Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > Nog een Goffini erbij, hoe pak ik dit aan ?? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Nog een Goffini erbij, hoe pak ik dit aan ??
Mikri
Oud Lid
Posts :2

Oud Lid
2004-03-14 - 09:20:10

Wij hebben 15 jaar een ara (vrouwje) en sinds 4 jaar een Goffini. De laatste 2 jaar hebben wij het idee dat de ara niet zo gelukkig meer is, en wij denken dat dat komt omdat ze waarschijnlijk een gezinnetje wil stichten.Dat maken we op uit haar gedrag. Na lang wikken en weken hebben we besloten om haar af te staan aan het N.O.P.waar ze lekker rond kan vliegen en op zoek kan gaan naar een partner.De ara en de goffini moeten niets van elkaar weten maar toch merk je dat ze contact met elkaar hebben als ze allebei in hun eigen kooi zitten. Als de ara weg is zijn we bang dat de Goffini zijn huisgenoot toch zal missen. Als dit het geval willen hem/haar laten sexen en er een man/vrouw bijnemen maar ook willen we ze dan in een groote kooi plaatsen. Hoe pakken we zit aan ? Zijn het niet teveel veranderingen in 1 keer voor onze goffini ? En wat is verstandiger ? Eerst een andere kooi of eerst er een goffini bij plaatsen ? En neem ik een jonkie of een van ook 4 jaar oud ? Ik weet dat het veel vragen zijn maar ik wil het op een goede manier aanpakken.


spitsstaart amadine
Website Member
Posts :88

Website Member
2004-03-14 - 17:26:42

ik heb niet zo veel verstad van papagaaien maar wel van tropen ik weet dus niet of je er iets aan hebt maar je kunt ze in eengrote kooi gewoon samen zetten maar het kan natuurlijk ook eerst in aparte kooien als je ze bij elkaar zet hou ze dan wel heel goed in de gaten want als er iets gebuurt kunt u gelijk in grijpen ik hoop dat je er iets aan hebt mvg dirk happy :)


aws
Website Member
Posts :102

Website Member
2004-03-14 - 19:31:40

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Maak een nieuwe kooi en zet ze daar beide gelijk in. Is het voor beide vreemd en zal de acceptatie makkelijker gaan.

Je kan de nieuwe vogel nu al gaan zoeken en naast de ander in de huiskamer plaatsen.

Voor de leeftijd zou ik toch wel ongeveer dezelfde leeftijd kiezen, een jaar minder of meer maakt niet zoveel uit, als het maar niet teveel scheelt


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-03-14 - 21:12:00

Uit eigen ervaring weet ik dat je niet zomaar twee kaketoes bij elkaar kan zetten. Zekers niet als je een mannetje en vrouwtje wil samen brengen in één verblijf. Je moet wel goed opletten dat ze elkaar niet aanvallen en zwaar beschadigen. Als je een tweede vogel neemt die je in haar of zijn eigen kooi laat (net zoals je nu hebt) dan gaat dit geleidelijk aan. Je kan dan altijd zien als je ze los hebt of ze goed samen gaan of niet. Ook twee kooien naast elkaar is genoeg om aandacht van elkaar te hebben.


mariannenl
Website Member
Posts :197

Website Member
2004-04-07 - 10:42:36

ik heb hier twee keer veel geluk in gehad, beide keren met afstandsvogels, pop bij man geplaatst ging meteen goed. maar je hoort bi kaketoes wel andere verhalen, de pop moet veel ruimte hebben in de kooi om weg te kunnen als de man gaat jagen, dus een jockkooi ofzo is zeker niet geschikt hiervoor .
Kan ze niet echt ergens weg of schuilen dan kan dit dodelijk aflopen

Van de goffini zie je niet veel advertenties en van de pop al veel minder, je zult veel geduld moeten hebben.

vele groetjes,
MARIANNE


wima
Oud Lid
Posts :1

Oud Lid
2004-04-07 - 16:05:13

denk nog eens kritisch na of vogelopvang een goede oplossing is?
Je kunt ook mij mailen, zorg ik voor een soortgenoot en een voliere van 6 bij 2 bij 3 met binnenverblijf voor alleen deze vogel en een toekomstige partner
Vogelopvangcentra zijn meestal niet gericht op voortplanting, wij wel
papegaaienenparkietenopvang@hotmail.com


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-04-07 - 17:49:00

Ik denk dat de keuze voor de opvang uit liefde is gemaakt en dat de nieuw geboden oplossing uitsluitend uit commercieel oogpunt is gedaan. Zou hier dus echt niet zomaar op in gaan. shocked 8O


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2004-05-12 - 23:59:59

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Dat vind ik ook......ik kreeg ineens een hele vieze smaak in mijn mond, zeker toen ik het e-mail adres zag shocked 8O.

Goed oppassen Mikri, er zijn altijd mensen onder het mom van "opvang", op jacht naar gratis vogels en andere dieren. Marktplaats staat er vol mee!


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2004-05-13 - 08:10:28

Karel helemaal mee eens.
Betreft kaketoe bij elkaar zetten daar weet ik alles van heb nl een handtamme man en een natuurbroed pop.
De handtamme man had ik in de woonkamer in een jockkooi.
Later kwam er de natuurbroed pop er bij beide in hun eigen jockkooi naast elkaar gezet.
Na een week zijn ze bij elkaar in de jockkooi gekomen waar ze te samen ongeveer 2 a 3 jaar in gezeten hebben en het klikte tussen die beide.
En nog steeds nu ze in de voliere zitten.
Verleden week heb ik er een blok bij gehangen en na mijn eigen stomme verbazing kon ik niet meer in de vlucht komen daar mijn eigen handtamme kaketoe mij waarschuwde elke veer die hij heeft stond overeind
Nu de man altijd vooraan in de vlucht zit en op het blok komt de op ook steeds meer naar voren toe of er iets van komt dat zal de toekomst leren happy :).
even iets anders een vogel die je 15 jaar hebt doe je niet zomaar weg en zeker niet naar mensen die meteen beginnen zoals hier eerder iemand in deze topic geschreven heeft die is er op uit om een gratis vogel in handen te verkrijgensad :(


nilleke
Website Member
Posts :3

Website Member
2004-05-16 - 22:07:37

Hoy Mikri,
Ik zou zeker proberen om er een vogel bij te zetten. ik kweek al enkele jaren met Goffini`s. Het moment dat je ze bij elkaar zet, zal nooit zonder risico`s zijn. Zorg dat de ren groot genoeg is, zodat er toch altijd een ontwijkings mogelijkheid is en goed observeren. Overigens, de Goffini staat niet voor niets op de Citeslijst 1, dus elke vogel die alleen in een huiskamer gehouden wordt is verloren voor het nageslacht en dus een slechte zaak voor de toekomst van deze vogelsoort.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 228 bezoekers op de site, waarvan 8 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede