Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Site nieuws > buitenvoličre Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : buitenvoličre
bert2cv
Oud Lid
Posts :1

Oud Lid
2004-03-23 - 22:02:37

Dag mede vogelaars,

Ik ben van plan een voličre te gaan bouwen in mijn achtertuin.
Zijn er misschien nog nuttige tips om dit tot een goed eindresultaat te brengen?
Ik denk dan aan afmetingen van het nachtverblijf, afmetingen vlucht, verlichting, wat voor verwarming is het best te gebruiken, de ligging ten opzichte van de zon, etc.
De bedoeling is om er een gezelschapsvoličre van te maken.
Mijn voorkeur gaat uit naar tropen als napoleonnetje, zilverbekje, edelzanger, blauwfazantje, witkopnon, chinese dwergkwartel e.d.
Als iemand mij op weg kan helpen...

Groet, Bert uit Apeldoorn


Mario
Oud Lid
Posts :436

Oud Lid
2004-03-24 - 16:36:26

Mooie combinatie van vogels, als 1ste punt de richting van de voliere tot de windstreken: het ideale is natuurlijk dat je voliere zoveel mogelijk van de zon kan genieten dus de zuid kant is het beste verder zou ik de noordkant afschermen via een muur,hout of plastic.Z/O geeft de voorkeur opZ/W i.v.m. de regen.
Enkele struiken is ook aan te bevelen voor de soorten die je noemt.
De grote van het nachthok is niet van veel belang als ze allen voldoende zit en slaapruimte hebben is dit voldoende verder zou ik het nachthok s'winters verwarmen tot z'on 10°c en 12 uur licht geven dit is voldoende voor de opgenoemde soorten.
Het beste is de voliere te bouwen op een stenen muurtje en dit muurtje een halve meter diep in de grond te laten komen i.v.m gravende muizen enz... verder gaas nemen van 12.5 op 12.5 mm want vooral napoleonnetjes hebben niet veel nodig om ergens tussen wringen en dit gaas houd ook de kleinste knaagdieren tegen.
Verder is het beter de voliere wat langer te maken i.p.v. breder i.v.m vliegruimte.
Kijk ook eens bij volieres hier op de site zo krijg je ook wel wat ideeen.

Oja, ik zie dat je edelzangers gaat houden,stop er dan NOOIT mozambiquesijsjes bij want anders is het oorlog.


sansear
Oud Lid
Posts :46

Oud Lid
2004-03-24 - 16:49:36

Er zijn natuurlijk duizenden adviezen te geven. Dat vind ik te veel om te typen dus hou ik het bij 2.

1. Ga veelvuldig kijken bij andere vogelhouders. En vraag naar de voor en de tegens. Lees alles na op internet en in boeken wat te maken heeft met het bouwen van volieres.
2. Daar je niet van plan bent om parkietachtigen te gaan houden. Zou je gebruik kunnen maken van AFCON Kunststof-gaas. Zie www.afcon.nl voor meer info. Dat scheelt je vaak geld en tijd met bouwen. En het resultaat is prachtig, daar het gaas ook direkt in zwart is te verkrijgen heb je hebt geen last van irritante schittering.

Succes
Sansear


marnic
Oud Lid
Posts :212

Oud Lid
2004-04-04 - 22:15:47

Hallo Bert,

Ik denk dat het raadzaam is voor je om zaterdag 18 april naar de vogelbeurs van Kanaria te gaan,
Dit is een Apeldoornse vereniging waar je veel vogel liefhebbers kunt ontmoeten en deze zijn ten alle tijde bereid je meer informatie te geven.




Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 240 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede