Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > waarschuwing voor reo-virus Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2007-11-16 - 13:22:43 send message to pietparkiet 10

henk zeker papagaaien kweker tam maken zeker huiskamer vogeltje nou das leuk geef ons tt showers niet de schuld van al die ziektes


swanny
Website Member
Posts :312

Website Member
2007-11-16 - 13:33:22 send message to swanny

Hallo
Het gaat niet om wie de schuldige is. Het is nu eenmaal een feit dat beurzen en TT'n een groot risico zijn in de verspreiding.

Waar draait het om:

1. Wat is de oplossing tegen de verspreiding?
2. Hoeveel genetisch materiaal gaat verloren?
3. Hoeveel liefhebbers hebben nu een besmet bestand?????

Misschien een tijdelijk beurs en TT verbod (1 of 2 jaar?)
Doel: de verspreiding inperken, localiseren, isoleren en bij gebrek aan behandel methode euthaniseren, om daarna weer gezond verder te kunnen.

MvG


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-11-16 - 13:36:59 send message to tonnl

Het samenbrengen van grote groepen dieren houdt altijd risico's in. Risico's voor de dieren en soms ook voor de mens.
Dierenshows / -tentoonstellingen zijn echter onlosmakelijk verbonden aan de hobby. Het is voor heel liefhebbers zelfs een zeer belangrijk deel van de hobby.
Dat moeten we accepteren en proberen de risico's te beperken, dat groter, mooier "niet meer willen" lijkt mij een Don Quichot gedachte.


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-11-16 - 13:39:13 send message to tonnl

quote
Misschien een tijdelijk beurs en TT verbod (1 of 2 jaar?)

Dat kan maar zou het einde betekenen van 99% van alle vogelverenigingen. Dat wil niemand lijkt mij.


pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2007-11-16 - 14:09:37 send message to pietparkiet 10

dat heb je goe ton maar ja dat wilen ze blijkbaar hier en de meeste ziekte loop je oop door andere beesten niet die van ons ja papagaaien zikte maar die kan je overal krijgen niet zo zeer op tt dus verzin maar wat anders


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2007-11-16 - 15:19:12 send message to johanblok

quote

Dierenshows / -tentoonstellingen zijn echter onlosmakelijk verbonden aan de hobby.


Voor sommigen wel, voor anderen niet: dus niet onlosmakelijk.

Heel veel zaken brengen risico's met zich mee, het is aan de deelnemers en bezoekers zelf om in te schatten of men die acceptabel vindt. Gezien de berichten de laatste jaren heb ik wel de indruk dat de risico's groter worden (maar misschien is dat een verkeerde indruk). Echter op het moment dat er serieuse risico's voor de volksgezondheid ontstaan, is het de plicht van de overheid om er iets aan te doen. Ik denk overigens niet dat dit heel snel het geval is.
Wie wel een tentoonstelling bezoekt/vogels instuurt, dient wel zijn verantwoording te nemen, als het onverhoops fout gaat. Dus, verdere verspreiding voorkomen.


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2007-11-16 - 16:48:36 send message to henkdelaat

Piet parkiet 10 schrijft:

henk zeker papagaaien kweker tam maken zeker huiskamer vogeltje nou das leuk geef ons tt showers niet de schuld van al die ziektes
*************************************************
Ik denk dat jij het niet goed gelezen hebt,ik geef niemand de schuld ik konstateer alleen de feiten zoals die zijn.

Ook ik sta met vogels op de plaatselijke TT.

Ook ik heb in het verleden mijn bestand in een paar maanden zien verdwijnen door een ziekte.

Komt dan meestal door eigen slordigheden,want als beginner denk je vaak dat overkomt mij niet.

Maar als je niet goed oplet heb je zo een ziekte in je kooi,want het testen op de meeste ziektes is maar een momentopname.



chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2007-11-16 - 17:42:49 send message to chrislaevers

Kleine ruimten, weinig of geen zonlicht, gerichte kweek, bepaalde foktechnieken, opeen zitten, klaarstomen, kuren, medicatie en stress: het beste recept voor ziekten.
Het hoort er gewoon bij.
Jammer dat de vogelbonden geen dynamisme vertonen maar in elke goede democratie moet het eigenlijk van de basis komen.
In december ga ik mijn eerste TT van de vereniging meemaken (mijn groenvinken zijn afgekeurd... de kleur is niet egaal en ze zijn niet fors genoeg van postuur) dus ik doe nog niet mee. Ik kijk er naar uit omdat eens goed te analyseren met extra aandacht voor de conversaties rond de kooien van de krombekken.
Ik vind het jammer dat deze hobby (of passie) uitmondt in ziektes.





pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2007-11-17 - 09:12:03 send message to pietparkiet 10

chris laat je eigen niet tegen houden ze kunnen thuis ook ziek worden soms zijn mensen ook te schoon ?????????


pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2007-11-17 - 09:15:24 send message to pietparkiet 10

ik heb slecht gekweekt van het jaar door dat de muizen goed kweekte ik geloof dat ik er nu vanaf bent hoop ik ik heb het plafon gesloopt maar ik laat mijn eigen er niet door weer houden om vogels te kweken ik heb al jaren vogels en de ziekte die er nu zijn waren er toen ook en ze zijn ook heel dichtbij geweest maar een goed medicijn en je bent er zo weer boven op


swanny
Website Member
Posts :312

Website Member
2007-11-17 - 19:35:22 send message to swanny

Hallo
Misschien dat een tijdelijk verbod van 1 of 2 jaar van Kromsnavels de oplossing is??
MvG


tsmitje
Website Member
Posts :63

Website Member
2007-11-17 - 19:59:54 send message to tsmitje

ik weet misschien wel een oplossing alle kromsnavelkwekers verbannen naar een tropisch eiland. liefst in de caraibien,lekker warm. ik ben er wel voor zeg maar waar ik moet aanmelden.
eens in de week een boot laten komen met alle spullen die er nodig zijn om van te leven en mij hoor je niet. dus alle ander soortige vogelkwekers ga eens met de pet rond doen we eerst een proef, julie betalen en ik geniet van lekker weer en schitterende vogels op een tropisch eiland hahahahahahahahahahahahahahhaah


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-11-17 - 20:25:15 send message to mijnkaketoes.nl

Arthur

Even wachten ik wil ook mee hoor happy :)happy :)


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2007-11-17 - 21:10:12 send message to Wickingh

quote
henk zeker papagaaien kweker tam maken zeker huiskamer vogeltje nou das leuk geef ons tt showers niet de schuld van al die ziektes


Wil je echt serieus genomen worden?

Zo ja , is het misschien handig om niet zo te reageren.
Het is heel simpel, ziektes verspreiden zich doordat de ene vogel met de andere in aanraking komt.
Waar komen vogels met elkaar in aanraking?

Handel,beurzen en tt's, dat is geen negatief oordeel maar wel realiteit.
Als jij denkt dat , dat niet zo is ja dan kan ik niet anders concluderen dat je op zijn minst niet erg goed nadenkt over deze materie,

mvg Frank


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2007-11-17 - 22:49:10 send message to molineti

quote
Handel,beurzen en tt's, dat is geen negatief oordeel maar wel realiteit.



ook zijn er nog verzamelplaatsen voor de handopfok van,, babypapegaaien,, en zelfs adressen die eieren opkopen om uit te broeden en hand op te fokken (wel of niet besmet is aan een ei nog niet te zien)

Ook realiteitsad :(




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 203 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede