Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Kun je een vogel zindelijk maken? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Kun je een vogel zindelijk maken?
Chicked
Website Member
Posts :2

Website Member
2007-09-10 - 19:01:00 send message to Chicked

Ik wil graag een kip, die echt lekker rond kan lopen, dus mogelijk ook in huis.
Maar, dan moet ik haar wel zindelijk krijgen.

Zijn er kippen die je zindelijk kunt krijgen, en hoe dan?
Mogelijke links zijn ook erg welkom!! happy :)


pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2007-09-10 - 20:03:53 send message to pietparkiet 10

hahahahahaha waarom doe je geen luier om


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2007-09-10 - 21:44:10 send message to chrislaevers

Ik denk dat dat niet mogelijk is. Ik heb al jaren kippen en vind ze erg leuk maar zindelijk krijgen is echt niet mogelijk denk ik. Kippentoetjes zijn trouwens erg plakkerig als je ze moet opruimen en ze ruiken ook heel indringend, nog erger dan hondendrollen of kattedrollen dus keukenpapier en een sterk detergent zal niet volstaan vrees ik als ze dan toch binnenshuis op bezoek komt.
Christine.


theelepeltje
Website Member
Posts :621

Website Member
2007-09-10 - 22:37:13 send message to theelepeltje

Haha, nee dat gaat niet werken. Je moet trouwens niet één kip nemen. Deze dieren gaan vereenzamen, je kan het best een klein toompje kippen houden. Kippen zijn trouwens ook geen dieren om binnenshuis te houden, ze gedijen het beste in een kippenren of voliere.


gizmoken
Website Member
Posts :77

Website Member
2007-09-11 - 13:15:22 send message to gizmoken

of je een kip zindelijk kan maken, weet ik niet, maar wel een ara of een andere papegaai


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2007-09-11 - 22:50:45 send message to rupicola

Over het zindelijk maken van vogels heb ik zo mijn bedenkingen, maar goed.

Het wordt inderdaad wel toegepast bij papegaaien, en dat brengt mij meteen op het kenbaar maken van een fikse waarschuwing.

Sommige papegaaien, vooral de sterk op mensen gerichte exemplaren, beschikken over een grote mate van 'urge to please' letterlijk vertaald: de drang om zijn of haar (menselijke) partner te plezieren.

In sommige opzichten kan dat heel handig zijn, maar het heeft ook zo z'n nadelen.


Het probleem wat na zindelijkheidstrainingen gemakkelijk kan ontstaan bij dergelijke vogels is dat ze dusdanig hun best gaan doen voor hun beloning dat ze hun cloaca naar buiten kunnen gaan persen. In het ergste geval kunnen ze deze niet meer intrekken en moet er een dierenarts aan te pas komen.


Een gewaarschuwd mens . . . . .


gizmoken
Website Member
Posts :77

Website Member
2007-09-12 - 08:26:37 send message to gizmoken

ik wil hierbij wel vermelden , dat wij een ara hebben, ze is in die mate zindelijk dat we haar wel geleerd hebben dat ze , als ze op onze schouder zit of bij ons in de zetel ze niets laat vallen, dit is allemaal heel spoepel gebeurd, je ziet toch wanneer een vogel dringend moet, denk ik toch. Als ze uit haar kooi zit laat ze meestal wel alles op de grond vallen, kwestie van mij wat te doen te geven. happy :)


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2007-09-12 - 09:08:31 send message to ParkietenPeter

quote
je ziet toch wanneer een vogel dringend moet

Ja, dan knijpen ze de oogjes samen. laugh :D
(geintje)

Mick laat soms wat vallen en soms ook niet,(heeft niet zo'n hele grote drang denk ik, maar knuffelt wel graag)en dan ruimen we het gewoon op.

wink ;) Peter



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 182 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede