Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > desinfecteren Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


smedinga
Website Member
Posts :0

Website Member
2007-12-30 - 18:07:02 send message to smedinga

Ook ik desinfecteer vogel ruimtes met een Fogger, 5 liter water met daarin F10sc, een nieuw desinfectie middel welke bewezen werkt tegen Circo,pbfd.clamidia en gram pos/neg bactererien. Met een fogger vernietig je ook de virussen /organismen die in de ruimte zweven.


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2007-12-30 - 20:04:46 send message to P.Rooth

Ook ik desinfecteer vogel ruimtes met een Fogger, 5 liter water met daarin F10sc, een nieuw desinfectie middel welke bewezen werkt tegen Circo,pbfd.clamidia en gram pos/neg bactererien. Met een fogger vernietig je ook de virussen /organismen die in de ruimte zweven.

Was de reactie van Smedinga en noemt een hoop akelige en zeer besmettelijke ziektes op, nu weet ik niet welke soort vogels Smedinga heeft maar het foggen wordt naar ik meen ook gebruikt om kippehokken/stallen te ontsmetten en gelet op de vele ziektes die in de bedrijfsmatige kuiken/kippenhouderijen voorkomen lijkt het mij dat de door Smedinga gebruikte methode een is die rigoreus afrekend met de genoemde methode blijft dat er getracht dient te worden om geen ziektes IN de voliere te krijgen zodat foggen niet nodig behoeft te zijn


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2007-12-30 - 20:06:18 send message to P.Rooth

Ook ik desinfecteer vogel ruimtes met een Fogger, 5 liter water met daarin F10sc, een nieuw desinfectie middel welke bewezen werkt tegen Circo,pbfd.clamidia en gram pos/neg bactererien. Met een fogger vernietig je ook de virussen /organismen die in de ruimte zweven.

Was de reactie van Smedinga en noemt een hoop akelige en zeer besmettelijke ziektes op, nu weet ik niet welke soort vogels Smedinga heeft maar het foggen wordt naar ik meen ook gebruikt om kippehokken/stallen te ontsmetten en gelet op de vele ziektes die in de bedrijfsmatige kuiken/kippenhouderijen voorkomen lijkt het mij dat de door Smedinga gebruikte methode een is die rigoreus afrekend blijft dat er getracht dient te worden om geen ziektes IN de voliere te krijgen zodat foggen niet nodig behoeft te zijn


smedinga
Website Member
Posts :0

Website Member
2008-01-01 - 20:29:25 send message to smedinga

Foggen doen wij elke keer als onze quarantiane ruimtes leeg komen, tevens dood het schimmels en bacterien.
schoonmaken met halamid is goed maar niet erg doeltreffend omdat het op de eerste plaats giftig is en niet de lading dekt, overigens ben ik het met mijn voorganger eens dat gesloten bestanden houden veel beter is dan prefentief reinigen. Maar de vraag ging volgens mij over desinfecteren.


blottekop
Website Member
Posts :36

Website Member
2008-01-05 - 20:31:48 send message to blottekop

ik ontsmet alles met virkon s werkt tegen alle gekende virussen en bacterieen is milieuvriendelijk werkt zeer snel en geen gevaar voor de vogels


gerben papegaai
Website Member
Posts :7

Website Member
2008-01-05 - 21:41:01 send message to gerben papegaai

HALLO IK DESINFECTEER ELKE 14 DAGFEN MET GLOOR EN DETEL EN EEN KEER PER JAAR VAN IK MIJN PAPEGAAIEN UIT EN DESINFECTEER IK MAT HALAMID
DAT IS GOED SPUL DESEFECTEREN ZE OOK KIPPEN HOKKEN MEE NA UITBRAAK VAN VOGELPEST EN HELPT PERFECT TEGEN BLOEDLUIS MAAR WEL VOGELS UITVANGEN WANT DIE GAAN VAN DE DAMP AL DOOD

MVG GER


RensvN
Website Member
Posts :18

Website Member
2011-06-09 - 10:27:35 send message to RensvN

Dit bericht is 3 keer gewijzigd

Ik lees dat Blottekop VirkonŽS gebruikt, zijn er meer mensen die dit gebruiken?

http://biosecurity.nl/index.php/hobby/papegaaien
http://biosecurity.nl/index.php/hobby/duivenhouderij

O.a via deze 2 links is wat informatie te vinden indien gewenst.

Graag reacties


Hubert
Website Member
Posts :63

Website Member
2011-06-09 - 19:51:42 send message to Hubert

Hallo,
Ik gebruik VirkonŽS sinds vorig jaar en ben zeer tevreden. Nadat mijn collectie aan KDS ten onder was gegaan werd mij dit middel geadviseerd om te gebruiken. Op de verpakking staat waar het voor gebruikt kan worden.


RensvN
Website Member
Posts :18

Website Member
2011-06-10 - 09:12:42 send message to RensvN

Dat klopt maar op internet is ook genoeg te vinden hierover.



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 258 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede