Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Wel of geen broedblok bij Citroenparkieten buiten het broedseizoen? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Wel of geen broedblok bij Citroenparkieten buiten het broedseizoen?
patrickprincen
Website Member
Posts :86

Website Member
2007-10-17 - 08:22:26 send message to patrickprincen

Ik heb een koppel citroenparkieten dat onlangs twee keer eieren heeft gehad. Twee keer is er een jong uitgekomen. De rest van de eieren waren wel bevrucht maar niet uitgekomen. Beide keren is het jong exact twee weken na uitkomst gestorven.
Nu wil ik het koppel rust geven, heb daarom het broedblok afgesloten. Met de bedoeling dat de vogels volgend jaar weer kunnen broeden. Nu is mijn vraag is dit verstandig? De vogels lijken wat gestrest.
Ik weet dat de meeste Zuid-Amerikanen in het blok slapen. Als ik het blok weer “openstel”, dan kun je er donder op zeggen dat de pop weer gaat leggen.
Wie heeft er ervaring met Citroenen? Ik ben benieuwd.


swanny
Website Member
Posts :312

Website Member
2007-10-17 - 08:34:07 send message to swanny

Hallo
ik heb jaren lang citroenparkieten gekweekt en haalde na elk nest het blok weg. Na 3 maanden kregen ze dan het blok terug en deden weer een nestje. Na dat nestje weer het blok weg voor 3 maanden enz. enz.Ik kweekte op die manier altijd 2 nestjes per jaar en het waren altijd grote mooie nestjes, omdat de vogels goed in conditie bleven.
Mijn vofgels waren niet gestrest, omdat ze het gewend waren. Je zult zien dat die van jou zich ook snel aanpassen en zullen wennen. Jonge vogels kregen nooit een nestje om in te slapen en ze waren het dus ook gewend om niet in het blok te slapen. Ze waren dus altijd rustig, omdat ze altijd alles wat om hun heen gebeurde zagen en waren dat dus gewend.
Mijn advies, haal dat blokje weg voor 3 tot 4 maanden en hang het daarna terug. Let er wel even op dat als je het terug hangt dat er geen in de rui zit. Ze gaan bij het terug hangen namelijk leggen, maar als er een in de rui zit en dus niet in conditie, zullen je eitjes onbevrucht zijn
MvG



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 216 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede