Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > Wil niet in kooi Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Wil niet in kooi
Chantalliej
Website Member
Posts :27

Website Member
2007-09-18 - 18:34:23 send message to Chantalliej

Hallo allemaal,
Ik heb sinds een paar maanden een parkietje. Ze is heel lief en heel tam, maar wanneer ik haar in haar kooi moet krijgen is het een drama. Het is net of ze het niet naar haar zin heeft in haar kooi en er daarom heel graag uit is. Het is wel zo dat ze al vanaf haar geboorte tam is gemaakt dus misschien is ze zo erg gehecht aan mensen dat ze graag heel dicht in hun buurt wil zijn.
Ik heb al geprobeerd wat lekkers in haar kooi te leggen, maar dat had ze na 1 keer ook door.
Ik raak een beetje ten einde raad, want mijn ouders willen haar er nu niet meer uithalen als ik niet thuis ben.
Ik krijg haar nu alleen in haar kooi door over haar koppie te krauwen en haar dan vast te pakken. Dit vind ik niet echt een goede manier, omdat ze zo én het koppie krauwen niet meer leuk vindt én bang wordt voor handen. Heeft iemand asjeblieft een oplossing voor mij?

Alvast heel erg bedankt!

Chantal


E.bakker
Website Member
Posts :135

Website Member
2007-09-18 - 19:40:56 send message to E.bakker

Chantal

Ik had het zelfde met een blauwvoorhoofd amazone,
nu laat ik haar op een bepaalde tijd er uit en geef ze pas voer en lekkers als ze de kooi weer in moet.
'smorgens geef ik haar weinig te eten zodat ze 'savonds trek heb en na vlieg uurje gaat ze makkelijker de kooi in.

Je moet hem/haar als het ware honger laten krijgen.

succes Ed


marcelj
Website Member
Posts :71

Website Member
2007-09-19 - 21:32:58 send message to marcelj

Chantal
Als het mogelijk is neem een grotere kooi en een parkietje erbij want het probleem voor de vogel zal niet zozeer de kooi zijn maar verveling.
Succes ermee.


rajar
Website Member
Posts :709

Website Member
2007-09-20 - 11:34:22 send message to rajar

Zet de kooi op een andere plaats.
Een hoek van de kamer is het beste dan is hij of zij beschermd van achteren.
http://www.realmacaw.com/pages/location.html
Dit is in het engels maar erg leerzaam.

mvg Rob


roul rouls
Website Member
Posts :93

Website Member
2007-10-19 - 14:58:44 send message to roul rouls

Beste Chantal,

Ik heb een parkietje van 10 maanden.Zij wil ook niet altijd de kooi in. Maar vaak is het probleem dat ze zelf vind dat het tekort was. Ook zij reageert niet altijd op wat lekkers in de kooi. Wij geven haar nu geen eten meer buiten de kooi. Dan gaat ze vanzelf haar kooi weer in als ze honger krijgt.Ik weet niet of je speeltjes in de kooi hebt liggen. Bij mij liggen er meerdere speeltjes.Zoals een tafeltennisballetje, een wipje en een stukje bamboo. Je moet zorgen dat ze het in de kooi leuk vind en wat te doen heeft.(Ik haal soms een paar dagen haar balletje uit de kooi, of haar stokje, dan leg ik het er weer in als ze een keer niet in de kooi wil dan gaat ze er zo in. Je kunt er natuurlijk ook een soort genoot bij zetten. Maar dan zal ze minder tam worden.Ik heb ook wel een vogels binnen staan uit de volieres. Maar dan als ze los is luisterd ze nergens meer naar ze heeft alleen oog voor die andere vogels.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 223 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede