Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > zieke goudnektangara (schimmelinfectie?) Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : zieke goudnektangara (schimmelinfectie?)
Jandb
Website Member
Posts :4

Website Member
2007-10-18 - 11:58:58 send message to Jandb

hallo, ik heb een koppel goudnektangara's (tangara ruficervix ruficervix). Ze zitten samen met andere vruchten en insectenetende vogels. Ze zijn gehuisvest in een volière van ongeveer 30m², ze hebben beschikking over een nachthok en overdekte vlucht, de buitenvolière is echter niet overdekt, ze is wel stevig beplant, ook is er een waterstroom aanwezig met daar aansluitend een vijver. De vogels krijgen iedere dag universeel voeder, ze krijgen ook geregeld fruit(banaan, peer, druif, aardbei(als vooradig is in tuin) en voornamelijk appel, dit ben ik wel aan het afbouwen naar de winter toe. De vogel is dus ziek geworden, heb een diagnose laten stellen, het bleek coccidiose te zijn, zware besmetting. De ademhaling was versneld en hij zat verder erg dik, ook was er meer behoefte aan drinken, de ontlasting is nog steeds geel-groenachtig. ze krijgen nu ook spirulina en quikon forte bij. Maar ik zie weinig verandering. vitamine tekort lijkt mij dus uitgesloten. Ik heb dus een kuur gegeven, eerste dag baycox, daarna 5dagen paraplus en weer een dag baycox. De vogel zit inmiddels ietsje beter levendiger, maar de ademhaling is met momenten nog steeds versneld en de vogel zit nog steeds dik sad :(. Welke stappen moet ik ondernemen, om dit op te lossen? Alvast bedankt, iemand een idee, waar je een waterstaal kan laten onderzoeken (België)

Alvast bedankt,

met vriendelijke groeten
Jan


zebraonline
Website Member
Posts :390

Website Member
2007-10-18 - 18:21:16 send message to zebraonline

Ben je zeker dat ze de baycox binnen hebben want dit werkt toch wel heel effectief tegen coccidiose en zou dus onmiddelijk moeten opgelost zijn...misschien eens een oplossing maken en in de bek druppelen ofwel ESB3 30% geven voor een week aan 2gram/liter water dit wordt wel goed opgenomen.
Verder een 2de onderzoek laten doen want enkel cossisiose lijkt me sterkt...eens laten onderzoeken op schimmels en gisten (krop en vers mestonderzoek dus)



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 153 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede