Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Site nieuws > Voliere en kattenoverlast Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Voliere en kattenoverlast
sbdvries
Website Member
Posts :1

Website Member
2007-09-23 - 22:10:33 send message to sbdvries

Ik heb een voliere met kanaries in de tuin. Nu heb ik, en dat kon on verwachten, last van katten. Pas las ik ergens over een 220V apparaat die een frequentie uitzond die wij als mens niet zouden kunnen horen en die katten weg heild. Nu vraag ik mij af of vogels daar geen last van hebben. Ik ben er zonodig naar op ziek. Kan het nergens meer vinden. Wie kent dit en heeft er ervaring mee (gehad). Bouke


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2007-09-23 - 23:22:14 send message to paintim

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Als ALLEEN de katten dat geluid zouden horen.
Ja dat zou fantastisch zijn.
Ik geloof daar niet in en gebruik derhalve
gewoon schrikdraad.
Vr.groeten van
ANTONI


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2007-09-24 - 09:04:21 send message to ParkietenPeter

Over dit soort aparaten is al vaker geschreven.

"Het werkt niet", is de conclusie van o.a de consumentenbond en kassa.

Zie ook: http://www.vogelarena.com/forum/forum_read.php?id=257

of zoek eens in het forum verder.

Succes.


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2007-09-27 - 20:02:00 send message to denegon

over deze apparaten weet ik niet zo veel. Wat wij tegen katten doen ach ja we hebben er zelf 2. de ene komt onze tuin niet uit maar die ander weet wel eens te ontglippen. (vind ik niet leuk want ik wil niet dat ze ergens anders overlast veroorzaakt) maar omdat wij er zelf 2 hebben komen er geen ander katten bij ons in de tuin.

Zijn mijn vogels dan niet bang voor de katten???

Nou eerst wel maar na een week of 3 leken ze er aan te wennen en nu kijken ze niet eens meer naar de vogels en ze doen gewoon hun ding.

hopelijk heb je er iets aan groetjes egon


VaderEnZoon
Website Member
Posts :14

Website Member
2007-09-27 - 21:31:14 send message to VaderEnZoon

hey, ik heb vroeger een soort van schrikdraad gebruikt, en dit hielp totaal niet, dan hebben we prikkeldraad geprobeerd... maar het waren niet de katten die zich eraan zeer dedenlaugh :D.

Tenslotte hebben we toch iets gevonden. Water... smijt gewoon een emmer water over die kat, of koop je een krachtig waterpistool!laugh :D Een paar keer en die katten zagen we niet meer terug...wink ;)


dorothea
Website Member
Posts :3

Website Member
2007-10-02 - 15:21:52 send message to dorothea

hallo ik ben wel nieuw maar een kennis van mij jaren geleden ging naar de dierentuin in roterdam eens in de zoveel tijd om daar roofdiern mest te halen en strooide dit rond zijn kooien geen kat meer te bekennen meschien kan jij dat ook doen dit is echt geen mop


rajar
Website Member
Posts :709

Website Member
2007-10-02 - 18:02:09 send message to rajar

Hallo


Vogels wennen uiteindelijk aan alles.
Er zit bij mij 2 a 3 keer in de week een buizerd op mijn volieres.
In het begin was het paniek maar na een 5 a 6 weken keken ze er niet meer na.
Waar je wel op moet letten dat katten of wat dan ook niet door het gaas bij je vogels kunnen.

M.v.g Rob


robbin
Website Member
Posts :19

Website Member
2007-10-02 - 20:12:55 send message to robbin

ik heb een garden protector werkt op baterijen geen kat meer te zien www.weitech.be-info@weitech. be groetjes jan


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-10-02 - 21:19:57 send message to mijnkaketoes.nl

Kan de link niet openen Robbin. En werkt het echt omdat ze hier zeggen dat onderzoek (kassa en consumentenbond) heeft uitgewezen dat het niet werkt?

Reageren de vogels er niet anders op?

Groet

henk


Alfares
Website Member
Posts :37

Website Member
2007-11-05 - 12:47:46 send message to Alfares

wij hebben hier ook vaak last van wilde katten
ik strooi overvloedig peper rond de volières... dat houdt ze op een afstand
en er zijn natuurlijk ook de minder diervriendelijke manieren... wink ;) (welke ik zelf nog niet heb toegepast)


tsmitje
Website Member
Posts :63

Website Member
2007-12-20 - 20:15:03 send message to tsmitje

ik woon in een buurt waar heel veel katten zitten. mijn buren hebben er zowel links als rechts ieder 5 er zitten bij ons in de buurt zeker 25 katten, ik heb er zelf ook een en heb zodoende bijna geen last van andere katten. en wat het aler belangrijkste is de vogels raken er aan gewent dus is er niks aan de hand als er een vreemde kat in de tuin komt geen paniek geen schrik.de vogels gaan op de stok zitten en er is niks aan de hand.maar wegjagen met water is een prima afdoende middel en nog vriendelijk voor de kat ook een nat pak is niet zo heel erg.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2007-12-20 - 22:49:17 send message to Karel

Zolang het niet te hard vriest natuurlijk...wink ;)



Ubernoob
Website Member
Posts :405

Website Member
2007-12-21 - 00:12:06 send message to Ubernoob

Is dat zo'n ijssculptuur of gewoon een kat die verzopen is en daarna bevroren????

Dat is dan best sneu.....


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2007-12-21 - 11:15:47 send message to Karel

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Geen flauw idee hoe deze foto is ontstaan, ik vond hem ergens op internet.
Evengoed sneu idd, en daarmee een waarschuwing om als het vriest geen water te gebruiken om katten te verjagen.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2007-12-21 - 11:16:01 send message to Karel

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

1x is genoeg, sorry.


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2007-12-21 - 19:37:52 send message to chrislaevers

Ik vind dat een vreselijke foto en ik wil niet weten hoe ze tot stand is gekomen maar ik heb al enkele lugubere scenario's klaar.
Dezer vriesdagen ben ik de enige in de hele buurt die 's morgens vers water aanbied (de kippen). Dat de witte zwerfkat komt drinken is geen wonder maar dat de katten van de achterbuur dat ook doen, vind ik wel tekenend. Nu zet ik voor die witte zwerfkat ook wat eten, het beest ziet af (verfomfaaide vacht, trage bewegingen) en is verkleumd. In de zomer zet ik de hond er op (wat blaffen en meer is dat niet) maar nu kan ik het niet en hou de hond binnen tot de kat gedronken heeft en weer veilig over de omheining is. En vandaag zat er nog een andere kat van de achterbuur te drinken van het hondenwater op het terras. Dat mensen eens leren hun verantwoordelijkheid op te nemen.
Dus van kattenoverlast is hier paradoxaal geen sprake. 't Zijn tot op het bot verkleumde dieren die dorst hebben die hier de revue passeren met en zonder eigenaar.
Ik ben voorstander van het wettelijk verplichten tot castratie en sterilisatie van katten.





Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 239 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede