Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Autumnwatch Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Autumnwatch
chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2007-11-08 - 15:17:45 send message to chrislaevers

Voor de liefhebbers van de Engelse fauna: de reeks Autumnwatch is terug begonnen op BBC2 elke werkdag van 21u tot 22u.
De hoofdmoot zijn de vogels. Ze laten niet alleen mooie plaatjes zien van vogels maar vooral hun interactie met andere vogels of andere dieren en dat maakt het interssant zoniet uniek. Het programma is live en sommige dieren worden van dag tot dag gevolgd. Er zijn al enkele jachtscenes geweest van roofvogels op eenden en spreeuwen. Bill Oddie, Kate Humble en Simon King verzorgen en de info is (voor mij althans) zeer leerrijk. Er zijn ook de nodige fratsen en humor. Dit programma loopt maar enkele weken en dan is het gedaan tot 'Springwatch'.

Buiten de vogels worden stadsvossen gevolgd, otters, dassen en everzwijnen en de 'rut' (brons) van herten die niet gejaagd worden maar deel uitmaken van een studie.
Pakkend was de opname van de 'barnowl' nest waar de oudste van de nest de drie andere jongen heeft opgegeten (één jong hebben ze laten zien opeten). Het is dus geen sentimenteel programma.
Ook laten ze soms zien hoe ze filmen tijdens de dag en 's nachts (zichtbare warmtebronnen van slapende spreeuwen en dan opeens dichterbij een 'harvestmouse' en enkele seconden later de rode aai van een mensenhand...
Ik hoop dat wie de moeite neemt om te kijken er evenzeer van geniet als ik.'t Is wel effe wennen aan het Engels en de Engelse benamingen van de vogels.
Christine.


salvadori
Website Member
Posts :38

Website Member
2007-11-08 - 20:02:08 send message to salvadori

Als vogelgek en natuurfreak kijk ik hier al jaren
naar, zowel in het voorjaar als het najaar.
Helemaal super dat de BBC dat doet, moet je hier
eens mee aankomen, om elke avond een uur lang
life natuur uit te zenden.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 155 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede