Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > IMPORT van papegaaien Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4 5 6
volgende >>>


Auteur Onderwerp : IMPORT van papegaaien
henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2007-10-01 - 20:02:51 send message to henkdelaat

Wie heeft er ook van gehoord dat er weer import van papegaaien via het oosten van europa op gang is gekomen.

Ik heb dit enkele weken geleden gehoord van iemand die het wel eens kan weten(ik ga geen namen noemen.)

Hij/zij heeft er over gesproken dat er al in beslag genomen zijn,als er iemand is die er wat over gehoord heeft verneem ik dit graag.
(geen veronderstellingen graag maar eerlijke reactie's)

Ik ben n.l. op geen enkele vogelmarkt meer geweest de laatste tijd(wegens het R.E.O. virus),en daar hoor je zulk nieuws het eerst.


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2007-10-01 - 20:15:46 send message to goulds

daar heb je op:2007-08-14 - 21:11:50 ook al naar gevist.
Denk dat je geen antwoord krijgt via algemene forums,daar jan met de blauwe pet en vriend dit ook lezen.laugh :D


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2007-10-01 - 21:30:27 send message to johanblok

sommigen denken kennelijk: als het rapport van dierenbeschermingsorganisaties niet klopt, dan gaan we maar zodanige activiteiten ontplooien dat het wel klopt.....


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2007-10-02 - 15:06:19 send message to henkdelaat

Ik denk dat het niet uitmaakt om het hier te vragen als het al gebeurd is.


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2007-10-03 - 12:47:36 send message to goulds

zekers wel,men kan op dergelijke manier ervoor zorgen dat deze wegen ook gesloten raken.Er zijn er genoeg die dit willen maar daar zijn elders al genoeg discussies over gevoerd.

En als het al aan de grote klok gehangen mag worden dan adverteren de handelaars er wel mee.


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2007-10-03 - 13:44:53 send message to henkdelaat

Dit is een gewone vraag,en geen verwijt naar handelaren of instellingen.

Maar degene die toen het hardste riepen dat het importverbod voor altijd was die vragen nu de hoogste prijzen voor hun vogels.

Ik hoop dat het waar is,(dat er weer vogels binnen komen)en dat het weer mogelijk is om vogels te kopen voor een normale prijs en geen prijs die nu opgedreven wordt door sommige adverteerders.


Frankies
Website Member
Posts :162

Website Member
2007-10-03 - 14:16:37 send message to Frankies

Er komen zeker weer vogels binnen.
Dat merk je zo aan wat er aangeboden wordt, zowel op internet als op markten.
Als een handelaar meerdere koppels dominikanerwida's te koop heeft, of je Japanse Nachtegalen ziet, die nog perfect in "wildkleur" zijn.
Maar dit is smokkelwaar !
We mogen dit niet vergelijken met import en als liefhebber moeten we hier negatief tegenover staan. Dit kan misschien wel gebruikt worden om de instanties ervan te overtuigen dat de huidige wetgeving niet ok is.

Op prijsdalingen hoef je al helemaal niet te rekenen; deze smokkelaars zijn dikwijls geen vogelliefhebbers (kenners) maar gewoon mensen die merken dat er nu makkelijk veel geld te verdienen valt met het smokkelen van vogels.
En als de prijs zou zakken, zal het smokkelen ook snel weer ophouden.

Hier wil ik dan nog bij opmerken dat hier wellicht (ik heb geen bron of gegevens) een hogere sterfte bij de vogels zal zijn.


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2007-10-03 - 23:36:09 send message to tropic

frankies, bij ons noemen ze dit lullen.
Je verteld zomaar iets wat nergens op gebaseerd is.
Die nachtegalen hoeven zelfs helemaal geen smokkelwaar te zijn. Jij denkt dat, maar daarom is het zo niet.
En verder wat dat smokkelen betreft, dit wist je toch al toen de importstop een feit werd. Niet dat ik dit goedkeur, maar dat deed ik met de importstop ook niet.
Verder is het gewoon zo dat iemand hier info vraagt, en die volgens mij niet krijgt.wink ;)


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2007-10-04 - 07:51:51 send message to johanblok

En terecht: waarom zou iemand info over illegale activiteiten (die er volgens jou ook nog eens niet zijn) moeten krijgen?

Of anders geformuleerd: als hier geïnformeerd wordt naar de kweker waar het makkelijkst en lucratiefst ingebroken kan worden, zouden er (terecht) ook weinig informatieve reacties komen. Wel een hoop verontwaardiging en vragen om het topic te verwijderen.
Om een of andere reden komen dat soort reacties niet bij het soort criminele activiteiten waar door de topicstarter naar gevraagd wordt.shocked 8O


Frankies
Website Member
Posts :162

Website Member
2007-10-04 - 10:57:07 send message to Frankies

Tropic
Dit is nu eenmaal "De kroeg" en daar wordt vooral geluld.
Wat ik vertel over de nachtegalen is idd geen 100 %; maar wel 99,9 %.
Ik weet van een handelaar vb. ook dat hij onlangs roodoorbuulbuuls, nachtegalen, chinese groenvinken aangeboden kreeg.
Deze kwamen via het Oostblok binnen. Hij kon kiezen : ofwel recente wildvang, ofwel vogels die 6 weken in gevangenschap zaten. Dit aanbod werd gedaan door een particulier. Prijzen waren zeer hoog.


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2007-10-04 - 11:11:44 send message to henkdelaat

Waarom zijn het steeds dezelfde mensen die altijd negatief reageren als iemand een vraag steld.
Alleen als er een topic opstaat die hun interesse heeft lullen ze de hele dag maar door met de meest onbenullige opmerkingen etc.
Meestal zijn het pas beginnende liefhebbers die denken dat zij de wijsheid in pacht hebben.
Een mooi spreekwoord is hier op van toepassing.
(deze mensen zijn zo DOM dat zij zelf denken dat zij SLIM zijn).
Maar als iemand het leuk vind om deze TOPIC te laten verwijderen,dan houd ik hem/haar niet tegen.


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2007-10-04 - 13:03:27 send message to johanblok

@henkdelaat: gelukkig een hoop zelfinzicht voor een beginner op het forum! wink ;)


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2007-10-04 - 16:55:04 send message to henkdelaat

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Nou Johan
Ik heb uw antwoorden eens bekeken die jij steeds geeft over verschillende onderwerpen,en kwam tot de conclusie dat jij als beginner met 1 koppel amazone's wel zeer veel verstand hebt van vogels.
Kan u zich niet beter bezig houden met het orgel gebeuren.
Dit is niet verkeerd bedoeld,maar wie de schoen past trekt hem als eerste aan.


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2007-10-04 - 17:46:19 send message to blg

Nou kan ie wel weer.

Back on topic

Kwamen vroeger al binnen via Hongarije en Tsjechië, en zal nog wel gebeuren, blijkbaar gevoeliger voor €€€€, maar reken maar niet dat het de goedkoopste vogels zullen zijn.


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2007-10-04 - 19:51:53 send message to goulds

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Smokkelwaar heeft ook z'n voordeel,als je nu voor bv goudbuikje 100 euro betaald,zorg je er ook goed voor,voorheen kostte ze 7,50 als er dan eentje dik zat "so what" koop ik toch ff nieuwe of twee drie.(niet ikzelf)
En zo ging het met vele afrikaantjes e.a. vogels.
Over alle impulsieve aankopen maar te zwijgen, conclusie de nu gekochte vogels komen bij de liefhebbers die er duurzaam mee omgaan,ondanks wellicht barre reis komen ze in een warme kooi terecht .


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2007-10-04 - 21:07:04 send message to chrislaevers

"Smokkelwaar heeft zo zijn voordeel"

Daar heb ik het heel moeilijk mee. Je weet niet eens in welke omstandigheden de vogels zijn weggevangen en in welke omstandigheden ze zijn vervoerd. Kan goed zijn dat ze pa en ma geklist hebben en dat een hele nest jongen verhongert.

Dat mensen meer zorg dragen voor een duur dier dan voor een goedkoop dier vind ik nu geen argument om hoge smokkelprijzen goed te praten.

En dat impulsieve aankopen zouden ophouden vind ik totale onzin. Er zullen altijd mensen zijn die het ongewone of het excentrieke kiezen en daar flink geld tegen aan gooien om wat indruk te wekken in de sociale kring of om hun eigen tekortkomingen te compenseren. Tal van mensen kopen dure hondenrassen en hebben geen notie hoe ze dat dier moeten opvoeden, meestal gaat dat gepaard met dezelfde incapaciteit om hun eigen kinderen op te voeden. Die mensen kopen ook vogels en weten niet eens waar die vandaan komt en als ze dat wel weten weten ze niet eens waar dat continent of dat land op de aardbol ligt.
Dat gaat dan van een dure Staffordshire Terrier, een leguaan van 1m tot het in een kanariekooi zetten van bv een Afrikaanse wever die ze gekocht hebben in de zomer natuurlijk.
Impulsieve aankopen zullen er altijd zijn.
Smokkelvogels en/of wildvang vind je zeer vaak op de markt (ik spreek specifiek over de vogeltjesmarkt in Antwerpen). Iedereen weet toch dat markten de plaats bij uitstek zijn om de mensen iets wijs te maken. Het publiek schuiert langs en koopt zonder eigenlijk de intentie te hebben om te kopen. Zo gaat dat toch?
Ik vind geen enkel argument om smokkelvogels goed te praten, valabel. Het kopen van zo'n vogel ontkracht de zin van de importstop, creëert een zwarte markt, ontbeert elke zorg voor het welzijn van de vogel en bevordert de criminaliteit. Dat is voor mij een te hoge prijs.
Het kan trouwens heel goed zijn dat als je een vogel uit dat circuit koopt, je geen smokkelvogel koopt maar ééntje die weken voordien gestolen werd van een particulier. Dat is zeer goed mogelijk daar de zwarte markt één pot nat is! En wie weet doen ze dat stelen zeer gericht naargelang de opvallende vraag naar een bepaalde vogel.
Christine.






Pagina : 1 2 3 4 5 6
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 205 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede