Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > Dik pootgewrichtje van Putter Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Dik pootgewrichtje van Putter
luckylady
Website Member
Posts :12

Website Member
2007-09-15 - 16:39:38 send message to luckylady

Ik heb 4 putters en een van de putters heeft een dik gewrichtje bij zijn teentjes.Ik zag net dat hij moeite had met op stok zitten en zit ook vaak stil.Ook zag ik dat hij best een kaal koppie en nekkie heeft.
Mijn vraag is ;weet iemand wat er aan de hand is en wat ik er tegen kan doen?

mvg Luckylady


birdfreak
Website Member
Posts :112

Website Member
2007-09-15 - 19:40:52 send message to birdfreak

Dit topic staat bij "vogels in huis" dus mag ik hierbij aannemen dat de vogels zich in een klein kooitje in huis bevinden?
Indien dit zo is lijkt het me dat er teveel vogels in de kooi zitten en dat minstens een vogel de andere plukt en waarschijnlijk ook op de tenen pikt, wat de verwonding op de poot zou kunnen verklaren.

Maar wat meer detail over de grootte van de kooi, de plaats waar ze staan (uren licht, temperatuur), de geslachten van de vogels... zouden zeer nuttig zijn om een correctere opinie te kunnen geven.

Jan


luckylady
Website Member
Posts :12

Website Member
2007-09-16 - 10:47:04 send message to luckylady

Ik heb ze in een grote kamervolière 120 cm breed,160cm hoog en 82 cm diep zittenen met niet teveel vogels erin.4 putters en 10 kanaries.De volière staat achterin de huiskamer.En de kamertemperatuur schommelt tussen de 22 en 25 graden.Voldoende daglicht ,geen zonlicht.Wel kunstlicht.

groet luckylady


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2007-09-16 - 12:48:54 send message to chrislaevers

Misschien kan je overwegen om minder vogels in de volière te plaatsen want ik vind het eerlijk gezegd zeer krap, zoniet onleefbaar voor de vogels als ze dan nog eens zouden willen broeden. Het is niet omdat er geen plaats of nestgelegenheid wordt aangeboden dat ze daarom niet zouden willen broeden. Dat is een ernstige bron van stress. Je hebt al 5 kanaries apart gezet omdat ze dik zaten en 'happen'. Met allerlei remedies ga je dit niet oplossen denk ik. Volgens mij zitten ze te dicht op elkaar.
Het gebrek aan zonlicht speelt ook zeker mee.
Dat is mijn mening. Hopelijk krijg je nog meer reacties.
Christine.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2007-09-16 - 13:08:05 send message to Karel

Pootaandoeningen en ontstekingen kunnen vaak worden voorkomen door gebruik van zitstokken van verschillende diktes. Takken, die je regelmatig vervangt, zijn daarom het meest geschikt.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2007-09-16 - 13:11:31 send message to Karel

Ik heb geen verstand van kanaries, maar bestaat er niet zoiets als "hapziekte"?


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2007-09-16 - 15:11:27 send message to rupicola

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

quote
Ik heb ze in een grote kamervolière 120 cm breed,160cm hoog en 82 cm diep zittenen met niet teveel vogels erin.4 putters en 10 kanaries.


Met regelmaat verbaas ik mij over de kooitjes, waaraan de commerciële handel c.q. de dierenspeciaalzaken zonder blikken of blozen het predicaat volière hangt.

Nu is het natuurlijk wel zo dat de grens voor wat betreft -waar een kooi eindigt en een volière begint- een grijs gebied is!

In mijn optiek kunt je een volière instappen en is alles wat kleiner is een kooi, maar dat is op persoonlijke titel.

Daarom heb ik er toch een beetje moeite mee om een verblijf van dergelijke beperkte afmetingen als volière te betitelen, maar goed dat lost je probleem natuurlijk niet op.

Ondanks het feit dat je zelf aangeeft van niet, is hier -met 14 vogels!- meer dan overduidelijk sprake van overbevolking!

De negatieve gevolgen van overbevolking zullen vroeg of laat tot uiting komen in dit geval, waarbij het behoorlijk aannemelijk is dat de gehavende putter hier reeds een treffend voorbeeld van vormt.

1 of 2 koppeltjes kanaries OF 1 koppeltje putters* zal een evenwichtiger beeld geven en zoals chrislaevers hierboven al schreef voor veel minder stress zorgen.



Om van je huidige en toekomstig te verwachten problemen af te komen zul je in dit geval echt keuzes moeten maken!


* V.w.b. putters ben ik overigens van mening dat deze soort vele malen beter tot haar recht komt in een buitenvolière met beplanting.



luckylady
Website Member
Posts :12

Website Member
2007-09-16 - 16:07:48 send message to luckylady

Bedankt voor alle reacties.Dan is er toch sprake van overbevolking in de voliere.Ik zal er dan toch een hoop moeten wegdoen.Als er 1 is die tegen dierenleed is,dan ben ik het wel.Ik heb dit nooit geweten.
Groetjes Lucky Lady


112marc112
Website Member
Posts :378

Website Member
2008-03-28 - 10:50:33 send message to 112marc112

of nog een kooiwink ;)


hj de graaf
Website Member
Posts :382

Website Member
2008-03-30 - 20:18:32 send message to hj de graaf

quote
* V.w.b. putters ben ik overigens van mening dat deze soort vele malen beter tot haar recht komt in een buitenvolière met beplanting.



op zich lijkt dit mooi voor putters maar het geval is dat deze gevoelig zijn voor vocht (coccidiosse) dus dan wil ik aan buitenvoliere toevoegen een overdekte buitenvoliere.

mvg,



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 201 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede