Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Kweek goudbuikjes Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Kweek goudbuikjes
tvpaepeg
Website Member
Posts :6

Website Member
2007-11-09 - 21:27:09 send message to tvpaepeg

Hallo,

kan iemand mij helpen? Ik heb al twee jaar eitjes van mijn goudbuikjes, maar ze starten niet met broeden... Ze bouwen er gewoon een nieuwe nest bovenop en beginnen terug eieren te leggen, of starten ergens anders opnieuw.

Iemand raad om de broedlust te stimuleren bij goudbuikjes?

Bedankt!
Tom


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-11-10 - 02:50:47 send message to tonnl

Bij mij werken buffalowornpjes prima. Ik voer ze in overvloed, het lijkt of de oudervogels dan snappen dat er voldoende voedsel is om echt te gaan broeden.


soetep
Website Member
Posts :13

Website Member
2007-11-15 - 10:48:38 send message to soetep

Ik heb zelfs 20 eitjes van mijn goudbuikjes.

Ze krijgen elke dag cédé voer met insectenmengeling.

Die ingevroren maden en buffalowormpjes zien er maar heel triest uit na het ontdooien.
Zijn die bovendien niet te groot voor goudbuikjes?


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2007-11-15 - 11:12:19 send message to rupicola

In een ver verleden heb ik mij intensief bezig gehouden met de kweek van kleine Afrikaantjes.

Naar mijn ervaring is de aanwezigheid van dierlijk voedsel wel degelijk een trigger om dit soort vogels aan het broeden te krijgen.
Voor de meeste van dit soort vogeltjes is het zelfs van levensbelang omdat de jongen het zonder dierlijk voedsel gewoon niet redden.

Ik maakte destijds ruim gebruik van Buffalo's, en had diverse kweekjes opgezet met fruitvliegen.
Regelmatig liet ik een 'wolkje' van die fruitvliegjes los in de kweekruimte en na enkele uren vond je er niet een meer.
Als er jongen waren liep ik ook geregeld (als een soort dorpgek) met een netje rond om insekten te vangen.
Als er flink wat in het net zit geef je het geheel een flinke tik, dan zijn de meeste insekten versuft of dood.
De vogels grijpen wat ze kunnen en ontfermen zich later over wat er eventueel nog rondvliegt.

Verder kun je een meelwormkweek opzetten en daaruit de hele kleine meelwormpjes gebruiken.

Op deze manier kreeg ik diverse nestjes met jongen van kleine Afrikaantjes, waaronder meermaals Goudbuiken, zonder problemen groot.




tvpaepeg
Website Member
Posts :6

Website Member
2007-11-25 - 15:56:03 send message to tvpaepeg

Hey,

bedankt voor de reacties! Ik geef dagelijks al eivoer, buffalowormpjes, ook al die 2 jaar. Misschien moet ik meer proberen met fruitvliegjes en zo...

bedankt,
Tom



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 202 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede