Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > spectaculaire prijsstijging zaden Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : spectaculaire prijsstijging zaden
Enrico
Website Member
Posts :72

Website Member
2007-09-18 - 19:49:18 send message to Enrico

Hey,
Ben dit weekend achter een nieuwe zak postuurkanariezaad geweest bij m'n vertrouwde handel. En voor dezelfde zak van 20 kg waar ik 3 maand geleden nog 16 euro voor betaalde, mocht ik er nu 26 betalen. 10 euro erbij voor dezelfde hoeveelheid shocked 8O Verder dan een prijsstijging van de zaden kon hij m'n geen verklaring geven (die had ik ook al door dat de zaden in prijs gestegen waren happy :)
Weet iemand hier misschien wat er zo spectaculair gebeurd is dat deze, toch wel grote, prijsstijging verklaard?


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2007-09-18 - 20:09:42 send message to rupicola

Vorig jaar hoorde ik al berichten van diverse bronnen over te verwachten prijsstijgingen in verband met tegenvallende oogsten.





Enrico
Website Member
Posts :72

Website Member
2007-09-18 - 20:15:03 send message to Enrico

Zijn die oogsten dan wereldwijd slecht geweest? Want de zaden die in een standaard mengeling zitten komen toch een beetje overal vandaan? Of zie ik dit verkeerd?


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2007-09-18 - 20:37:26 send message to Daniel

En op dit moment is er ook een groeiende vraag naar zaadgewassen door de ontwikkeling van biobrandstoffen.


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2007-09-18 - 20:46:27 send message to goulds

Ja overal zijn de oogsten mislukt,brand,overstromingen en droogtes,dit is al reeds langere tijd bekend gemaakt.

dus het wordt rantsoeneren of blauw betalen,maar je kunt altijd eens verder kijken als je vertrouwde zaadhandel het kan paar euro's schelen.


Enrico
Website Member
Posts :72

Website Member
2007-09-18 - 20:52:14 send message to Enrico

ivm die biobrandstoffen... koop nochtans speciaal een mengeling zonder kool- of raapzaad... maar tevergeefs blijkbaar happy :)happy :)


DE MOTOR
Website Member
Posts :138

Website Member
2007-09-18 - 21:12:57 send message to DE MOTOR

klopt biobrandstof word gemaakt van plantaardige olieën deze worden gehaald uit zaden. Dus stijgt de vraag naar zaden en drijft de prijs de lucht in.


lennard
Website Member
Posts :866

Website Member
2007-09-18 - 21:16:31 send message to lennard

Vergeet ook niet dat de brandstofprijzen van de vrachtwagens duurder worden, en indd de zaden worden ook gebruikt in de bioindustrie, dus alles wordt duurder, en dit is nog maar een beginsad :(.

Groetjes,

Lennard


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2007-09-18 - 21:44:31 send message to Daniel

Ik denk dat je wat zaken verward Lennard.
De zaden worden niet gebruikt in de bioindustrie maar in biobrandstoffen. Deze brandstoffen zitten nog in een redelijk experimentele fase maar er wordt langzaam aan meer en meer gebruik van gemaakt.
Behalve zaden als raapzaad die zelf worden gebruikt is het ook zo dat boeren ipv de traditionele zaden overstappen op zaden welke wel gebruikt worden voor energie. En er dus gewoon minder aanbod is.


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2007-09-18 - 21:53:40 send message to paintim

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

De prijzen voor zaden rijzen idd. de pan uit.
Maar ja,wat doe je er aan.
De prijzen van brood zouden schrikbarend stijgen.
Een aantal bakkers handhaaft de prijzen door een
gedeelte van het tarwemeel te vervangen door
(bruine) bonenmeel.
Alleen bij een zadenmengeling voor vogels werkt dat volgens mij niet.
Vr.groeten van
ANTONI


Enrico
Website Member
Posts :72

Website Member
2007-09-19 - 08:12:46 send message to Enrico

Denk idd dat Daniel het bij het rechte eind heeft. Boeren schakelen meer en meer over op gewassen die bruikbaar zijn voor biobrandstof en daardoor is er minder zaad beschikbaar voor onze vogels. Vraag en aanbod.


leila
Website Member
Posts :74

Website Member
2007-09-19 - 20:12:34 send message to leila

ik vind het een beetje vreemd,de meeste zaden die in ons vogelvoer zit komt uit het buitenland dus waarom een prijsstijging het lijkt een beetje op meeliften in de markt.
tuurlijk niet ieder jaar is de oogst het zelfde groeten wim


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2007-09-19 - 20:46:27 send message to paintim

Dat is idd.waar Wim.
Ik denk,dat je te maken hebt met de prijzen op de wereldmarkt.
Het is een kwestie van vraag en aanbod.
Door de grote vraag naar oliehoudende zaden,i.v.m. de produktie van bio-brandstoffen stijgen automatisch de prijzen van een aantasl zaden.
We zullen er mee moeten leven.
Vr.groeten van
ANTONI


BZB
Website Member
Posts :266

Website Member
2007-09-22 - 14:52:39 send message to BZB

Er verdwijnen ook tonnen aan granen in de bio-vergisters die in duitsland (maar ook in de VS) neergeplant zijn.
Afgelopen 10 jaar is de tarweprijs uitzonderlijk laag geweest, dit jaar is de prijs door de krapte in het aanbod + de grote vraag, een keer hoog.



Enrico
Website Member
Posts :72

Website Member
2007-09-22 - 20:06:18 send message to Enrico

Wat is een bio vergister??



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 224 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede