Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Paprika poeder. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Paprika poeder.
roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2007-12-26 - 17:05:18 send message to roodmus

Zou paprika poeder een kleur versterkende werking hebben met name bij Goudvinken???????
Zoja hoe wrd dit gegeven.

Hoor graag van jullie.


roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2007-12-30 - 22:32:45 send message to roodmus

Helaas niemand.sad :(sad :(


Wim B
Website Member
Posts :87

Website Member
2007-12-30 - 22:47:22 send message to Wim B

Hallo Roodmus,


Ik geef mijn rode kardinalen rode parika (vers).
Deze biedt ik twee a drie keer per aan.
De vogels eten het graag en het is vlot op.
Het is rijk aan vitaminen.
Paprikapoeder zou je ergens door heen moeten mengen met de kans dat ze het laten staan.
Daarnaast krijgen ze vanuit de diepvries ingevroren rode bessen en bramen.
Ook krijgen ze brocoli ( rijker aan vitamines dan een sinaasappel), sla, appel, sinaasappel, en peer.
Weet niet hoe kieskeurig goudvinken zijn ten aanzien van groenten. Misschien een kwestie van gewenning of goed voorbeeld doet volgen...
Succes ermee!!

Groet,

Wim


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-12-30 - 23:29:49 send message to tonnl

Van paprikapoeder weet ik het niet, wel van spirulina. Dat versterkt o.a. de rode kleur.


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2007-12-31 - 05:54:41 send message to bert1974

en van spirulina gaan de veren super mooi glimmen.
er zit 1 nadeel aan ze moeten het wel eten.
ik heb mijn papegaaien een maand lang spirulina door het eivoer gedaan.
en daar kan ik maar 1 conclusie uit trekken ze vinden het niet lekker want eten doen ze het absoluut niet.
vind ik wel jammer want het is supper goed voor ze.
en het is 100% natuurlijk het zijn allemaal gedroogde en gemalen algen uit zee.

groeten bert


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-12-31 - 10:22:24 send message to tonnl

Bert, probeer eens een sukje appel met wat spirulina er op, mijn vogels eten het inmiddels allemaal.


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2007-12-31 - 11:13:03 send message to tropic

Bert,

Misschien is proberen met een zeer kleine hoeveelheid onder het eivoer, en zo stilaan de hoeveelheid spirulina opvoeren, tot je de nodige dosis hebt bereikt.
En idd. zoals ton zegt, onder of bij appel leren ze het ook eten.


wichard
Website Member
Posts :1

Website Member
2007-12-31 - 14:59:28 send message to wichard

hallo ik heb onlangs een paar eleganten gekocht die veel te vet zijn hoe krijg ik die weer op normaal gewicht ab


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2007-12-31 - 17:27:13 send message to Rogert

Ik denk dat hier twee dingen door elkaar gehaald worden. Het wil niet zo zijn dat rood fruit en rode groentes ook kleurversterkend werken.

Vogels zijn vaak soortspecifiek kleurgevoelig. Bv rode kardinalen reageren op rode kleurstoffen en gele vogels zijn weer gevoelig voor geel specifieke kleurstof. Maar ook bruine vogels kunnen op kleurstof reageren. Soms zie je wel een verschillende kleuren bruin binnen een groep vogels. Dit kan dan met de voeding te maken hebben.

Spirulina staat er idd om bekend dat deze invloed heeft op de rode kleur bij bepaalde vogels. Dit terwijl spirulina groen/blauw van kleur is.
Het bekende voorbeeld waar spirulina goed op werkt is de flamingo. Deze leeft op kreeftjes die algen eten. Deze algen/spirulina bevatten kleurstof en worden in het lichaam van het kreeftje omgezet in de rode kleur. Daarom zijn deze kreeftjes ook rood. Als de flamingo op zijn beurt deze kleurstof binnen krijgt dmv de kreeftjes wordt deze rood/roze. Flamingo's die al lange tijd geen kleurstof binnen hebben gehad worden naar verloop van de tijd wit.

Ik weet het niet zeker, maar volgens mij heeft spirulina ook uitwerking op andere kleurfactoren dan alleen rood.

Het kan per vogelsoort verschillend zijn op welke rode kleurstof ze reageren. Zo heb je caroteen en rodofyl (en er zullen nog wel meer rode kleurstoffen zijn). Ik heb mijn rode kardinaal gevoerd met rodofyl maar had niet het gevoel dat het werkt. Terwijl het op kanaries heel goed werkt. Nu voer ik wortel (caroteen) en is mijn vogel heel mooi rood/paars. Ik geef mijn wortel rauw, maar ik weet dat als ik het zou stomen de caroteen makkelijker op te nemen is voor de vogel.

Ik weet niet welke factor voor de bovengenoemde soort werkt, maar je zou er eens mee kunnen expirimenteren.


roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2008-01-01 - 21:55:45 send message to roodmus

Bedankt mensen voor jullie reacties.

Ik pik er de voormij belangrijke dingen uit en ga daar mee aan de slag.happy :)happy :)


basbr_94
Website Member
Posts :88

Website Member
2008-01-02 - 21:36:05 send message to basbr_94

@ wichard : je eleganten zijn veel te dik ?

plaats je zitstokken verder uit elkaar dat ze wel moeten vliegen om van stok tot stok te komen .. en niet allemaal 'vette' voeding geven


bas. wink ;)



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 180 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede