Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Site nieuws > dominicaner wida's Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : dominicaner wida's
Maes D.
Website Member
Posts :60

Website Member
2007-11-05 - 18:50:42 send message to Maes D.

waarom zijn mijn dominicaner wida's zo agressief tegenover mijn andere vogels in de voliére?


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2007-11-05 - 20:54:57 send message to Daniel

hoe groot is je voliere, welke andere soorten zitten er in en hoeveel vogels in totaal.
Ik las in een ander topic dat je pas een pop heb gekocht dus het kan zijn dat de man zijn territorium aan het afbakenen is (en heb je wel de juiste pleegouders in de voliere zitten?)


Maes D.
Website Member
Posts :60

Website Member
2007-11-06 - 19:23:00 send message to Maes D.

loodbekjes, bandvinken, zebravinken; gordelgrasvinken; japanse meeuwen


de voliere is 1m80 hoog 1m50 breed en 1m50 diep


lennard
Website Member
Posts :866

Website Member
2007-11-06 - 19:29:20 send message to lennard

heb je van alles 1 koppel erin zitten of meerdere?


Maes D.
Website Member
Posts :60

Website Member
2007-11-07 - 13:44:56 send message to Maes D.

van alles 1 koppel


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2007-11-07 - 17:49:59 send message to Daniel

Voor wida's is je voliere gewoon te klein en dit veroorzaakt waarschijnlijk de aggressie. Wida's hebben veel ruimte nodig en zeker bij deze kleine soorten claimen ze die ruimte gewoon.
Verder heb je geen gastouders in de voliere dus je zult nooit met deze soort kweken.

Dus als je rust wilt in je kooi (en kweek want de wida's zullen de eieren van je andere vogels mogelijk opeten) moet je ze en in een grotere kooi (minimaal 2-3 m lang), meer popppen en als waardvogels napoleonnetjes en st. helenafazantjes.


hansbuffel
Website Member
Posts :116

Website Member
2007-11-08 - 10:06:08 send message to hansbuffel

Dominicaner Widas zijn agressieve vogels, zeker tegenover soorten als de Zebravink, Gouldamadine, Gordelgrasvink, ...
Als je nog kweek wil met die andere soorten verwijder je de Widas best uit de volière. Als je ze wil houden, stop ze dan samen met de vogels die in de natuur als pleegouders gebruikt worden (zoals Daniël zegt). Geef een man ook meerdere poppen (gemakkelijk gezegd, kweet het, ze zijn bijna niet meer te vinden).

Groeten,
Hans


wida
Website Member
Posts :5

Website Member
2007-11-08 - 20:08:14 send message to wida

ik heb zelf ook 2 soorten widas en wel een koppel dominicaners en een koppel fishers en deze zitten ein een voliere van 4,5m bij 2m en 2m hoog er zitten onder andere st.helenas /napoleontjes /teugels /bandvinken/blauwfazanten en granaat astrildes bij dus ook div pleegouders maar dominicaners zijn erg agressief ze proberen de heleboel te domineren van daar de dominicaner wida zelfs de fisher moeten het onder spit delven ik zelf heb eerst 2 mannen erin gehad zodat de pop een keuze kan maken maar mijn andere man was nog erger hij heeft zelfs een st.helena gedood tot zover kunnen ze gaan.dus deze heb ik er vlug uit gehaald voor hij nog meer slachtoffers maakt.

*******


Dit bericht is door moderator ParkietenPeter aangepast

hansbuffel
Website Member
Posts :116

Website Member
2007-11-08 - 20:58:04 send message to hansbuffel

Ik heb er zelf geen maar in de handel zag ik onlangs Dominicaner Widas te koop tegen 250 Euro het koppel.

************

Groeten,
Hans


Dit bericht is door moderator ParkietenPeter aangepast


Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 220 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede