Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > aankoop / verkoop verklaring Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-11-19 - 11:19:34 send message to mijnkaketoes.nl

Kan als voorbeeld dienen om daar onderdelen uit te halen die rechtsgeldig gemaakt kunnen worden.

Verder ben ik altijd van mening dat je beter met de ministeries (eigen ervaring) mee kunt denken en op deze manier inbreng probeert te krijgen. Dan met je armen over elkaar gaan zitten, op ieder plan kritiek te hebben en achteraf met zijn allen weer af te geven op deze boze overheid.

Overigens niet voor kou bedoeld Eric maar algemeen.

gr

henk


swanny
Website Member
Posts :312

Website Member
2007-11-19 - 11:48:38 send message to swanny

Henk
Ik vatte het al niet op als kritiek, dus duidelijk.

Ik onderschrijf volledig dat meedenken en aandragen belangrijk is en veel verstandiger dan afwachten en dan met iets geconfronteerd te worden wat niemand wil.

MvG


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2007-11-19 - 19:07:37 send message to denegon

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Waarom mijn vraag over deze formulieren:
Ik wil voor me zelf dat mijn administratie op orde is. Tevens denk ik dat we (de vogelliefhebbers) veel meer moeten gaan registreren van de overheid in de toekomst. (zoals er al staat dit denk ik en is nergens op gebaseerd als alleen mijn eigen gevoel)
Als er iets met de aangekochte of verkochte vogel aan de hand is wil ik aan kunnen tonen dat het om de juiste vogel gaat.

Dit zijn mijn redenen waarom ik deze topic heb geopend en ik heb al van een aantal een zeer bevredigend andwoord gekregen.
Tevens denk ik dat geen enkele vogel liefhebber er moeite mee heeft om een dergelijk formulier te tekenen.

vriendelijke groet Egon


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2007-11-19 - 19:46:32 send message to ParkietenPeter

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik heb onlangs een tweedehands auto gekocht. De vorige eigenaar had álle papieren van onderhoud netjes bij elkaar in een klapper.

Dit gaf zo'n enorm vertrouwen dat dat zeker meewoog bij de overweging om die auto te kopen.

Dit geldt zeker ook als je je vogeladmninistratie op orde hebt.
Dus zo heel vreemd vind ik dat niet.
Ik heb ook de papieren van onze papegaai bewaart. Was en is nog steeds niet nodig maar wel handig.

Zodra er gezondheids- of garantieverklaringen in opgenomen zijn, is het wel een ander verhaal. Dit is niet zondermeer rechtsgeldig. Maar bij wijze van verkoopregistratie, ja, ben ik voor.


massai
Website Member
Posts :6

Website Member
2007-11-19 - 22:16:22 send message to massai

Ook BVP heeft standaardformulieren om de transactie (verkoop/ruil)van vogels op papier te zetten kijk maar eens op de website WWW.parkieten-revue.com en klik daar op BVP certificaten en gedragscode.


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-11-19 - 23:31:20 send message to tonnl

quote
Ik heb onlangs een tweedehands auto gekocht.
Ik dacht een moderator hier wel zoveel verdiende dat hij een nieuwe zou kopen... razz :p


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2007-11-20 - 06:33:45 send message to bert1974

ik denk zelf dat je puur voor je eigen registratie hier wel wat mee kunt.
maar om zoiets dan ook nog recht geldig te maken word natuurlijk heel moeilijk.
want een contract/aankoop bewijs/verkoop verklaring die niet is getekend door een derde[notaris] is natuurlijk simpel te vervalsen.
of zelf in elkaar te knutselen.
je hebt natuurlijk ook geen tweede persoon nodig om twee hand tekeningen op papier te krijgen.
hoe vaak mijn vrouw uit mijn naam een handtekening heeft gezet onder bijv een accept giro wil je niet weten.
ik bedoel maar aan te geven dat iets tussen twee gewone particulieren makkelijk te vervalsen of te manipuleren is.
blijft een moeilijk iets.
zowieso is het voor mezelf al een probleem met mijn jonge grijzen.
ik kan deze niet ringen want de ouders laten de jongen onherroepelijk dood gaan.
ik heb al van alles geprobeert met poep aan de ring en bedenk het maar ze laten ze gewoon dood gaan.
hoe moet ik dan een vogel garanderen waar ik zelf niet van kan zien dat hij bij mij weg komt.
dan zouden ze met iedere ongeringde grijze wel bij me kunnen aan kloppen.
ik kan ze laten chippen natuurlijk maar daar heb ik geen scanner voor.
dus dat is ook geen optie om iets aan te tonen.
ik ga dit niet uit de weg natuurlijk.
als ik een vogel verkoop dan sta ik er ook voor in dat deze goed is.
mocht er toch iets mee zijn dan wil ik dat natuurlijk zelf ook graag weten.
of dit nou een ziekte is of wat dan ook.

groeten bert




denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2007-11-20 - 07:59:24 send message to denegon

quote
Ook BVP heeft standaardformulieren



Ik heb het net bekeken en het ziet er netjes uit ik weet alleen niet of ik als niet lid van deze vereniging deze formulieren kan bestellen.
ik zal eens een mail sturen.
misschien kunnen ze het mij vertellen.
groetjes en bedankt Egon


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2007-11-21 - 08:35:46 send message to denegon

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik heb net een mail (gisteren) gekregen van het BVP. Het formulier is alleen door leden te verkrijgen. Echter niet al de leden. Als je het formulier wilt hebben zul je jezelf ook aan een gedrachtscode moeten houden. Om meer hierover te weten te komen heb ik deze gedrachtscode en het verhaal er om heen aandachtig gelezen.
Dit is trouwens een mooi streven en voor iedereen een aanrader om ook eens door te lezen.
Ik vind dat deze vereniging goed bezig is met het welzijn van mens en dier hier mee.
groetjes en nogmaals bedankt voor an u reacties



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 244 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede