Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Ontwormen papegaaien/kaketoes. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


lennard
Website Member
Posts :866

Website Member
2007-10-17 - 20:16:45

Als ik de vogels ontworm, haal ik de dag ervoor rond de middag de drinkbakken eruit, zodat ze de volgende morgen wel wat willen drinken.happy :)


frehen
Website Member
Posts :169

Website Member
2007-11-14 - 19:59:45

ik heb wel eens gehoord dat knoflook ook helpt tegen wormen wie heeft er ervaring mee of heeft het wel eens gehoord.
groetjes freek.


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2007-11-14 - 20:12:13

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Voor het ontwormen van vogels zijn diverse ontwormingsmiddelen verkrijgbaar en kun je het beste contact opnemen met een (vogel) dierenarts.


quote
Als ik het goed heb, helpen rode pepers ook tegen wormen, en die zitten ook in een van de betere soorten papegaaienvoer.



Voor wat betreft knoflook, ui of pepers en dergelijke geldt dat dit simpelweg geen ontwormingsmiddelen zijn!

Het zijn voedingscomponenten, die hooguit zorgen voor een milieu in het darmkanaal van de vogel, waar wormen zich niet prettig in voelen.
Daardoor zullen de wormen op z'n gunstigst trachten langs natuurlijke weg de vogel te verlaten.
De wormen worden echter niet gedood, waardoor de kans op een herbesmetting aanzienlijk blijft.

noot: in de 'betere' soorten papegaaienvoer zitten gedroogde c.q. verdroogde pepers.
Geef je papegaaien maar eens verse pepers, dan hoeven ze die gedroogde zooi echt niet meer!

Om de kwaliteit van de pepers te bepalen kun je het beste zelf eerst even proeven! wink ;) geintje!



bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2007-11-15 - 04:58:24

ik heb ook ooit eens een zaad mengeling gehad waar gedroogde pepers in zaten.
deze werden door alle koppels uit de voer bak gegooid.
terwijl ik naast vers ook gedroogt fruit voer en dat wordt wel allemaal goed op genomen.

groeten bert


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2007-11-15 - 09:22:50

Naar mijn ervaring worden verse pepers doorgaans veel meer op prijs gesteld. Of het inderdaad effect op wormen heeft, geen idee.



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 174 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede