Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Panacur Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Panacur
MauS
Website Member
Posts :25

Website Member
2004-03-14 - 15:41:45 send message to MauS

Hallo beste mensen. Hier een nieuw lid uit Zeeland. Ik heb even een vraagje. Om mijn vogels te ontwormen gebruik ik nu Bogena. Ik heb het idee dat het niet werkt. Nu lees ik vaak over Panacur, maar ik weet niet waar ik het moet bestellen. Weet iemand voor mij een adres? Dierenspeciaalzaak of dierenarts of internet? Ik hoop dat iemand me kan helpen. Alvast bedankt.


angelique
Website Member
Posts :124

Website Member
2004-03-14 - 15:58:11 send message to angelique

Hoi,

Wat jammer dat de Bogena naar jouw mening niet goed werkt. Heb je je wel gehouden aan de juiste dosering?
Panacur is volgens mij te koop op de vogelbeurs in boskoop of barneveld.


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2004-03-14 - 16:21:56 send message to Rogert

panacur is een ontwormmiddel voor schapen, maar ook veel gebruikt bij andere dieren. Dit kun je krijgen bij dierenartsen, veeartsen of vogeldierenartsen.

Mocht je nergens terecht kunnen, kun je bellen met Hedwig van der Horst, dierenarts van stichting N.O.P, www.papegaai.org voor het adres en telefoonnummer


kurt fierens
Website Member
Posts :163

Website Member
2004-03-31 - 07:56:49 send message to kurt fierens

Persoonlijk vind ik Panacur niet goed. Ik heb dit probleem ook aangekaart met mijn dierenarts en die vertelde mij hetgeen ik ook ondervonden had. Veel vogels worden imuun voor het ontwormingsmiddel en de wormen komen er niet meer af. Daarom dat veel dierenartsen dit ook niet meer aanbevelen. Ik ontworm met Ripercol dat ook zijn nadelen heeft (moet eaxact de dosering naleven ipv panacur dat je nooit te veel van kan doseren) Maar ik heb geen enkele sterfte van wormen meer en voor ik met Ripercol ontwormde gebruikte ik Panacur. Ik ontwormde verdachte vogels en ze bleven achteruit gaan. Ik nam deze vogels mee naar mijn dierenarts en die zei me dat ze vol wormen zaten. Hij ontwormde ze dan met Ripercol en de vogels werden naar de betere hand. In gevallen dat ze erg aangetast zijn verstrek ik ook 5 dagen Baytril (dit is een antibiotica) zodanig de vogel bij enige infekties zich terug kan weren. Maar hier moet je ook opletten dat je de juiste dosering respecteert. Bij twijfel vraag raad aan uw dierenarts. Dit zal op lange termijn veel zorgen en kosten besparen.
www.birdhouse.be


Mario
Oud Lid
Posts :436

Oud Lid
2004-03-31 - 11:46:04 send message to Mario

Baytrill opletten daarmee want dat is het zwaarste antibioticum die je kan krijgen en moet altijd gecombineerd worden met vitaminen en mag eigenlijk enkel gegeven worden in geval van nood.
Vogels kunnen er ook tijdelijk onvruchtbaar van worden.


kurt fierens
Website Member
Posts :163

Website Member
2004-03-31 - 12:53:31 send message to kurt fierens

Daarom da tik ook vermelde dat de dosering zeer goed gerespecteerd moet worden en da tje dit ook niet vaak moet geven en na overleg met de dierenarts. Je mag nooit leerling tovenaar spelen met geen enkel medicament


MauS
Website Member
Posts :25

Website Member
2004-03-31 - 16:24:31 send message to MauS

Dank je wel mensen, voor deze uitgebreide aanvullende informatie.


jongsma
Oud Lid
Posts :16

Oud Lid
2004-03-31 - 18:36:32 send message to jongsma

Het probleem van diverse soorten wormen doet zich hoofdzakelijk bij de papagaaien en parkieten soorten voor,Daarom adviseren wij altijd in de mengelingen die we maken om daar Pompoen pitten in te doen dan is het probleem wormen zo maar op natuurlijkwe wijze opgelost.Ook grotere vinkensoorten b.v. Appelvinken zijn er gek op.
Groeten Jongsma Stiens



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 155 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede