Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > luchtreiniger werkt echt! Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : luchtreiniger werkt echt!
fitnessfirst
Website Member
Posts :12

Website Member
2007-11-29 - 01:24:37 send message to fitnessfirst

Hallo allemaal ik heb goed nieuws te melden,sinds im valkjes in huis heb kuch ik en moet vaak mijn keel schrapen en ben soms wat kortademig,ik was bang dat ik mijn te gekke tamme valkjes weer weg zou moeten doen.
Nu heb ik een luchtreinger gekocht: een delonghi
gekocht voor 149 euro bij de mediamarkt,er zit een hepa filter in en een koolstof filter en een afwasbaar grof-stof filter en een ionisatie filter in,het is niet goedkoop maar het werkt perfect. er zitten 3 filterstanden op,ik gebruik de laagste stand in een zeer grote woonkamer.
Mijn klachten zijn geheel verdwenen! en ik vind bijna geen stof meer op mijn glazen tafels etc.
één nadeel:het aperaat maakt net zoveel geluid als een afzuigkap,maar de valkjes mogen blijvenhappy :))


Hobby-handel
Website Member
Posts :132

Website Member
2007-11-29 - 08:24:10 send message to Hobby-handel

Hoeveel uur staat dat apparaat per dag aan?
(is dat een paar uur of 24 uur)

En hoe groot is dat apparaat?


fitnessfirst
Website Member
Posts :12

Website Member
2007-11-29 - 13:23:43 send message to fitnessfirst

Het apparaat staat 24 uur per dag aan en het is ongeveer 50/50 cm en 30 cm dikte.
Ik heb het in de hoek van de kamer opgehangen en valt niet op.
dit is een fraaie kleine luchtreiniger met veel vermogen én energie zuinig!
http://www.aktobis.de/product.php?productid=16134&cat=249&page=1


Laurenzo
Website Member
Posts :61

Website Member
2007-12-01 - 02:09:24 send message to Laurenzo

Mijn nieuwste aanwinst voor mijn kweekkamer, ventilatie en luchtreiniging in één apparaat.







Onderzoek wijst uit dat in ruim eenderde van de woningen en panden een ongezond binnenklimaat heerst, meestal door onvoldoende ventilatie. Woningen worden steeds beter geïsoleerd, waardoor gebruiksruimtes potdicht komen te zitten. Ook blijven ramen en ventilatieroosters vaak gesloten; omdat het buiten te hard waait, omdat er tocht ontstaat, om hinderlijk verkeerslawaai tegen te houden of vanwege inbraakgevoeligheid.

Het gevolg is een opeenhoping van vervuilde lucht en een hoge luchtvochtigheid. De concentratie van luchtverontreiniging blijkt binnenshuis vaak twintig keer zo hoog als buiten. En een hoge luchtvochtigheid draagt bij aan de aanwas van schimmels en huisstofmijt.

Het Sonair A+ ventilatiesysteem biedt uitkomst en brengt op een fluisterstille en geluidwerende wijze buitenlucht naar binnen en reinigt deze. Tegelijk wordt ook inpandige lucht gereinigd. Het apparaat is hiertoe uitgerust met een hoogwaardig F6 HEPA-filter. Deeltjes tot 0,3 micron worden voor vrijwel 100% in dit filter gevangen (1 micron is 1/1000 millimeter). Dus zelfs de kleinste verontreinigingen, zoals huisstof, pollen en uitwerpselen van huisstofmijt worden uit de lucht gefilterd.

De modern vormgegeven Sonair A+ kan in iedere woon-, werk- en slaapkamer worden geplaatst. Het apparaat wordt bevestigd aan de binnenzijde van een buitenmuur of pui in de nabijheid van een wandcontactdoos. Nadat een doorvoer in de buitenmuur is gemaakt, wordt de Sonair eenvoudig aan de muur bevestigd en op het lichtnet aangesloten.

Met de Sonair A+ bent u verzekerd van een gezond en comfortabel binnenklimaat overal in huis.

De Sonair is geschikt voor ruimtes waarin wordt gewoond, gewerkt of geslapen. Eén Sonair unit levert een maximale capaciteit van circa 170 m3 per uur. Voor een slaapkamer voor 2 personen is een capaciteit van 60 m3 per uur ruim voldoende.

In de eerste plaats omdat met een Sonair ramen en roosters gesloten kunnen blijven, zodat ook geluiden van buitenaf worden geweerd. Ook wordt de lucht in de Sonair geleid door een speciale geluidsabsorberende kamer die geluiden tegen houdt. Tot slot is iedere Sonair uitgerust met een geavanceerde en geluidsarme ventilatiemotor.

De Sonair produceert bij een ventilatiestand voor twee personen een geluid tussen de 24 en 30 decibel. Dit is fluisterstil. Dit geluid valt volledig weg in de andere geluiden in en rondom de verblijfsruimte, die gemiddeld 35 decibel bedragen.

De Sonair blaast de schone lucht langs de muur. Tevens wordt de buitenlucht vermengd en voorverwarmd met binnenlucht. Hierdoor worden koude luchtstromen voorkomen.

De Sonair is vrijwel onderhoudsvrij. Het enige waaraan u moet denken is om eens in de ca 6 maanden het HEPA-filter te vervangen.

Bij een ventilatiecapaciteit van 60 m3 per uur verbruikt de Sonair ongeveer 13 Watt. Dat is minder dan een standaard gloeilamp.

De meeste warmte in woningen en panden gaat verloren door ongecontroleerde ventilatie. De Sonair zorgt voor een continue toevoer van frisse lucht zonder dat deze weer verdwijnt door geopende ramen of roosters. Dit levert een besparing op.

De Sonair A+ unit wordt geleverd met de volgende uitrusting:

F6 HEPA-filter
Netsnoer van 1,8 m
Bevestigingsmaterialen
Gebruikershandleiding
Installatiehandleiding
Boormal
Doorvoerset (kunststof buis doorsnede ca 100 mm - speciaal geluiddempend ontwerp voor Sonair dat flexibel monteerbaar is, afdekrooster bruin voor buitenzijde - 130x130 mm)

De Sonair wordt bevestigd langs de binnenzijde van een buitengevel. Voor de toevoer van lucht wordt in de buitengevel van binnenuit een doorvoer geboord naar buiten. De doorvoer wordt aan de buitenzijde afgedekt met een rooster. Er zijn tevens mogelijkheden voor bevestiging tegen een schuine wand (dak) of haakse muur.


fitnessfirst
Website Member
Posts :12

Website Member
2007-12-01 - 23:34:39 send message to fitnessfirst

een mooi systeem,wel duur overigens.


Laurenzo
Website Member
Posts :61

Website Member
2007-12-02 - 13:07:25 send message to Laurenzo

Kostprijs: 500 euro.


Gert Jan
Website Member
Posts :191

Website Member
2008-07-11 - 20:50:05 send message to Gert Jan

je kunt ook een steraccount nemen. Kost je 5,-, ben je wel legaal aan het reclamemaken!!!!

(ter verduidelijking: de bijdrage waarop deze opmerking van toepassing is, is door de moderator verwijdert)


Dit bericht is door moderator ParkietenPeter aangepast


Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 212 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede