Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Ringen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2007-11-18 - 17:30:43 send message to goulds

kakatoe,niet zo maar iets gaan roepen als je er geen verstand blijkbaar van hebtangry,nl:

Het ringen seizoen begint vanaf sept tot sept jaar erop.
Dus vogels geboren in sept 2007 kunnen geringt worden met zowel 07 als 08 ringen.

Dit heeft alles met tt seizoenen te maken en de rui van bepaalde vogels bestemd voor TT.happy :)



ewals
Website Member
Posts :214

Website Member
2007-11-18 - 18:49:44 send message to ewals

Op het aanvraagformulier voor gesloten pootringen staat het volgende:

Ondergetekende verklaart hierbij:

-Dat de gesloten pootringen uitsluitend worden aangebracht op de in Nederland in gevangenschap geboren en gefokte vogels;

-Dat hij/zij geen bestelde pootring zal afgeven of verkopen aan derden;

-Dat hij/zij geen door andere organisaties of instanties in Nederland of in het buitenland verstrekte ringen in zijn/haar bezit heeft of zal aanschaffen;

-Dat hij/zij geen van de in zijn/haar bezit zijnde gefokte vogels met andere dan gesloten pootringen als voorgeschreven in de Regeling afgifte en kenmerken gesloten pootringen en andere merktekens zal voorzien;

-Heeft u reeds elders, bij erkende organisaties ringen besteld, zo ja; voor welke soorten, totale hoeveelheid en bij welke organisaties.

-Dat in Nederland geboren en gefokte vogels worden gehouden en van de bestelde gesloten pootringen worden voorzien op het navolgende adres.

Dit formulier moet je zelf ondertekenen, jij bent dus verantwoordelijk wat er met jou geregistreerde ringen gebeurd, niet afgeven aan derden dus.
Jan E.


Strigiformes
Website Member
Posts :149

Website Member
2007-11-18 - 19:55:59 send message to Strigiformes

Je kunt bij de Park.Soc volgens mij gewoon rvs ringen bestellen, of je nou lid bent of niet.
Deze ringen komen zonder kwekers nummer alleen met een jaartal en PS kenmerk. Ik heb ze hier nog wel liggen. Kun je dus ook gewoon uitwisselen.
Ander verhaal is als je je europese cultuur of andere citesplichtige vogels moet ringen. Als je dan met spoed ringen moet hebben moet je even met de BEC contact opnemen. Of neem anders contact op met Laser.


chemist010
Website Member
Posts :74

Website Member
2007-11-18 - 20:33:29 send message to chemist010

Ewals die regels gelden die tegenwoordig voor alle vogels,of alleen voor een bepaalde soort.Toen ik nog lid was van een vereniging heb ik nooit zo'n formulier hoeven tekenen. En ik denk niet dat alle kwekers van kanaries,parkietjes of zebravinken dit doen ( ook al zou het volgens die regels wel moeten)
die vogels verhuizen vaker dan de boekhouding denk ik.


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2007-11-18 - 20:47:18 send message to goulds

dat formulier geldt voor alle vogels en voornamelijk wildzang/cultuur en cites maar ook zebra en kanaries etc.



ewals
Website Member
Posts :214

Website Member
2007-11-18 - 21:38:28 send message to ewals

chemist010

Nu gelden deze regels voor beschermde inheemse en uitheemse soorten.
Jan E.


chemist010
Website Member
Posts :74

Website Member
2007-11-19 - 11:25:43 send message to chemist010

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Dus voor die grijze ben ik niet in overtreding
happy :)??
Want het ging tenslotte over 3, 11 mm ringen,voor grijze.



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 243 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede