Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > verleggen van eieren van kleine lori naar grote lori Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : verleggen van eieren van kleine lori naar grote lori
IGGINO
Website Member
Posts :206

Website Member
2004-03-17 - 15:21:08 send message to IGGINO

Ik heb een vraagje heeft er van jullie ooit eens eieren verlegt van een kleine vogel naar een grote vogel. lukt dit?

Ik zelf heb een koppel arfaklori's (de kleinste lori's in gevangenschap) De eitjes zijn maar ong.1 cm groot. Nu wilt ze niet broeien en heb ik de eitjes in de broeikas gelegd voor te zien of ze bevrucht zijn en nu blijkt dat ze allebei bevrucht zijn. Ik heb nog een koppel irislori's die op onbevruchte eitjes zitten. Nu had ik hier de eitjes weg genomen en kleine kunsteitjes gelegd omdat de iris hun eitjes wel meer dan dubbel zo groot zijn. Ze broeit gewoon verder en heb nu de arfakeitjes eronder gelegd. Zou zij de jongen groot brengen als er uit zouden komen, desnoods maar een paar weken en dan kan ik ze zelf mischien groot brengen. Heeft hier al iemand ervaring mee desnoods met andere vogelsoorten.


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2004-03-17 - 18:30:24 send message to blg

Hallo Iggino
Moet je eens contact opnemen met Jos Hubers in Haalderen, hij heeft volgens mij eens eieren van een viooltje of blauwkroontje onder zwarte lories gelegd.


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2004-03-17 - 18:42:52 send message to dooren

Hallo Iggino,
Irissen zijn in dit geval wel geschikt, ze zijn wel wat groter maar niet te groot voor arfak-eitjes. Wel belangrijk is dat de broedtijd van de irissen niet verder uitloopt dan een week ten opzichte van de arfak eitjes. De irissen zouden dan net voor het uitkomen van de arfakeieren kunnen stoppen omdat hun broedtijd erop zit.
Jonge arfakken zijn superklein dus grootbrengen met de hand is geen aanrader, de irissen zullen dit beter doen. Hopelijk heb je succes.
Groet Gert van Dooren


IGGINO
Website Member
Posts :206

Website Member
2004-03-17 - 19:31:05 send message to IGGINO

Bedankt voor de snelle reactie's.
De eitjes zijn net op dezelfde dag gelegd dan van de iris. Ik heb wel 4 dagen gewacht voor te zien of ze toch nog zou broeien. Dus dat komt wel goed want deze komen, denk ik, toch een paar dagen vroeger uit. Maar als het zover is laat ik nog wel iets weten hoe het verlopen is. Ze komen 1 of 2 april uit.


IGGINO
Website Member
Posts :206

Website Member
2004-03-20 - 09:11:05 send message to IGGINO

Ik heb heel goed nieuws. Ik heb juist een ontdekking gedaan. de arfaklori heeft 3 eitjes gelegd.Op het derde dat in de andere nestbak ligt broeit ze wel. En is bevruchtwink ;). Ik was al de hele week aan het denken die gaat bijna terug beginnen want die zit veel in de nestbak. Ik elke dag kijken of ze nog geen dikke poep krijgt zodat ik niet in de nestbak moest kijken voor ze niet te storen. Maar vandaag kon ik me niet bedwingen en heb ik toch gaan kijken, en er ligt een eitje in dat duidelijk bevrucht is. Dus in de plaats van dat ik dacht dat ze haar nest aan het klaar maken was, is ze al een week aan het broeien


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2004-03-20 - 14:13:03 send message to dooren

Hoi Iggino,
Das goed nieuws, want mochten straks de irissen (als de 2 eerste eieren uitkomen) niet voeren dan kun je de jongen arfakken weer terug leggen bij hun eigen ouders. Trouwens apart 3 eieren zeker omdat ze normaal 2 eieren leggen. Ik hoop dat het lukt zeker omdat arfaklori's zeer weinig worden gekweekt in Europa.
Groet Gert van Dooren.happy :)



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 177 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede