hoek, maar een dierenarts die iets van vogels afweet daar mag ik in mijn geval afstanden voor afleggen en dat doe je niet meteen voor een kanarie. Jammer dat het zo is.
Zet de kanarie warm en uit de tocht, geef alleen kanariezaad en vers water op de bodem en sluit alle andere voedingsbestanddelen die hij tot nu toe gehad heeft uit. Sepia en grit en zon! en dan afwachten. Zo min mogelijk de vogel in de hand nemen. Niet bloot stellen aan lawaai, huiselijke reuken en diens meer.
Vermits dat ie nog op stok raakt, is die nog niet voor euthanasie vatbaar en zoals je eerder vermeldde was het niet de eerste keer.
Is die morgen dood, dan is het zo.
Vragen zijn: wat geef je de vogel te eten
waar en hoe groot zit hij?
hoe oud is het beestje?
Hopelijk komt ie er door. In elk geval veel geluk gewenst.
Christine.


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2007-09-05 - 17:45:59 send message to paintim

Christine,dat meen je toch niet mag ik hopen.
Is het leven van "maar een gewone kanarie" minder waard dan dat van dieren waarvoor men in het commerciele circuit meer moet betalen.Is dat bepalend?
Ik denk daar toch anders over.
Vriendelijke groeten van
ANTONI




Neophemagek
Website Member
Posts :204

Website Member
2007-09-05 - 18:24:33 send message to Neophemagek

This maar net wat je er voor over heb natuurlijk.
Zelf heb ik een bourke die ik gekocht heb voor 20 euro.
ook mee naar de dierenarts geweest kwam er even 40 euro bij.


Strigiformes
Website Member
Posts :149

Website Member
2007-09-05 - 21:29:14 send message to Strigiformes

quote
De één begint te grommen en dan gaat de volgende nog harder grommen dit is echt niet nodig

Ach , je kent ons toch en blaffende/grommende honden bijten niet. De meeste blaffende hondjes zijn heel aardig hoor. Maar ze komen alleen op voor wat hun lief is.


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2007-09-05 - 21:41:19 send message to chrislaevers

Begrijp me niet verkeerd. Ik zelf heb de laatste 15 jaar meermaals 10 euro betaald voor een spuitje op advies van de veearts voor een kuikentje of een hamster die niet meer kon eten. Ik denk dat ik in mijn hele gemeente de duurste dode en de duurste levende cavia heb. Daar gaat het niet om.
Niet iedereen kan zomaar in een auto stappen en wegrijden naar een afspraak met een vogelarts 50 km verderop. De stress van het vervoer van de vogel en de practische uitvoering van de voorgeschreven behandeling alleen al kan het dier de das om doen. 't Is een moeilijk wikken en wegen en zeer onaangenaam, dat kan ik iedereen verzekeren. De vogelarts zal ook geen wonderen kunnen verrichten als het stadium van de aandoening te ver is en ja er is een enorm verschil tussen kanaries en bijvoorbeeld papegaaien, niet alleen wat hun geldwaarde betreft (dat interesseert me niet) maar wat hun fysieke weerbaarheid is. Kanaries zijn barometers in een volière, het zijn de zwaksten van de hele groep (bij mij toch). Ze zijn kapot gefokt en als er stress of een bacterie of een virus een optreden wil maken, wees maar zeker dat de kanarie het prooi bij uitstek is. Dus effe afwegen en een beslissing nemen. Een spuitje geven kunnen alle veeartsen, dus ook die om de hoek.
Voor mij is het geval van deze zieke kanarie peanuts als ik bedenk dat talloze vogelhouders (van kanaries en anderen soorten) 'korte metten' maken met vogels die niet ziek zijn maar waar er gewoon een vleugeltje een halve centimeter te laag hangt, een nageltje omkrult of ontbreekt en diens meer. Dat is veel erger maar daar wordt nooit over gepraat.
Christine.


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2007-09-06 - 12:03:44 send message to paintim

Natuurlijk begrijp ik ook wel,dat e.e.a. duur kan uitvallen. Aan de andere kant hebben echte vogelliefhebbers geen boodschap aan wat anderen doen.Het gaat erom hoe je zelf in het leven tegenover ander leven staat. Als je een dier aanschaft heb je nou eenmaal de verantwoording van leven en welzijn daarvan op je genomen.Daarom ook moet eenieder,
die een levend wezen aanschaft zich daaromtrent goed orienteren en dan daarvan de konsekwenties aanvaarden.
Vr.groeten van
ANTONI


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-09-06 - 13:33:47 send message to tonnl

quote
Als je een dier aanschaft heb je nou eenmaal de verantwoording van leven en welzijn daarvan op je genomen.Daarom ook moet eenieder,
die een levend wezen aanschaft zich daaromtrent goed orienteren en dan daarvan de konsekwenties aanvaarden.


Dit zou wat mij betreft de lijfspreuk van elke dierenhouder moeten worden. Verplichte kost ook in dierenwinkels en asiels.
Klasse Antoni.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2007-09-06 - 13:49:03 send message to Karel

quote
Aan de andere kant hebben echte vogelliefhebbers geen boodschap aan wat anderen doen.Het gaat erom hoe je zelf in het leven tegenover ander leven staat


Zo is dat!happy :)



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 204 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede