Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Bodembedekking!!! Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Bodembedekking!!!
turbos
Website Member
Posts :109

Website Member
2007-12-27 - 19:13:19 send message to turbos

Begin volgend jaar2008,zal een buitenren van 4*2m geheel open plaatsen.Wat gebruik ik best voor de bodem,ben geen voorstander van beton,maar mag ik eerder zand gebruiken en welke soort zand.Kan dan regematig het verversen of omharken.Is er iemand die daarmee ervaring heeft of goede raad geven alvast bedankt voor alle goede tips!!!!!!!!!!happy :)happy :)happy :)happy :)happy :)happy :)wink ;)


wings
Oud Lid
Posts :207

Oud Lid
2007-12-27 - 19:59:16 send message to wings

Heb nu 3 jaar in mijn buitenrennen grove grind.
Eerst antie-worteldoek en daarop 10 cm grind
Wekelijks uitspuiten werkt prima.
gr. Jan


hebe
Website Member
Posts :1

Website Member
2007-12-27 - 20:03:35 send message to hebe

heb zeer goeie ervaring met Zeoliet (fijne korrel) maar is niet makkelijk te verkrijgen .Er is wel een site !


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2007-12-27 - 20:16:26 send message to Rogert

Ik denk dat het ook een beetje afhankelijk is van welke vogels je er in houd.

Ik heb een ren van 4 x 5 met zand, aarde en haksel. Geheel beplant en maar een halve meter overdekt. Ik hark het 2 keer per jaar, waarna ik het omspit.

Hoe natuurlijker je het inricht hoe meer de vogel te doen hebben, hoe meer weerstand ze krijgen, hoe meer ze zich op hun gemak voelen en hoe beter de broedresultaten.


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2007-12-27 - 20:20:45 send message to P.Rooth

U kunt een deel gewone grond behouden welke u in kunt zaaien met onkruidzaden is voor de vogels het meest natuurlijke zo'n tweemaal per jaar bewerken met dolocal om de zuurgraad te verbeteren en ongerechtigheden beter op te laten nemen door de bodem , een ander alternatief voor grind kan schone schelpen zijn indien u daar aan kan komen heb ikzelf voor dat deel waar ik de zitstok en drink/bad schalen heb hebben muizen een hekel aan .

Wings heeft eerst worteldoek onder een grindbed heeft u wel eens last van mollen en u moet toch nog beginnen doe dan eerst gaas in de bodem b.v dubbeltjes gaas en u bespaart uzelf een hoop ergenis (die ikzelf gehad heb)want waar een mol langs kan , kan ook ander ongedierte langs en daar zit niemand om verlegen .

Als u voor zand kiest kies dan voor het meest grove zand wat u kunt krijgen is n.l makelijker schoon te houden en laat regenwater goed door er dient echter wel een flinke laag zand natuurlijk mest regelmatig verwijderen en ook hierover kunt u dolocal strooien om snellere afbraak van ongerechtigheden
Werkze
Paul


wings
Oud Lid
Posts :207

Oud Lid
2007-12-27 - 20:34:17 send message to wings

Ik lees op de site dat zeoliet 70% van haar gewicht kan absorberen en vasthouden.
Is dat dan ideaal voor de buitenren Henk
gr Jan


pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2007-12-28 - 18:21:32 send message to pietparkiet 10

volgens mij hebben we dit pas gehad er moet toch een makkelijkere manier zijn om met zoeken om te gaan want we vallen hier steeds in herhaling


turbos
Website Member
Posts :109

Website Member
2007-12-29 - 07:39:01 send message to turbos

Sorry,had nietgedacht om te zoeken,bedankt voor de tip,Pietparkiet.
Groeten Chris.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 256 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede